"eBrevsavisering" inget att oroa sig för?

Permalänk

"eBrevsavisering" inget att oroa sig för?

Hej!
Mitt paket kom idag till det rätta stället och jag väntar en AVI som kommer imorgon (borde göra det),men när jag kollar på postens "Spåra brev & paket" så står det "Posten, eBrevsavisering har skickats till mottagaren",kommer det verkligen en AVI imorgon eller ?,eBrevsavisering låter mer som email avisering eller något liknande,beställde precis som vanligt och detta har inte stått någon gång,eftersom mitt serviceställe är lite tröga i huvudet så oroar jag mig för att jag är tvungen att hämta ut paketet via kollinr..

Visa signatur

~

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro du får någon avi, det stod likadant för mitt senaste paket, jag väntade också på avi som inte kom. Jag gick helt enkelt till utlämningsstället och hämtade det. Jag bor på ett litet ställe där alla känner alla, så jag behövde bara visa mig så plockade de fram paketet.

Visa signatur

okim

Permalänk

Skriv ut spårningen på ett papper som du tar med till "posten". Där finns ett nummer så att de lätt hittar paketet.
De skriver då ut en avi som du får skriva på, och den som kommer med posten nästa dag kan du kasta.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAC_Viking
Skriv ut spårningen på ett papper som du tar med till "posten". Där finns ett nummer så att de lätt hittar paketet.
De skriver då ut en avi som du får skriva på, och den som kommer med posten nästa dag kan du kasta.

Kan jag inte bara skriva ner kollinr:et och "Referens eller ordernr" ?,eftersom jag inte har tillgång till någon skrivare..

Visa signatur

~

Permalänk
Medlem

Ja, du kommer troligen få en avi imorgon.

Permalänk

Kollinummert räcker, dock behöver du legitimera dig.

eBrev är att man skickar ett elektroniskt brev till posten som sedan printar ut och skickar det.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

"eBrev" är en tjänst från Posten, som innebär att texten i brevet skickas elektroniskt till Posten, som sedan (lokalt) skriver ut brevet och skickar ut det som vanligt. De verkar själva använda tjänsten för sina paketaviseringar:
http://www.posten.se/c/ebrev?letter=E&page=ebrev&category=bre...

Det är förstås dumt att namnet kan sammanblandas med 100% elektronisk post, men Posten är ju Posten...

Permalänk
Medlem

Så länge du har numret du använder när du söker så ta med det och leg till ditt utlämingsställe så är problemet ur världen.