Permalänk
Avstängd

nvIdia äger ATI!!!!

Jag tycker nvidia är bästa grafikkorten!! Jag har ett nvidia i min nya data! Nvidias kort drar mindre ström får mer poäng i 3dmark alltså 05 06 och alla. och det är tystare än ati tex x1900 som låter som fan. så mycket låter inte ens 8800 fast det är mycket bättre!! dessutom skickar nvidia med fler spel. tror jag, men det gör nog inte ati för dom brukar vara snåla. sen undrar jag hur fan nån kan köpa ati när nvidia är bättre?? jag tyker alla ska köpa nvidia för dom verkligen AICAR ati håårt. jag har 7900gtx och det är sämre än 8800 men ändå har jag nästan 100fps i cs det har inte min kompis som har ati x600!! så helt enkelt är nvidia bättre än ati nästan jämt tror jag. men i alla fall så ska man köpa nvidia om man ska ha nytt till datan för då blir den snabbast""½. men jag vet inte utan nån som vet mer än jag vet får gärna säga att det jag skrivit är rätt så alla vet det. i skolan brukar jag fråga min kompis ulf och han säjer att ati är bättre men det är bara för han har ati jag vet att nvidia äger för jag har nvidia. vem har rätt ulf eller jag?

Visa signatur

Datorer är livet! (och Nvidia äger)

Permalänk
Medlem

Vaddå när köpte Nvidia upp ATI?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

mata inte trollen.

Permalänk
Avstängd

nej äger som i cs när man skuter headshot på nån alltså!!!!

Visa signatur

Datorer är livet! (och Nvidia äger)

Permalänk
Musikälskare

Jag slutade läsa efter "Jag har ett nvidia i min nya data!"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

ATI ägger sönder nvidia

asså jag har ett ati som ägger sönder alla nvidia kort,till och med nvidias 7100 med hela 32mb minne!!!!1!! när jag köpte mittt koört fick jag 499 spel med jag ha r mycket bättere ATIATIATITITITIT BÄSST mit grafikkort gör att jag har aimbot i cs och i firefox ,sedan så gör det att jag får rabatt på godis och att himlen blir blå ... alla som har ati är loooool ogmomgomgogmgomg och alla som harr ATI är OMG 1337 h4xx0r

....

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

mm javet ennvidia aeger!!! ja har oxå en i min data... vet bra lufftsirrkulation!!!

Permalänk
Medlem

Oskar007, ett 7900gtx

ska inte jämföras med ett x600.
då x600 är agp och 7900gtx är Pci-express.

de är dessutom i helt andra ligor.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

du menar att nVidia "äger" ATI pga att de e svalare, kräver mindre ström o för att du har de?? Seriös tråd verkligen

du har inte tänkt nåt på pris/prestanda?? ne men de e väl oväsentligt xD

Permalänk

Vad syftar du med äger? O_o

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Avstängd

Bästa...tråden...ever.

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Ulf och du borde köra sten, sax och påse, bäst av tre. Den som vinner har bäst grafikkort.
3dfx Voodoo2 smiskar allt!

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

BÄSTA KOMENTAREN "jag har 7900gtx och det är sämre än 8800 men ändå har jag nästan 100fps i cs det har inte min kompis som har ati x600!!"

Är du serös?, för då vet vi vilka kunskaper du har

Det är typ samma som att säga jag äger min kompis volvo 240 med min Lamburgini

Permalänk
Medlem

Ban borde det bli för lilla Oskar

Permalänk
Medlem

SÅ roligt att läsa inlägg från okunniga fanboys, som Oskar007

Permalänk
Avstängd

Gör en poll istället där folk kan rösta för ati eller nvidia....
själv är jag neutral då jag anser att det hela är som kondition, det är en färskvara, det är ju inte så att nvidia kommer vara bäst hela tiden och att dem alltid varit det för det har dem inte!...ati kommer troligen ta över tronen snard med r600 och senare kommer nvidia tillbaks och då är dem bäst, så det är olika hela tiden...och sen har jag en annan fråga som lyder: har du(oskar 007) använt ati någon gång? Du kan ju iaf inte jämföra ett 7900 med ett x600, jag tror du skrev inlägget på skämt, för det verkar ju inte seriöst!
Varning anser jag eller vad admin tycker är relevant, eller så skapar du en omröstning så att du får någon ordning på denna tråd!!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

Ta det lugnt ,han verkar ju vara schrizofren om nu namnet i hans profil stämmer

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

du vet väll att ditt 7900gtx kostade ca 5-6k när det var nytt medan x600 är ett budget kort som kostade ca 1-2k när det var nytt. men det är väll irrelevant i din värld.
sen är det inte ATI och Nvidia som skickar med olika spel utan de som sätter ihop korten altså asus,xfx,bfg mm

men helt seriöst tror jag inte detta ger dig någonting...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Ta det lugnt ,han verkar ju vara schrizofren om nu namnet i hans profil stämmer

Du syftar på Bam108:s inlägg vaa?

