Permalänk
Medlem

GigaByte Ds3 vs s3

tjena jag googlat lite hela dagen och inte funit vad skilnaden är förutom att Ds3 har ett annat nätverkskort är det någon som kan berätta för mig vad skilnaden är
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324364

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323508

ett plus är också om ni kan hitta överklocknings resultat på s3:an
och recention

Permalänk
Medlem

Finns mycket om ds3:an på nätet.
Bla på nordichardware.se, anandtech.com + masssa andra ställen.

Bara att söka på "Gigabyte ds3 review"

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

men det är s3 som är intresant! inte ds3 !

Permalänk

Har för mig att DS3 har högre kvalitet på kondingarna än S3.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Svanto
Har för mig att DS3 har högre kvalitet på kondingarna än S3.

Precis, längre livslängd på kondensatorerna.
Recension
Detta moderkortet är grymmt mycket för pengarna, plockade ihop ett OC paket åt en polare med det för ett tag sedan och det funkar klockrent.

Permalänk
Medlem

hade tänkt iförskaffa mig en

E4300
DS3 eller S3
corsair eller ocz pc6400 minne 2 gb

Permalänk
Medlem

prisskillnaden på komplett är ju väldigt liten, när polaren köpte dator tror jag att det kostade runt 800kr. (nu kan man få DS3an billigare än s3'an med p965 :s)
jag hade nog hostat upp en hunka till och kört på DS3'an.
OCZ minnena är billiga på komplett nu

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med mitt Ds3. Har rev 3.3.
Kör min e4300 stabilt i 3420mhz med 1.4375 i vcore.

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

flobo vad har du för minnen?

och var hittar jag rev 3.3

Permalänk
Medlem

hur högt tror ni man kan köra e4300 på en DS3a med Corsais Value S. 667mhz minnen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flobo
Jag är riktigt nöjd med mitt Ds3. Har rev 3.3.
Kör min e4300 stabilt i 3420mhz med 1.4375 i vcore.

Var hade du hittat rev 3.3 sa du ?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

En kompis fick rev 3.3 när han köpte sitt DS3 från Inet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PtokaXX
flobo vad har du för minnen?

och var hittar jag rev 3.3

WWW.INET.SE

Visa signatur

Lapptöpp

Permalänk
Medlem

Tror dom flesta har rev 3.3 nu men kan rekommendera www.TBH.se
Dom har garanterat.
Mina minnen är Kingston HyperX 9600

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Avstängd

S3 funkat ypperligt att klocka med.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

ring affären å fråga om rev 3.3. det står nämligen på, till skillnad från amds moderkort.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
ring affären å fråga om rev 3.3. det står nämligen på, till skillnad från amds moderkort.

komplett har fått in rev 3.3 på DS3:an

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd

Rekommenderar också ds3 rev 3.3.
Har nu mixtrat och trixat med både p5b-e och ds3 och gigabyteplankan är betydligt "cleanare" i bios om man ska överklocka, allt finns på ett ställe och lätt att vänja sig. Fast p5b serien klarar vel ngt högre fsb, tror jag.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

men har det så stor betydelse om man köper ds3 rev2.0 eller 3.3 i prestanda?

Permalänk
Medlem

rev.3.3 stödjer kommande 1333mhz busshastighet.

Sen har de fixat till lite småsaker. Ska man köpa idag är det ju helt klart bättre med 3.3. Men ren prestanda tror jag inte det skiljer något.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Ds3 är en s3 med en annan typ av kondensatorer. Att de skulle hålla längre, är mest marknadsföring, då även vanliga kondensatorer normalt håller riktigt läänge, räkna med 10 år.

Det som däremot _inte_ håller länge är kondensatorer med felaktig elektrolyt. För inte så längesen köpte flera moderkortstillverkare de billigaste kinaproducerade kondensatorer, istället från de dyrare japanska. Problemet var dock att kinakondensatortillverkaren hade kommit över sitt 'recept' på elektrolyt genom industrispionage. Tyvärr(?) kom de inte över det rätta receptet, utan tog ett lockbete istället, och deras kondensatorer fick därför problem med gasbildning och korrosion efter x antal år. Än idag är det datorer som havererar p.g.a. undermåliga kinakondensatorer.

DS3 är i mina ögon ett sätt att säga "vi har definitivt fixat problemet nu", men det är klart, om man överklockar och grejar kan bättre kondensatorer innebära att man kan ha lägre stabilitetsmarginaler, och således klocka mer.

Googla upp "badcaps" om du vill vara säker, min historia är tagen från minnet jag har från den sidan, och innehåller ev. fel.

Visa signatur

- J -

Permalänk
Medlem

men vilket skulle ni statsa på mellan Ds3 eller p5b ?

Permalänk

jaså, kanske blir ett ds3 o kasta mitt p5n-e sli

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

kasta är väl lite överdrivet du kan (ge ) det till mig annars:D

Permalänk

det ska knäckas i tusen bitar först

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Varför ? mycket problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flobo
Jag är riktigt nöjd med mitt Ds3. Har rev 3.3.
Kör min e4300 stabilt i 3420mhz med 1.4375 i vcore.

Vilka inställningar kör du i den hastigheten? MCH, vFSB, PCI-E osv.
Jag får köra med 1.48 för att överhuvudtaget kunna köra i 3195mhz, så jag tänkte om det beror på några andra inställningar, men det är väl min cpu som inte pallar högre. Har samma mobo fast rev 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PtokaXX
Varför ? mycket problem?

funkar fint ibland sen helt plötsöigt får man bsod, klarar inte 4gig i 800mhz får sänka sina minnen till 667, volten har eget liv, lite blandat

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk

Polaren fick tag på en DS3 rev 1, han kom inte över 320 fsb med sin e6600, provade den på mitt s3 kort och den studsade direkt upp i 400 fsb, vi konstaterade då att han borde byta moderkort så vi stannade där :P. S3 funkar alldeles utmärkt av det lilla jag provade. Om du vill ha ett DS3 istället, se till att du inte köper ett rev 1 kort.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680