Med de senaste sänkningarna har det blivit dags att köpa nytt. Har kollat och läst på en del och kommit fram till följande komponenter:
* Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400
* Intel Core 2 Duo E6320 1.86GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt
* Asus P5B-E, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16
eller
* Gigabyte GA-965P-DS3, P965, Socket-775, ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, 1xPCI-Ex16
Frågan är vilket moderkort man borde välja, har läst både ris och ros angående båda. Vad tycker ni? Jag vill kunna köra FSB 450 iaf. Finns det något annat bra moderkort som är lite dyrare så är jag beredd att gå upp till det om det behövs, men jag har ingen nytta av alla extra grejor på de dyrare brädorna då jag har X-fi och ingen nytta av dubbla ethernet, e-sata eller liknande.
Vad jag förstått angånde minnet så kan dess mhz ställas individuellt på båda dessa brädor, således behöver man inte köpa PC8000-> egentligen? Såg även att folk kört minnena jag valt i 900mhz med lite mer volt, så det borde vara lungt..
All feedback är önskvärd
Skulle nog satsa på Gigabyte kortet men skillnaden är nog inte så stor. Det är nog mer individuellt hur bra just det kort du får som spelar roll.
En lite bättre processor kanske. E6420 skulle jag ha valt. Kostar 500 mer men med bättre överklockningsegenskaper.
Vad valde du för graffe förresten?
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.