Mest spel: 13000:- till 15000:-
Hej!
Mitt första inlägg här så jag hoppas jag inte bryter mot några regler.
Jag har kommit så långt att jag har en grund i mitt kommande system men har fortfarande några funderingar. Så här ser det ut just nu:
Nätagg - Antec Case Performance One P182 Gun Metal Black without PSU/utan nätagg
PSU - Corsair HX Series Modular Power Supply 520W
Moderkort - Asus P5N32-E SLI PLUS nForce
CPU - Intel Core 2 Duo E6600
Minne - Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB
Hårddisk - Seagate Barracuda ST3320620AS 7200.10 320GB 7200rpm 16MB cache SATA2
Optisk enhet - Samsung SH-S183A Dual-Layer DVD
Grafikkort - Asus Extreme GeForce 8800GTS 640MB
OS - Microsoft Windows XP Home SP2 Svensk OEM
Montering hos datorbutiken.
Just det här paketet skulle kosta 13375:-.
Som ni säkert märkt så har jag inte med någon CPU-kylare... Jag vet helt enkelt inte vilken som skulle passa med Asus P5N32 iom att kortet har några feta kylflänsar som kan komma ivägen. Funderar även om dessa kylflänsar kan komma ivägen för Antec-lådans bakre fläkt.
(070531 - Har fått veta att det fungerar bra med Scythe Infinity, så det blir en sådan alt. en Scythe Mine.)
För övrigt så har jag funderingar kring grafikkort och hårddisk.
När det gäller hårddisken så vill jag ha en disk som gör jobbet som systemdisk och speldisk. När det kommer till lagring tänker jag använda externa diskar.
Just nu velar jag lite om vilket sorts grafikkort jag ska gå på. Har tidigare varit inne på ett 8800GTX men fick råd av en kollega att gå på det billigare GTS och eventuellt uppgradera senare om det skulle behövas. Använder idag en 19" skärm med maximal upplösning på 1280x1024 så det kanske till och med räcker med ett GTS med 380 Mb minne?
Jag tar tacksamt emot alla råd jag kan få. Då jag inte tänkt bygga datorn själv ser jag helst att alla komponenter kommer från datorbutiken.com. Självklart så skulle jag kunna köpa datorn från någon annan butik så hittar någon ett bättre alternativ så är jag bara nöjd.
(070531 - Har gjort en ny inköpslista på shg.biz): http://www.shg.biz/kundecenter/cart_ext.asp?id=NC7DBUACV5