Permalänk
Medlem

Köpa ny gamer burk

Hej!
Jag tänkte köpa en ny burk eftersom att min gamla AMD Athlon XP inte riktigt håller måttet idag. Jag tänkte mig en budget runt 20000 kronor eftersom att den ska inskaffas efter att jag har sommarjobbat. Jag tänker inte överklocka för jag har ganska dåliga erfarenheter av det. Jag säger bara fx5200 med passiv kylning, ni kan sätta ihop det själv Nu har jag en idé om hur burken kommer se ut, men jag undrar om minnena är rätt köp? Ja, eller något annat ni ser som ser lite fel ut. Det var ett bra tag sen jag kollade på datorkomponenter och absolut allting är annorlunda nu Det jag tänkte på med minne var om det är lönt att ha 800 mhz minnen när jag inte tänker överklocka? Och hur långt in i framtiden tror ni riggen kommer klara av spel i okej upplösning? Det är ju helt klart en spekulation, men på ett ungefär. Sen har jag funderat på om det är lönt att skaffa en annan cpu kylare? Tänkte mig en Scythe Infinity, men om jag inte ska överklocka, ger det mig en stor fördel gentemot originalfläkten?
Och hur är det med moderkortet? Är det någon skillnad på p5k deluxe och p5b deluxe?

Tack på förhand och jag hoppas ni orkade läsa genom allt

Här är en inköpslista med mina funderingar:
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingList...

Permalänk
Medlem

Inköpslistan funkar inte, du har gjort fel

MEn jag kan ju säga detta nu direkt, ska du itne klocka så behöver du ingen CPU kylare, finns ingen anledning

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Inköpslistan funkar inte, du har gjort fel

Ojdå, det var nog min "privata länk" bara ^^, Testa denna: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=462526...

Citat:

MEn jag kan ju säga detta nu direkt, ska du itne klocka så behöver du ingen CPU kylare, finns ingen anledning

Okej, tack så mycket. Det löste den frågan

Permalänk
Medlem

Hur stor skärm har du? Och vilka krav har du på grafik osv? Ska du bara spela på låga upplösningar skulle nog ett GTS på 640 mb duga, och du skulle spara en tusenlapp, fast det GTX:en är ju helt klart bättre och mer framtidssäker

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur stor skärm har du? Och vilka krav har du på grafik osv? Ska du bara spela på låga upplösningar skulle nog ett GTS på 640 mb duga, och du skulle spara en tusenlapp, fast det GTX:en är ju helt klart bättre och mer framtidssäker

Just nu sitter jag på 19" crt skärm Har funderat på att köpa ny om pengarna räcker men jag fattar noll av alla förklaringar på plattskärmar idag. Kontrast och cd någonting hit och dit Någon 20-22 (ej widescreen) som kan rekommenderas?
Helst har jag det så fint som möjligt men prestanda går före kvalité.
Ja, jag tror dom extra pengarna på ett gtx kan ge mig en lite längre "livslängd" innan jag måste byta grafikkort.

Saken är, jag har aldrig haft bra med pengar så jag har alltid köpt dom billiga prylarna vilket man verkligen inte ska göra när det handlar om datorkomponenter. Det bästa grafikkortet jag har haft hittills är ett 6600gt som jag sitter på nu så jag tror det blir ganska fin skillnad
Men, tillbaka till min förra tanke. Eftersom att jag bara har haft skräp innan vill jag verkligen få det rätt denna gången.

Permalänk
Medlem

Köp till örselskydd för raptor disken, nä skämt o sido så borde du köpa någon ljuddämpning för din raptor, många tycker dem låter för mycket, ungefär som gamla datorer gjorde på 80-talet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Köp till örselskydd för raptor disken, nä skämt o sido så borde du köpa någon ljuddämpning för din raptor, många tycker dem låter för mycket, ungefär som gamla datorer gjorde på 80-talet.

Haha, jo jag har läst det och har funderat på det men har inte kollat intensivt på det eftersom att lönen dröjer ett tag till
Datorn jag har nu låter som en båtmotor på fullvarv. Det är ett budgetchassi med sidofönster (praktiskt taget allt i plast), 5 fläktar som verkligen inte är ljudvänliga, palit 6600gt originalfläkt vilket flåsar ganska bra och så min lilla original processorfläkt Ljudnivån är inte prioriterat, men jag föredrar tyst Ska kolla in hårddiskhållare eller vad det heter sen Tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MilkDrop
Och hur är det med moderkortet? Är det någon skillnad på p5k deluxe och p5b deluxe?

Någon som skulle kunna vara snäll och svara på den frågan?

Och skulle en cpu kylare få plats i ett antec p180 eller p182? Och vilken isåfall? Jag tänkte närmast på en Scythe Infinity. Och en följdfråga, hindrar den luftflödet i burken merkant?

Ingen som tycker någonting överhuvudtaget om själva systemet?