Guitar Hero [Officiell tråd]

Permalänk
Avstängd

Jag tänkte också köpa detta spelet, finns det någon möjlighet att det kanske kommer en trådlös gitarr?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Det ska väl komma trådlösa gitarrer till gh3. I dagsläget tror jag inte att det finns i varje fall, men annars är det ju ruskigt rockigt att lira isär sladden mitt i en låt så spelet pausas och sen försöka återuppta låten...lycka till

Permalänk
Medlem

Finns redan en trådlös gitarr: http://www.webhallen.com/prod.php?id=72723

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Haha.. nej.. har inte ens klarat den faktiskt.. inte försökt nå mycket heller.. men den och Jordan har jag inte klarat :\ Restern sitter fint dock

ok, fått upp till 85% på six. . :/

oj så psychodelic freakout sitter med andra ord? :x

Visa signatur

sad panda

Permalänk

Någon som vet när Wii versionen kommer?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
ok, fått upp till 85% på six. . :/

oj så psychodelic freakout sitter med andra ord? :x

Okej, tog mig ett ryck i morse och klarade six. Efter lite klurande så klara jag den :).

Freakout har jag givetvis klarat men bara med 82k i score, så det är en heldel pillade innan jag får en fyra på den.

Här är mina score på "huvudlåtarna" så att säga.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på GH2 till PS2 .. men funkar GH2-gitarrerna även till GH1? Och vad tror ni om GH3, när det kommer? Gitarrerna borde ju vara utbytbara tycker jag som konsument, men jag förstår om tillverkarna vill kränga nya kontroller till alla spel ..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dataper
Jag är sugen på GH2 till PS2 .. men funkar GH2-gitarrerna även till GH1? Och vad tror ni om GH3, när det kommer? Gitarrerna borde ju vara utbytbara tycker jag som konsument, men jag förstår om tillverkarna vill kränga nya kontroller till alla spel ..

gitarren till gh2 funkar med gh iallafall, men vet inte om gh3 gitarrer funkar med gh2 när det kommer...

Permalänk

Jag skrev innan i tråden att min TV och gitarr inte var riktigt syncade, utan att jag behövde calibrera gitarren för att ljud, bild och knapptryckningar skulle stämma överens (det gör man i Video option om ni vill veta).

Jag har nu hittat problemet!

Istället för att ljudet från min xbox gick in i Tv och sen ut till högtalarna så går nu ljudet direkt från xboxen till mina högtalare. Det var alltså den lilla omväg som gjorde att ljudet inte hängde helt med. Detta fick också illusionen av att spel mm hade lite lagg i sig.

Men det är fixat och nu är jag åter igen supernöjd med TVn (som jag trode det var fel på innan)

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Ingen som klarat Yngwie Malmsteen award?? Då hade jag blivit sjukt impad

Har klarat mig igenom typ halva expert nu och har äntligen börjat få lite kläm på hammer-ons och pull-off's. Har varit lite halvsvårt med alla solos innan!

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Okej, tog mig ett ryck i morse och klarade six. Efter lite klurande så klara jag den :).

Freakout har jag givetvis klarat men bara med 82k i score, så det är en heldel pillade innan jag får en fyra på den.

Här är mina score på "huvudlåtarna" så att säga.
http://pici.se/thumbs/t_uZKhHp.png

riktigt bra poäng måste jag säga! .. meen känns som att jag lätt kan klara många av låtarna bättre på en riktig gitarr än i spelet haha.

Måste bara säga att jag blev jäkligt besviken över många låtar. Flertalet är inte ens i samma kategori som rock som tex jessica. Samt så är en del så tafatta och sega så man inte ens orkar sig på dom :/ . Men det värsta är ändå Aerosmith-låten man låste upp. Trodde man skulle få lira Eat the rich eller nån känd en men blev en av deras sämre man fick spela.

ajja

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Finns redan en trådlös gitarr: http://www.webhallen.com/prod.php?id=72723

Till ps2a ja jag vill ha en till xbox 360!

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk

Beställde precis Guitar Hero 2 med en gitarr till PS2 nu, från webhallen
Hur ser inlärningskurvan ut enligt er för spelet?
Alla filmer man ser på internet är ju från expert nivån och det går ju ut av bara h-vete snabbt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Beställde precis Guitar Hero 2 med en gitarr till PS2 nu, från webhallen
Hur ser inlärningskurvan ut enligt er för spelet?
Alla filmer man ser på internet är ju från expert nivån och det går ju ut av bara h-vete snabbt

jag skulle anse mig vara en medelsvennson på GH2, och efter måånga timmars spelande så är jag nära på att klara av alla låtar på hard (några få envisas fortfarande). det var iallafall bra många år sen ett spel gav mig så många speltimmar som GH2.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Woho nu välte tjejen min krysslåda precis när man skulle lira så nu har man en skön fetingrepa runt hela skivan
Finns det något bra putsmedel för sådant?

