Permalänk
Medlem

All-roundburk runt 7k

Jag letar efter att köpa en stationär burk då jag tröttnat på min laptops sönderfall.

Min budget är begränsad till runt 7k, med det menar jag en egentlig gräns på 7.5k inkl frakt. Men alla pengar BEHÖVER inte utnyttjas...

Jag är inställd på att ha en C2D då jag fått för mig att den är bättre (kanske en åsiktsfråga iofs) än X2'an.

Spel är inte största prio, Jag föredrar att jag kan arbeta i lite grövre program typ Cubase och Reason. Men det är klart det vore kul att testa lite nya spel, om än på lite lägre grafiknivåer....

Jag var intresserad av den här som såg ut att passa mina ändamål: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323786
Men jag hörde att moderbordet inte var särskilt klockvänligt, och det vore trevligt att trimma datorn lite.

Men allt under 7.5k är utav intresse. hälp mig.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=447142&...

lite över budget men en jäkligt bra dator. processorn går att klocka mycket utan att den kräver så bra moderkort och minnen. denna kommer klara tunga program och kunna köra spel med ganska höga inställningar.

Permalänk

måste säga att jag håller med Lajning på den punkten. vill du köpa en ny dator så kan du lika gärna lägga en tusenlapp till och få bra grejer.

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

skillnaden när man hoppar upp ett steg är så pass stor när man köper i den här prisklassen så det är helt klart värt pengarna. vad du skulle kunna göra är att köpa 1 gig minne och sedan utöka när du har råd. om det är kärvt med pengar

Permalänk
Medlem

Det ser i mina okunniga ögon mycket bra ut... Det får nog bli en sådan, om ingen annan har något bra förslag? Jag antar att de olika delarna är kompatibla med varandra på ett bra sätt?

Är det något mer som behövs för att få ihop burken (förutom verktyg)? I de färdiga paketen står det att det medföljer visst kablage för montering (eller nåt liknande), är det något mer jag behöver köpa till?

Permalänk
Medlem

nej, alla kablar ska följa med komponenterna. ett antistatarmband kan vara bra att ha dock ( följer inte med)

Permalänk
Medlem

bump

Köpte aldrig datorn, men ska göra det nu... har det hänt något sedan sist? några andra komponenter som är bättre/billigare?

Edit: jag märker också att förra köplistan är borta.... tacksam för hjälp