Permalänk
Medlem

Kylskåp för vänsterhänta!

Någon som vet en bra kyl & frys för vänsterhänta?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Electroleft.

Visa signatur

-\n-

Permalänk

Som förgående talare säger, så vitt jag vet så är Electroleft den enda tillverkaren som bygger vänsterhänta kyl/frys.
Men det är både roligare och snyggare att bygga själv, så slipper man få deras plastiga cs-kylskåp.

Permalänk

Det är mycket enklare än det låter och inte något tillverkarna skryter om men man kan faktiskt bygga om de själv. Det går att hänga om dörren på en 15 min. En enkel och kul moddning och mycket billigare än om du köper ett vänsterhänt kylskåp direkt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Att ställa hela kylskåpet uppochner bör lösa problemet. Billigare än billigast.
Se dock till att tömma kylskåpet innan du försöker vända på den.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Korsordsguru

På många kylskåp kan man hänga om dörren som en "feature", så den blir vänsterhäntanpassad. Lycka till!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
På många kylskåp kan man hänga om dörren som en "feature", så den blir vänsterhäntanpassad. Lycka till!

Fungerar tyvärr inte på min, den är dock 15år. kan man köpa till denna feature?

Permalänk
Medlem

Låter som dremel måste åthändertagas i ditt fall. Men det borde vara en synnerligen enkel modifikation. Eventuellt kan du även prova med en cirkelsåg. Det enda du behöver göra är att kapa handtaget, borra hål i det och borra nya hål på andra sidan av kylskåpsdörren för att sedan skruva dit handtaget. Resten löser sig med lite våld.

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju prova att vända upp och ner på skåpet

Permalänk

Går ju inte att vända på det, läcker ju ut massa freon då... för den delen så vet jag inte hur bra det är för gurkskivorna när dom spelas upp...

Permalänk
Medlem

Himmel va kass att de gör kylarna för högerhänta, hata assymetriska kylar...