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
Woho nu välte tjejen min krysslåda precis när man skulle lira så nu har man en skön fetingrepa runt hela skivan
Finns det något bra putsmedel för sådant?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=2946210

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Okej, tog mig ett ryck i morse och klarade six. Efter lite klurande så klara jag den :).

Freakout har jag givetvis klarat men bara med 82k i score, så det är en heldel pillade innan jag får en fyra på den.

Här är mina score på "huvudlåtarna" så att säga.
http://pici.se/thumbs/t_uZKhHp.png

Var hittade du den där tabellen?

Visa signatur

blah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ansee
Var hittade du den där tabellen?

Gjort den själv Jag och min chef tävlar om vem som har flest stjärnor :). Jag har byggt den med lighttpd + python + sqlite med cutoff data ifrån scorehero.

Scorehero är bra men slö så jag gjorde en liten egen pryl istället. Det hela började som ett Excel ark typ.. men sedan ville vi börja följa varandra och se hur det gick typ.

URL:en ger jag inte ut publikt för jag vill inte ha massa extra trafik till sidan, men är du intresserad kan du få grejerna för att sätta upp egen.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Gjort den själv Jag och min chef tävlar om vem som har flest stjärnor :). Jag har byggt den med lighttpd + python + sqlite med cutoff data ifrån scorehero.

Scorehero är bra men slö så jag gjorde en liten egen pryl istället. Det hela började som ett Excel ark typ.. men sedan ville vi börja följa varandra och se hur det gick typ.

URL:en ger jag inte ut publikt för jag vill inte ha massa extra trafik till sidan, men är du intresserad kan du få grejerna för att sätta upp egen.

Det vore kalas, sitter och tävlar med några kompisar också om vem som har flest stjärnor ^^ Skickar ett PM.

Visa signatur

blah

Permalänk
Medlem

Guitar Hero: Rocks the 80's har utannonserats till PS2 och kommer ut i sommar. Det finns i dagsläget inga planer på en multi-release, utan bara till PS2.

Låtarna som har hittills har avslöjats:
I Wanna Rock (by Twisted Sister)
I Ran (by Flock of Seagulls)
Round and Round (as made famous by Ratt)
I Want Candy (as made famous by Bow Wow Wow)
Metal Health (as made famous by Quiet Riot)
Holy Diver (as made famous by Dio)
Heat Of The Moment (as made famous by Asia)

Kul att två av dem master tracks och inte covers. Hoppas på att fler master tracks kommer. Det blir även Harmonix sista GH-spel då Neversoft har tagit över produktionen. Trean utvecklas av Neversoft.

Källa: http://www.gamereactor.se/nyheter/10456/Guitar+Hero+rockar+vi...

Någon som vågar gissa på en metallica låt? Hoppar själv på det och ännu en Megadeth låt som t.ex. Peace Sells eller In my darkest hour. Eftersom de äntligen har fått licens att ha med en maiden låt (Trooper till GH2 till 360) så borde det komma en maiden låt. Hoppas på wasted years!

Permalänk
Medlem

kan någon svara lite snabbt... finns det här till PS3!? (orkar inte läsa alla meddelanden)

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0s0
kan någon svara lite snabbt... finns det här till PS3!? (orkar inte läsa alla meddelanden)

svar: nej. däremot kommer 3:an släppas till PS3, sen är det mycket möjligt att PS2 versionen av GH2 funkar till PS3.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga med hur får man sån där starpower att aktiveras? Det där då halsen blir helt lysande blå.
Btw, fun game:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Kanske en dum fråga med hur får man sån där starpower att aktiveras? Det där då halsen blir helt lysande blå.
Btw, fun game:)

Du rycker halsen på gitarren uppåt, med like rockkänsla i det hela
(alltså inte rycka HELA gitarren uppåt,endast halsen)

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kissemisse
Du rycker halsen på gitarren uppåt, med like rockkänsla i det hela
(alltså inte rycka HELA gitarren uppåt,endast halsen)

Hehe, alltså sorry men jag fattar inte vad du menar:) Vadå rycka? Sitter det någon sensor som det gör på nintendo wii's kontroller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Hehe, alltså sorry men jag fattar inte vad du menar:) Vadå rycka? Sitter det någon sensor som det gör på nintendo wii's kontroller?

Du gör bara så att gitarrhalsen är nästintill lodrät. Du "lyfter" på halsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Du gör bara så att gitarrhalsen är nästintill lodrät. Du "lyfter" på halsen.

Aha:) Ska genast testa. Tackar!

Permalänk

De första låtarna till guitar hero 3.
Fortfarande inget Led Zeppelin / Metallica / ac/dc

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1077552,00.ht...

Coolt med mkt originallåtar dock
Skeptisk mot Tenacious D, dom har roliga låtar, men dom imponerar inte musikmässigt.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

nice undrar hur många slutversionen kommer ha!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Vill ha GH 3 NU! Orkar inte köpa GH2, känns som att det är slöseri på pengar nu när GH3 kommer förhoppningsvis i höst.
Såg Tenacious D för en halvtimma sen, låten The metal är rätt skön :). Hoppas det kommer med en massa låtar som man kan sitta och nöta.