Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
Vart kan man få tag på "riktiga" ölglas. Det blir liksom mer känsla att dricka ur ett riktigt glas

Mmm Det skall vara raka glas på ca 0,5 L och inga krusiduller.
Hittar mina i div mataffärer eller så kan man muta bartender/dörrvakt att man får köpa ett par när man är ute på krogen, bara det inte är för mycket folk så...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Lappinkulta 7.0% på Glasflaska
Miller
Staropramen

Visa signatur

[Intel System : Intel Core i5 4690K @ 44x 100 = 4400 Mhz Validerad - MSI Z97S Krait Edition - Corsair H60 - MSI GTX 970 4GB - Kingston HyperX 2x4 GB 1866 mhz @ 2200 Mhz - 3dmark Firestrike: 10175 - Skydiver:26373 - SuperPI 1M: 7.847]

Permalänk
Medlem

i skrivande stund så sitter jag och smuttar på en sofiero 5.2%.

kanske inte det godaste ölet , men det duger fint och samtidigt så är den billig :]

Visa signatur

en för alla, alla för ettan

Permalänk
Medlem

Carlsberg Sort Guld
Heinikken
Koff

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
Vad tycker ni om de lite starkare ölen, typ Mariestads Extra stark, Norrlands Guld Dynamit, Carlsberg Elephant ?

Kan bara instämma på att det smakar skit, riktig skit...Elephantöl är nåt av det vidrigaste i ölväg jag smakat. Var 10 år sedan men man minns fortfarande den äckliga spritsmaken, typ som en spetsad folkis

Annars dricker jag just nu
1: Grolsch
2: Budweiser
3: Brooklyn brown ale
Listan gäller bara nu, ändrar mig ganska ofta så nästa månad lär den se helt annorlunda ut

Kan även rekomendera ett lokalt öl, Örebro bitter, som har rätt spännande smak. Finns på Bishops här i stan, även på ett fåtal krogar i Sthlm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
Vart kan man få tag på "riktiga" ölglas. Det blir liksom mer känsla att dricka ur ett riktigt glas

6 Nils Oscar-glas för endast 199 kronor!

Guinness är jävligt mums. Dock ej den på glasflaska.

Nils Oscar är helt okej, även om jag föredrar Guinness framför den.

Jag var i Göteborg hos en kär vän (SMYGREKLAM FÖR SVORAK*) för några veckor sedan. Iom att jag hade tillhandahållit diverse internettjänster så bjöd han tillbaka med öl. Fick typ fem Nils Oscar och en Chimay. Drack ju så mycket av Nisse-ölen som möjligt, iom att den är så dyr (~25 kronor/33cl), och sparade Chimay:en till sist, då jag trodde det (relativt sett till zie Nils Oscar) var en billig skitöl.

Jag var ju redigt packad när jag drack den där Chimay:en (det blev ju en del grogg på kvällen också), men fan vad god den var.

Längtar till september så jag kan fylla 20 och utforska utbudet på systembolaget lite närmare.

Jag är inte helt negativt inställd till att försöka time:a in ett krogbesök med er medans jag ändå är i Göteborg någon helg någon gång i framtiden.

*Det är hans site. Den är dock nere för tillfället, då han visst missat att betala för bredbandet.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk

1;a Mariestads
2,a Zipfer

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats snöat in helt på mörkare drycker såsom

Falcon Bayerskt , Newcastle Brown Ale , Killkenny och Murphys.

Förrut var det bara ljusöl jag drack, men nu verkar det ha blivit tvärtom.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilzon
Jag har lyckats snöat in helt på mörkare drycker såsom

Falcon Bayerskt , Newcastle Brown Ale , Killkenny och Murphys.

Förrut var det bara ljusöl jag drack, men nu verkar det ha blivit tvärtom.

Jag ska visa dig schyssta "mörka" öler på Delirium om du kommer.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Jag ska visa dig schyssta "mörka" öler på Delirium om du kommer.

Låter som en plan

Permalänk

Många bra tips på öl i den här tråden
Sätter ihop en liten liste på några av mina favoriter med länkar till systembolagets informationssida:
erdinger weissbier dunkel
jämtlands president
red stripe
småland

wells banana bread beer [beställningsvara på systembolaget]

Permalänk

Innis & Gunn
Newcastle brown ale
Murphy's red

Ska det vara i rent russyfte så brukar det blir Corona/Sol/Brahama eller Norrlands

Permalänk
Medlem

Det bästa av två världar :p.. HOF går bra det med eller varför inte en Tuborg grön.

