Permalänk
Medlem

"Filen kan inte hittas"

Hej på er!

Jag har problem med mitt kylskåp. Den säger att "filen kan inte hittas". Det är en AEG KYL-FRYS 300. Sen fryser den allting och jag kan inte röra någonting längre. Vad ska jag göra?

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Testa att ladda hem valfi fil, Arlas lättfil eller något i den stilen. Sedan får du installera filen i ditt skåp med kommandot: apt-get install fil.

Svårare än så är det inte! Får du ändå problem, så pröva en annan fil!

Visa signatur

must!

Permalänk

Knepigt, med tanke på att du redan kollar i kylskåpet :S

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

personligen kan jag rekommendera Symantec Antifrys, en portad variant av deras Antivirus, fast för vitvaror.
Denna söker igenom din frys efter allt som isat fast och rensar sen bort det.
Om den inte lyckas och försöker försätta filerna i karantän så beror det på att portningen är lite i alpha-stadiet, men dra ut sladden i en timme, boota upp frysen och försök igen.

Permalänk

Starta om kylskåpet så ska du se att filen står där igen.

Permalänk
Medlem

Kan vara problem med minnet också. Du kanske inte kommer ihåg var du ställde den?

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

haft samma problem med min frys förut. allting frös sig efter typ en timmes körning. testade köra frysen med öppen dörr, och det löste problemet!

lycka till!

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Kan de vara så att du har en OEM version av kylskåpet vilket gör att den inte vill funka med någon annan fil än original?

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Har du defragmenterat kylen på sistonde? Kan bli så ibland att det lägger sig för mycket kylfragment när ditt kylskåp ska boota, då hittar får man dessa fel.

Permalänk

Hade också samma problem som trådskaparen! Öppen dörr fixade kakan (eh... frysen ). SkaLL inhandla fryspasta. Enligt en konsult kan problemet också fixas om man laddar ner Verum Hälsofil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerios
Kan vara problem med minnet också. Du kanske inte kommer ihåg var du ställde den?

Precis! Du har inte ställt filen i skafferiet måntro?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Hittade filen! Den stod i frysen och hade spräckt kartongen. Råkade tappa den i golvet så den gick i tusen bitar (1 kb)

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk

Det ska nog finnas en lösningen på problemet. Prova någon filåterställare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Hittade filen! Den stod i frysen och hade spräckt kartongen. Råkade tappa den i golvet så den gick i tusen bitar (1 kb)

Den var 1 kb stor och gick i tusenbitar? Vad använder du för komprimerings nivå? 1 kb stor fil ska inte gå sönder i mer än två delar...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

frågan kanske strider mot § 7 men jag tar chansen.

får jag låna ut 1L fil till min granne, eller kommer pontén och knackar på?

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
frågan kanske strider mot § 7 men jag tar chansen.

får jag låna ut 1L fil till min granne, eller kommer pontén och knackar på?

Det är olagligt att fildela om man har kopplat kylskåpet till internet och delar så över nätet. Men det är inte olagligt om man typ lånar lite morgonfil till flingorna till sin granne IRL, d.v.s. inte via uppkopplade kylskåp över nätet

Glöm inte att det finns en risk att åka fast om du bränner filen på en skiva, men vem fan vill ha bränd fil på morgonen?

Visa signatur

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Det är olagligt att fildela om man har kopplat kylskåpet till internet och delar så över nätet. Men, chansen är nog liten att åka fast för fildelning om man typ lånar lite morgonfil till flingorna till sin granne

ok! men om jag nu begår en brottslig handling, kan brottet anses som ringa om jag väljer att låna ut en lättfil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
ok! men om jag nu begår en brottslig handling, kan brottet anses som ringa om jag väljer att låna ut en lättfil?

Du begår inge brott om du låter hunden springa med filen i en hink till grannen varje morgon ::D

Visa signatur

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Du begår inge brott om du låter hunden springa med filen i en hink till grannen varje morgon ::D

"blame it on the dog"

Permalänk

Så länge du inte delar ut flera Gigaliter svensk fil är det nog rätt lugnt.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Tusen bitar låter väldigt otroligt. Det borde vara 1024 bitar. Räkna noga, är det inte 1024 har du nog nåogt allvarligt fel med fil-systemet. Har du kollat så att filen och flingorna är kompatibla med varandra?

Och som någon sa så bör du kolla din komprimeringsnivå då den inte borde gå i mer än två bitar faktiskt. Det kan vara detta som har strulat till det så att den gick i 1000 bitar och inte 1024. Har du upplevt liknande problem innan?

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Har räknat och det är bara 1000 bitar. 1024 bitar är väl 1 kibibyte?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det stämmer xerent, dessutom tror jag inte dom säljer 1KibiByte-filer? måste vara någon slags familjeförpackning.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Herregud ni, skrattar ihjäl här

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Har räknat och det är bara 1000 bitar. 1024 bitar är väl 1 kibibyte?

Oj, så är det förstås. Ursäkta mig, där hade jag ju helt fel.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ace_of_spades
Så länge du inte delar ut flera Gigaliter svensk fil är det nog rätt lugnt.

Du glömde också att om filen har gått ut ur datum är den obrukbar för systemet.

Har filen gått ur datumet så kan man fildela den lungt Pontén är nog inte intresserad av att beslagta sur fil

Visa signatur

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Du glömde också att om filen har gått ut ur datum är den obrukbar för systemet.

Har filen gått ur datumet så kan man fildela den lungt Pontén är nog inte intresserad av att beslagta sur fil

Var inte så säker på det du! Det finns fortfarande folk som hävdar sig ha rättigheter till fil som t.ex. Mozart kokade ihop...

Permalänk

Du får väl fildela dina egna filer?

Däremot om du fildelat till dig lite fil av nån annan så får du nog inte fildela iväg den till nån annan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HuginMrMugin
Du får väl fildela dina egna filer?

Däremot om du fildelat till dig lite fil av nån annan så får du nog inte fildela iväg den till nån annan.

Konstigt att egentligen att man inte får fildela fil man köpt själv, man kan ju tycka att man borde få dela med sig av sin surt förvärvade fil, eller surt förvärvad fil kanske man bara kan kalla andrahandsfil?

Har förresten fil från Arla öppen källkod?

Visa signatur

Hmm