Permalänk
Medlem

Creative Aurvana

Någon som har? Hur bra är dem jämfört med d-jays?

Permalänk
Medlem

M3 har testat dem, båda fick 8/10.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

det verkar som att dem är bra

Permalänk
Medlem

Det är de nog Jag har i alla fall ett par D-Jays, och de rekommenderas. Väldigt välbalanserat ljud

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

tänker också på d-jays, skiller ca 250-300 kr ifrån dom.....
kan man få vet vad du har haft för hörlurar innan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
tänker också på d-jays, skiller ca 250-300 kr ifrån dom.....
kan man få vet vad du har haft för hörlurar innan?

Det var inte du som skulle köpa MP3 spelare med? Såg dustinhome säljer iAudio D2 och köper man den får man köpa d-JAYS för 495kr. Troligen ett bra kit

Permalänk
Medlem

-.-, 1 D2 räcker

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
-.-, 1 D2 räcker

Ahh missade din signatur . Ja en kan ju räcka helt klart

Permalänk
Medlem

såg ändå inte det erbjudandet på sidan :/
En annan sak, om jag köper ett par d-jays och vi säger att jag inte blir nöjd och att jag köpte dem från webhallen, gäller öppet köp? så att jag får lämna tillbaka dem även fast paketet är öppet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
såg ändå inte det erbjudandet på sidan :/
En annan sak, om jag köper ett par d-jays och vi säger att jag inte blir nöjd och att jag köpte dem från webhallen, gäller öppet köp? så att jag får lämna tillbaka dem även fast paketet är öppet?

Det var med som reklam i tidningen Macworld iallafall. Butikerna kan ha olika regler så du bör kolla med dom. Köper du från JAYS gäller de regler som står på vår hemsida alltså retur trots bruten förpackning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Det var inte du som skulle köpa MP3 spelare med? Såg dustinhome säljer iAudio D2 och köper man den får man köpa d-JAYS för 495kr. Troligen ett bra kit

Vart, hur, när?

Hittar inte detta hos dustinhome :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onlytobbe
Vart, hur, när?

Hittar inte detta hos dustinhome :S

Vet inte. Det är med som reklam i senaste Macworld. Bakom första sidan i tidningen. www.dustinhome.se gör reklamen. Gäller iAudio D2 (2+4GB). Då får man köpa d-JAYS för 495kr, ordinarie pris 895kr.

Permalänk

Keng, är du student får du D-Jays för 744kr på dustinhome. registrera dig som studentkund på www.dustinhome/student med ditt studentkortsnr (t ex csn-kortet) och sen visas rabatten när du är inloggad (gratis frakt dessutom).

Men Creative lurarna är nog bra dem med, men är du i den prisklassen tycker jag Shure e2c är ruggigt bra, ljudet är kanon i dem. Dock vet jag inte riktigt hur de står sig mot Creative lurarna och D-Jays.

Permalänk
Medlem

tack för tipset, ska börja gymnasiet så jag reggar nog min brosa som har csn kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
tänker också på d-jays, skiller ca 250-300 kr ifrån dom.....
kan man få vet vad du har haft för hörlurar innan?

Jag hade ett par Sony MDR-EX71SLW. Jag trodde att de var bra, men när jag bytte til D-Jays upptäckte jag att mina gamla mest bara var diskant och bas. Så nu har jag gett bort Sony-lurarna till farsan
Jag har ett par AKG K26P också, de är inga öronsnäckor men det är bra lurar. Lite mer basiga, men det är bas av bra kvalitet. De mullrar inte, det blir inte för mycket.
Även fast det inte går att jämföra lurar och snäckor måste jag säga att det är finare ljud i D-Jays, man hör fler detaljer i ljudet.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

okej, om vi jämför sonyn med d-jays vad tycker du då om basen mellan dem?
Vad är det för skillnad mellan deras bas?
Har själv haft sonyn och var ganska nöjd med den förutom att de paja.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
okej, om vi jämför sonyn med d-jays vad tycker du då om basen mellan dem?
Vad är det för skillnad mellan deras bas?
Har själv haft sonyn och var ganska nöjd med den förutom att de paja.

Jämfört med Shure e2c så är det två helt olika världar. Sony ex:71 brummar på en jävulsk massa med basen, ibland blir det ofta för mycket och de lämnar mycket att önska från de andra registerna, diskanten kan även bli lite skrikig (jag är känslig för det).