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
mata inte trollen.

HazZarD sa allt som behövs. Detta är ett "troll", han gör en tråd endast för att skapa ett flamewar, vilket detta kommer sluta i.

Måste påpeka bara... du har 7900GTX, din kompis har X600... detta är som ett jämföra en epatraktor vs en Lamborghini (stavning?) diablo eller nått!
Ta RIKTIGA jämförelser istället!
X1900XTX eller X1950XT är nog vad som ska motsvara Nvidias 7900GT och GTX. Jag personligen har ett X1950XT. Visst, den blir varm, men kortet tål det, och jag har helt vanlig kylning i min dator, och jag får varken mer eller mindre värmeskillnad på alla andra saker i datorn om jag sätter grafikkortsfläkten på 35% (idle) eller 100% (idle). Fläkten låter inte heller alls så mycket som folk påstår, det är när man börjar ändra fläkthastigheten själv som ljudet blir ourthärdligt (notera att jag har inget special-special i min dator. Vanligt chassi, tysta fläktar, jag stör mig ej på grafikkrotsfläkten)...

Permalänk
Medlem

...är det inte trollet som lade upp piff o puff dedikerad till Oskar00?
Trollet sitter nog hemma och skrattar åt alla som svarar i hans tråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskar007
i skolan brukar jag fråga min kompis ulf och han säjer att ati är bättre men det är bara för han har ati jag vet att nvidia äger för jag har nvidia. vem har rätt ULF ELLER jag?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
Du syftar på Bam108:s inlägg vaa?

Nej oskar007s

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Avstängd

jag tycker en ban på honom skulle sitta fint:P ...anmälan av inlägg?....nått måste göras!

+ det roliga är att om ni kollar i hans profil så heter han ulf...och i hans tidigare inlägg så hette hans kompis som har ett x600 också ulf...hur många ulf finns det :P...bluff...ett flamewar har han skapat det lilla trollet som vi nu matar så att han gapar av garv!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

är det så konstigt ? när kort alltid kommer i omgångar en tid är ati bäst sen nvidia osv. Dessutom kan man inte jämföra x600 och 8800 då x600 kom 2005 och var då medel segment bland pci-e korten och 8800 i slutet av 2006 och är toppsegment Ati har inte släppt sitt svar på 8800 än men när dom gör det kommer de förmodligen va en hel del bättre. / x1950xt var bäst borset från 7950 GX2 ( dubbla grafik processorer och minnen i samma graffe)( som sli )
innan 8800 kom .//bortset från detta . var detta en tråd som verkar vara skriven av en 10 åring som inte vet vad han pratar om eller är allmänt efterbliven och vill ha kul genom att starta en meningslös diskussion i forumet

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskar007
i skolan brukar jag fråga min kompis ulf och han säjer att ati är bättre men det är bara för han har ati jag vet att nvidia äger för jag har nvidia. vem har rätt ulf eller jag?

Hmm... svår fråga. Vem har flest kromosomer? Du eller Ulf?

Om nån tror att trådskaparen är allvarlig så... är jag ganska säker på att ni har fel. M.a.o, meningslöst att rätta faktafel.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen sagt av Nasse
Kära nån.

Visa signatur

Ettan: P160 + BlueStorm 500W - P5B Premium - E4300@3,2GHz - 2x1GB 800MHz - Palit 8800GT@710x1015 - 410GB - Samsung 206BW
Tvåan: NoName + 300W - MSI K8T NeoFIS2R - A64 3000+ - 2x512MB 400MHz - Leadtek 6800LE@16/6 och 403x451 - 80GB - 17" CRT

Permalänk
Medlem

Jag tror du är ute och cyklar.

för det första kan man inte jämföra dom korten.

för det andra så kan man ändra fläkthastigheten.

Får du "nästan" 100fps på cs *Fniss* jag får 100fps på en 7300gs....

skriv inte något du inte förstår dig på!

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Trådskaparen heter Ulf och kompisen heter också Ulf. Vilket radarpar dubbel-uffe måste vara på särskolan.

Permalänk
Medlem

en ferrari fxx går snabbare än en volvo 240 också
knappast seriöst inlägg (man blir ju mörkrädd annars)
OffT

nästan lika söt som ett 7900GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
jag tycker en ban på honom skulle sitta fint:P ...anmälan av inlägg?....nått måste göras!

+ det roliga är att om ni kollar i hans profil så heter han ulf...och i hans tidigare inlägg så hette hans kompis som har ett x600 också ulf...hur många ulf finns det :P...bluff...ett flamewar har han skapat det lilla trollet som vi nu matar så att han gapar av garv!

Jag har anmält tråden. Det bästa folk kan göra är att sluta skriva i den och låta moderatorerna ta hand om den. Det var pga sån här skit som vi förlorade ÖÄ.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if