Köpa en x40 eller x60s??? snabba råd tack

Permalänk
Medlem

Köpa en x40 eller x60s??? snabba råd tack

Tänkte köpa mig en ultraportabel laptop som ska användas till documentation och programering

Har två 2st att välja mellan coh det är en thinkpad x60s med docknings station för 11-12 000 eller en x40 med usb cd rw/dvd enhet för 4500

Frågan är nu alltså om det är värt dom extra tusenlapparna för x60s???

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen riktigt bra koll på de båda två, men jävlar vad bra priser i vilket fall som helst, köpa båda?

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Ska du bara använda till de två ändamålen så skulle jag satsa på en X40 med tanke på priset och hur krävande uppgifterna är, hade en X41 för ett drygt år sen, en riktigt trevlig skrivmaskin.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

x60

Är du galen

köp en x60 core2duo för 11500 på dustin med studentrabatt

sjukt bra köp

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

med vilken studentrabatt e det?

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk
Medlem

dustinhome.se egna.. du behöver bara intyga att du är student genom att ge dem ditt mecenat korts nummer..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

hittar det inte måste man ringa till dom eller nått för att få reda på det?

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hitta X60 på deras hemsida alls

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OniLink
hittar det inte måste man ringa till dom eller nått för att få reda på det?

Färt att bli studentmedlem på dustinhome går du till följande adress:
http://www.dustinhome.se/student

EDIT: X60:
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?PageID=618

Permalänk
Medlem

Re: x60

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OrdoZ
Är du galen

köp en x60 core2duo för 11500 på dustin med studentrabatt

sjukt bra köp

Men han kanske inte behövern en core2duo för att dokumentera och programmera?
Onödigt att lägga 100% till då ju.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Re: Re: x60

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Men han kanske inte behövern en core2duo för att dokumentera och programmera?
Onödigt att lägga 100% till då ju.

Beror ju på vad han skall programmera och om han vill kompilera det kvickt ;D

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Kommer mest att programmera i c,c++ och c#. Men hur stor är skillnaden i värmeutveckling och batteritid på c2d och den där low voltage som x60s är utrustad med? Om det skiljer timmar i batteritid så är ju c2d ute ur leken.

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk
Medlem

Re: Re: x60

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Men han kanske inte behövern en core2duo för att dokumentera och programmera?
Onödigt att lägga 100% till då ju.

Tänkte mer på att det är prisvärt att köpa en ny x60 core2duo billigare än en x60s om man nu inte prioriterar vikt och batteri framför prestanda.

Personligen så hade jag väntat på x61s

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

X40 har en STOR nackdel, och det är att den har en 1.8" hårddisk. Det gör att den, förutom att vara snuskigt seg så att det känns som du sitter på en P-II:a så kan du inte byta ut den mot en med större kapacitet heller.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Dustins erbjudande e faktiskt riktigt nice.....men det är ju bra att ha en optisk enhet oxå...nån som vet om det ingår i X6 ULTRABASE DOCKNINGSSTATION? eller måste man köpa på dockningsstationen och en optisk enhet?

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800