Shure e2c är ett par lurar som inte trycker på så mycket med basen, jag kör med SRS WOW på min mp3 och jag tycker det blir en riktigt bra kombination med mina shure lurar då man får lite mer bas och en skön rymd i ljudet. Basen i de lite högre prisklasserna är oftast inte så övertydlig som i billigare lurar så som sony lurarna utan har ett mer balanserat ljud med mycket mera detaljer(!) vill du ha mera bas kan du dra upp det lite på din mp3 spelare och det brukar bli mumma efter lite inställningar. Basen blir mycket djupare och bättre på något sätt i mina shure lurar jämfört med sony, den är inte lika brummig och jobbig.

D-Jays lurarna ska tydligen vara lite bättre än Shure e2c, lite mera detaljer och lite skönare ljud, men jag vågar inte säga för mycket då jag inte provat dem själv

Det ända jag vet om Creative lurarna är att de har fått bra betyg i M3, som även D-Jays fått.

Permalänk
Medlem

Du, jag tror att det var du som hade cresyn lmx.. något...
Hur är basen på dem jämfört med shure?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Du, jag tror att det var du som hade cresyn lmx.. något...
Hur är basen på dem jämfört med shure?

Jag funderade på att köpa ett par cresyn förut, men det blev inget av.

Men jag har blivit testare av J-Jays, och det har en bas som en del tycker är klen och som jag tycker är lite för mycket, men jag har lärt mig älska mina shure också så. Men för övrigt så har J-Jays ett bra ljud, D-Jays ska ha "mindre" bas och vara bättre på de andra registerna och mer detaljer så jag tror de är riktigt bra.

Jag tycker du ska försöka gå till någon affär som säljer några av ovan nämnda lurar och be om att få lyssna på dem och sen kan du avgöra vilka du själv tycker låter bäst, för det är väldigt personligt om vilka som låter bäst. reference audio om du har tillgång till dem har rätt många lurar.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att EX71 hade en ganska dov bas som tog över väldigt mycket, den dränkte ljudet vilket ledde till att man inte hörde detaljer särskilt bra.
D-Jays har nog lite mindre bas, vill man ha mer kan man kompensera det med equalizer. Det är det som är så bra med välbalanserade hörlurar I övrigt är den mer tight och tar inte över på samma sätt som EX71 gör.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Jag har för mig att EX71 hade en ganska dov bas som tog över väldigt mycket, den dränkte ljudet vilket ledde till att man inte hörde detaljer särskilt bra.
D-Jays har nog lite mindre bas, vill man ha mer kan man kompensera det med equalizer. Det är det som är så bra med välbalanserade hörlurar I övrigt är den mer tight och tar inte över på samma sätt som EX71 gör.

Bra sagt, ungefär det jag ville få fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Expertive
Bra sagt, ungefär det jag ville få fram.

Ja, det verkar som att vi upplever dem likadant

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Känns som att dem inte är lika bra som D-jays, kan vara för att den typ kostar 300 mindre, tycker ni det är värt att satsa 300 kr mer på d-jays?

Permalänk
Medlem

Creative Zen Aurvana eller D-Jays? Tja, jag kan inte tala för Creative-lurarna, men jag kan göra det för D-Jays. Och jag kan lugnt säga att D-Jays är väldigt bra, jag hade nog köpt dem idag om jag hade stått inför det valet. Om Zen Aurvana inte är lika bra.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

creative aurvana är 300 kr billigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
creative aurvana är 300 kr billigare.

Harkel Harkel... Creatuve Aurvana kostar 650kr på webhallen, jag nämnde att med studentrabatten kostar D-Jays 744kr (vilket du sade att du kunde fixa genom din bror) och då blir det en skillnad på 100kr. Gratis frakt från dustinhome dessutom, men jag antar att det blir så på webhallen också eftersom du handlar i butiken.

Du får ta dig en funderar över vilka du vill ha, men det är ingen skillnad på 300kr utan 100kr.

Permalänk

Glöm inte att jag ingår i priset med

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Billigt på mediamarkt

Såg att Zen Aurvana kostar 649:- på MediaMarkt och att man tydligen får 140:- tillbaka om man skickar in en talong som sitter på dem och kopia på kvittot...funderar på att köpa dem!

Visa signatur

Sojid

Permalänk
Medlem

Det är säkert en bra deal.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!