Permalänk
Medlem

Shaun of the Dead är fan en av dom bästa zombiefilmerna jag sett

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Jo, Shaolin Soccer har jag sett och älskar den. Vill gärna se mer såna filmer

Håller med dig Yorii. Shaun of the Dead är lätt en av dom bästa zombiefilmerna.

Permalänk
Medlem

the dead filmerna är riktigt bra och välgjorda

Fulcis rullar är ofta inspelade på grymt snål budget vilket tyvärr syns!

Dock är hans mästerverk "new york ripper" sevärd!

Visa signatur

Nej Slipknot är inte heavy metal!!!

Permalänk
Medlem

Shaun of the Dead är en bra film. Men jag stör mig på folk som säger att det är en parodi på zombiefilmer och speciellt en VISS zombiefilm. Det finns parodiska inslag i filmen, men i grund och botten så finns det alldeles för få konventioner som förlöjligas för att den ska räknas som en parodi på genren.

Jag tycker beskrivningen som står på omslaget sammanfattar den perfekt: "En romantisk komedi. Med zombies."

En jag känner kom in i värsta debatten om hur varenda karaktär i filmen speglar en välkänd zombiefilms ärketyp men jag kunde aldrig riktigt få fram ur honom vilka filmer som innehöll dessa ärketyper... Dessutom saknar Shaun of the Dead en svart macho hjälte som kan allt om voodoo, så jag är tveksam till hans teori.

Lucio Fulci är överskattad som fan. Det finns mycket bättre (se: mer underhållande) italienska zombiefilmer än hans skräp. Zombie Flesh Eaters är den enda som går att se på. Både The Beyond och City of the Living Dead är någon sorts låtsas-pretto-surrealistiska zombiefilmer utan varesig handling eller engegemang.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Resident Evil: Extinction och 28 Weeks Later ses fram emot

WHAT, kommer dom filmerna?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Braindead tycker jag är grymt rolig. Gillar verkligen zombiefilmer men det är synd att det finns få bra och så många dåliga.

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjältbrand
Braindead tycker jag är grymt rolig. Gillar verkligen zombiefilmer men det är synd att det finns få bra och så många dåliga.

Tyvärr håller jag med dig, jag gillar B-filmer starkt och avskyr "hollywood" skräck/rysare, men fan vissa zombie filmer är värre än dyngan Troma Entertainment trycker ut

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Tyvärr håller jag med dig, jag gillar B-filmer starkt och avskyr "hollywood" skräck/rysare, men fan vissa zombie filmer är värre än dyngan Troma Entertainment trycker ut

herregud, om man inte gillar Troma filmer så ska man inte ens bry sig om Zombiefilmer. Då är man i fel genre och petar.

Zombiefilmer handlar om B. Det är det som är grejen.

Permalänk
Medlem

Såg att 28 weeks later haft premiär rätt nyligen. Någon som har sett den måntro ? Verkar inte som att SF har tänkt visa den tyvärr..

Permalänk

WTF?!

Jävla censur ^^

Nejmen, den verkar intressant, avvaktar tills någon sett den

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrm
Såg att 28 weeks later haft premiär rätt nyligen. Någon som har sett den måntro ? Verkar inte som att SF har tänkt visa den tyvärr..

Verkar bra, men inte lika som förra.

Zombierna har dött och folk börjar leva i ett säkerhets område som styrs av amerikanare, shit happens och rensningen blir total... verkar bli en till film med tanke på slutet.. ingen spoiler från mig.

28 månader senare kanske?.... sen 28 år senare

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Medlem

zombies is the shit!!!

Permalänk

28 millenium senare...?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Zombieninjas....

http://drmcninja.com/page.php?pageNum=2&issue=8

Jag har alltid gillat zombies. Kan inte sätta fingret på varför riktigt.. Ser iaf fram emot att se 28 weeks later och nästa Resident Evil film jag också!

Permalänk
Medlem

Dawn of the Dead (den nya) är grym. 5 minuter in i filmen och redan action och slakt

Land of the Dead och Resident Evil filmerna suger björnpungkulor, äckligt dåliga är dem, tycker jag.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Dawn of the Dead remaken är en bra actionfilm, men jag har sett många bättre ZOMBIEfilmer. Bland annat Land of the Dead.

