Permalänk
Medlem

Windows XP Problem!

Jag har ett problem vet inte om det är Windows som spökar eller något annat men i alla fall, ibland så blir hela bild skärmen vit i 5-10 sekunder och ibland så startar datorn om sig bara sådär.

Det hela började efter ett LAN, men mitt Antivirus-program hittar inga virus (Panda Software (Äkta)).

Vad kan felet vara? Vill helst inte formatera om datorn på grund utav detta.

*Edit* Och den laggar i övrigt också.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

Din låda kanske har skumpat runt en del under flytten till och från lanet. Jag tippar på att du har fått glapp bland hårdvaran i lådan. Låter som att du kan ha ett jordfel någonstans. Mitt tips är att du formaterar datorn, lägger in ETT spel och lirar tills samma sak händer igen. På så sätt kan vi kanske utesluta dålig programvara. Kolla tempen på ditt grafikkort efter att du spelat. Om den är väldigt varm så kolla flänsen på grafikkortet. Den kan ju ha skakat lite från o till Lanet.

Permalänk
Medlem

Jo, och sen ligger det hyfsat mycket damm i datorn.

För att jag har en kompis som hade ungefär samma problem och det var på grund utav att han hade massor utav damm i processor fläkten.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

Det är inte lätt ! dammsug datorn vettja

Visa signatur

| Q6600 @ 2.4GHz | Asus P5N-E SLI | 3gb Corsair 800MHz | Geforce 275 GTX |1TB & 500GB Samsung | Corsair 520W | Scythe Katana | Logitech G15 | Mx518 | 3DMark -06 11000p -01 44000p |