Den godaste ölen är dock Guinness.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Om jag någon gång är i Las Vegas måste jag testa "romulan ale"

Permalänk
Medlem

1. Red Seal Ale
2. Pilgrim
3. Newcastle/Hell

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Mmm Det skall vara raka glas på ca 0,5 L och inga krusiduller.
Hittar mina i div mataffärer eller så kan man muta bartender/dörrvakt att man får köpa ett par när man är ute på krogen, bara det inte är för mycket folk så...

Lättast är det ju att sno dom från krogen, har gjort det nån gång själv.
Men visst, jag ska inte uppmana till brott

Jag gillar ljusa lager så som Heineken och Becks.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Lättast är det ju att sno dom från krogen, har gjort det nån gång själv.
Men visst, jag ska inte uppmana till brott

Jag gillar ljusa lager så som Heineken och Becks.

Jo, det är iofs sant med glasen.

Tycker det är stor skillnad på Heineken och Becks.
Heineken smakar knappt ngt (är det fortfarande världens mest sålda öl ? )
Becks drack jag på krogen för några dar sedan. Gött

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Just nu så gillar jak:
Brahma
Timmermans Kriek
Hoegaarden Grand Cru

Men är egentligen inte så inne på öl, groggar och högre % brukar det bli för det mesta.

Visa signatur

-_

Permalänk
Medlem

Utan nån speciell rangordning;

Grolsch
Boddingtons
Kilkenny

Det värsta jag testat är en ljus öl med banansmak. Namnet har jag förträngt...

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Jo, det är iofs sant med glasen.

Tycker det är stor skillnad på Heineken och Becks.
Heineken smakar knappt ngt (är det fortfarande världens mest sålda öl ? )
Becks drack jag på krogen för några dar sedan. Gött

Jovisst är det skillnad, menade inte att dom smakade lika dant. Föredrar nog Becks framför Heineken, den är snäppet bättre

Vilken av systemets "ful-öl" (dom under 10 kr) föredrar ni? själv tycker jag att Harboe är den bästa och Sofiero måste nog vara den värsta.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag helt klart Heineken framför Becks.
Hade 24 pappaflaskor Heineken i höstas på 65cl styck. Perfekt att dricka när det vankas fest. Man häller i sig en del så det ska vara någon öl som smakar öl.
Becks har lite skum bismak jag inte riktigt lyckats lära mig tycka om.

Angående fulölen på systemet föredrar jag nog Crocodile. Handlar väldigt sällan på systemet men under valborg delade jag och några kompisar på några flak. Det blev lite blandat med ungefär hälften fulöl. Då fick jag testa på lite och jag Crocodile var nog den jag gillade bäst.
Kung är helt okej också.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Hej alla ölälskande Swecare!

Jag ska till Stockholm nu imorgon torsdag och folk som hänger i den här tråden verkar vara de rätta att fråga ang. öl.

Min fråga kanske är uppenbar vid det här laget, men jag frågar rätt ut: Vet någon nån bra ölpub i Stockholm? Helst runt Cityområdet och Gamla Stan.

Tack på förhand,
Kax

Permalänk

Ursäkta om jag kommer och kränker ert "heliga land" ;), men jag har en liten fråga om dessa alkohol fria öler som finns. Smaker dem något i jämförelse med vanligt öl, och vilket är bäst?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Alkoholfri öl funkar väl, carlsbergs var rätt ok vill jag minnas. Bara testat den en gång iofs men nog allt kan det väl tänkas vara ett alternativ om man av någon anledning inte vill/kan dricka öl med mera alkohol i

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Näe jag undrade bara, är bara 15 och såg denna typ av öl på affären och undrade vad det var för något bara.
Ska testa köpa en och se hur den smakar

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Inaktiv

Omg, alkoholfri öl borde inte ens få kallas öl, värre blaska får man leta efter:P

Btw så tar dom leg på alkoholfri öl i vissa butiker.

Permalänk
Medlem

Dilirium låter trevligt! Längesedan jag var där.

Top 3 (utan inbördes ordning)
Jamaica Stout
Traquair - The lairds liquor
Fuller's ESB

Bot 3
Saporo
Spendrups Old Gold
Sort guld

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Westvleteren 12

Westmalle Trippel

De Koninck

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Inaktiv

Kom över deta underbara stop på gengåvan, 25kr

Ritkigt nice, ska bli mitt ölhävar glas

Sen imorogn äre fest med pimps and hoes tema, då får glas duga o grogga ur

Permalänk
Medlem

Inte för att jag utforskat så mycket men:

1. Tuborg 4,6
2. Staropramen
3. Norrlands

Men efter några öl så funkar ju så gott som allt. En billig öl (?) jag brukar köpa när jag är rastlös är Odin Pilsner 2.8. 19.90 för ett sexpack på konsum, och det är helt okej för priset. En gång vart det 12 st Odin + whiskey en hel grillkväll. O_o Satans billigt iaf. :}