Resident Evil filmerna däremot är inte ens värdiga att raka mitt rövskägg.

Permalänk

Lite screens från en zombiemod till CS:Source ...väldigt rolig Mod

Permalänk

Dawn of the Dead-remaken är helt okej, coolt med snabba zombies!

Land of the Dead var snäppet sämre med fåniga kommentarer såsom "no, they're just looking for a place to go, like us".

You know when you heard it!

Permalänk
Medlem

Tyckte Land of the Dead var en bra fortsättning på Day of the Dead. Springande zombies har funnits sedan Nightmare City, 1980. Som sagt, bra actionfilm, men det är ingen bra skräckfilm. Land of the Dead är iofs mer en actionfilm det med, men där duggar det åtminstonde med politiska metaforer, något en zombiefilm absolut inte kan vara utan.

Permalänk
Medlem

vad heter den då?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Redneck Zombies, helt underbar!

Som killen som var gång han syns i bild halsar/dricker ur en ny flaska sprit!

Det är nästan mer underhållande att titta på "dåliga" zombie rullar än bra.
Har fullt med gamla "heta" klassiker på VHS som jag borde se igenom igen.
Oasis of the zombies, någon?
..brr..så kass, men väldigt mkt naket.
Man kan inte annat än garva när man ser den.

BTW-Bruno Mattei avled i maj, som en liten hyllning till honom tycker jag vi alla borde se på Hell of the Living dead, charmig och kass på samma gång.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

För i helvete, Hell of the Living Dead är ju så jääääävla dåååålig!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
För i helvete, Hell of the Living Dead är ju så jääääävla dåååålig!!!

Jupp helt värdelös, men jag gillar det.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Något som kan vara av intresse för några är att en ny filmatisering av boken "I am Legend" av Richard Matheson kommer under 2007. länk

Finns även en låt inspirerad av den boken, http://video.google.com/videoplay?docid=-2147989809449918381&...
Längtar tills filmen kommer

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
vad heter den då?

hmmmm vet inte men kan få ip till en server med modden...

CS:Source > 84.243.254.180:27015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Jupp helt värdelös, men jag gillar det.

Första gången jag såg skiten blev jag uppretad och arg. Jag kände mig besudlad, mentalt våldtagen. Sen valde jag att ha med filmen i en uppsats om Italienska zombiefilmer då den är så typisk för sin genre. Jag såg om den och den har visst sin charm samt faktiskt ett ganska skrämmande ljud och budskap. Men shit, alltså. Naturbilder spliceade med blåklädda Swat soldater i en djungel, varav en är en total galning med Jonathan-Lejonhjärtna frisyr och skriker "Shoot them in the head!" upprepade gånger varefter han siktar mot magen.

Permalänk

28 days later tar priset för atmosfören tycker jag. Dawn of the Dead för zombies+action. Och Shaun of the Dead för humor+zombies.

Land of the Dead och Resident Evil serien är botten.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

hur är ''Night'' of The Dead?

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Night of the Living Dead menar du? Den är gammaldags och har inte åldrats så väl. Men värd att spana in som en riktigt första moderna zombiefilmen. Se även remaken från 1990 av Tom Savini och med ingen mindre än Tony Todd i huvudrollen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Night of the Living Dead menar du? Den är gammaldags och har inte åldrats så väl. Men värd att spana in som en riktigt första moderna zombiefilmen. Se även remaken från 1990 av Tom Savini och med ingen mindre än Tony Todd i huvudrollen.

Nope inte den(den klassikern har man ju sjävklart sett;))

såg att det fanns en film som enbart hette ''Night of The Dead''

den verkar inge vidare dock.
http://www.imdb.com/title/tt0816594/

VAKNA EDIT:Undvika denna film denn avar sämre än Braindead,dont get me wrong gilllade brain dead den hade iaf iin levelse denna ahd e inget haha, drunkQ! ATM<...

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB