Permalänk
Medlem

Uppgradera?

Eftersom ingen svarade på min tidigare tråd gör jag nu ett nytt försök. Jag skulle verkligen vilja ha hjälp med detta.

För tillfället i består min burk inklusive tillbehör av:

Chassi: Aspire (Apevia) X-Navigator
Datormus: Microsot Habu
Tangentbord: Compaqcrap - Ingen aning vad för modell
Moderkort: Abit N18 SLI GR
Grafikkort: Asus nVidia GeForce 7950GT
RAM-minne: Kingston PC4200 DDR2 1024 MB (2x512 MB) 533 MHz
DVD-brännare: LG, Philips och en vanlig DVD-läsare
CPU: LGA775, Intel Pentium 4 630+ Prescott 3,0 GHz HyperThreading (800 MHz FSB, 2 MB L2 Cache)
Hårddisk: 120 GB 7200 RPM Serial-ATA Seagate Barracuda

Vad bör jag satsa på, tycker ni? Värt att nämna är att jag nu kör Windows Vista Ultimate. Det flyter på oftast, men datorn hänger inte riktigt med i svängarna.

Jag har ca 2000 kr till godo för tillfället. Jag vet att det inte är särskilt mycket, och just därför undrar jag vad jag bör satsa på. Jag har funderingar på något uppgraderingspaket, men jag behöver inget nytt moderkort eller grafikkort som oftast följer med. De främsta sakerna jag funderar på är tangentbord, en till hårddisk, CPU och möjligtvis mera minne. Eftersom jag är ute efter kvalité och inte kvantitet kanske jag bör köpa en eller två saker i taget, behöver dock inte vara kreml de la kreml.

Undrar även om denna CPU fungerar till mitt moderkort?
https://www.datorbutiken.com/office...Product=IE6600R
Det står att det krävs i965 chipset eller högre och jag hittar ingen info om det någonstans, inte ens med mjukvara som t ex cpu-z på datorn. Jag undrar om jag måste köpa nytt moderkort om jag ska kunna ha den CPU:n.

Visa signatur

En dator blir aldrig som man tänkt sig

Permalänk
Avstängd

nej moderkortet st;der inte core 2 duo

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem

Hmm, okej. Precis som jag trodde då.
Fan, då måste man köpa nytt moderkort också

Någon som har tips på ett bra moderkort, gärna utan IDE då det kommer slopas snart? Skulle vilja ha ett med Quad-Core-stöd, DDR3 och inga IDE-portar utan bara S-ATA. Antar att jag kommer få vänta ett litet tag då Intel snart lanserar sitt nya moderkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

asså gå in på komplett.se och kolla på den prolle du vill ha å sen så finns det moderkort längre ner som dom rekommenderar eller nåt & minne...
// tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Har gjort, men det finns oftast x antal stycken att välja på. Hur ska man veta vilket som är bäst lämpat? Jag vill ha ett bra med kvalité, men inte overkill.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

kollade runt på komplett hittade ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321781

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Avstängd

Börja med att sälja av det du har nu och se hur mycket det blir över.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||