Permalänk
Medlem

Hjälp med dator!

Hejsan! Har enorma problem med min dator! Här kommer en beskrivning!

Det började med att jag "sa till den" att stänga av sig (hårddiskarna) efter 10 minuters inaktivitet (skulle lyssna på musik tills ja somna o ville inte ha den ståendes på hela natten), när jag sen ska starta den dagen därpå så kommer den bara till bootscreen sen startar den om.

Vet inte vad som kan vara fel men iaf så beställde jag en ny hårddisk samt nytt nätagg (Samsung spinpoint 7200rpm 250 gb), tänkte att allt skulle lösa sig om jag installerar om operativsystemet på en ny hårddisk=) Jag hade fel. När jag ska installera så står det "SETUP CANNOT ACCESS THIS DISC", det står där partitionerna brukar uppenbara sig.

Hårddiskar=Samsung spinpoint 200gb respektiver 250.
Graffekort=Powercolor Radeon 1950PRO 256MB
Nätagg=Apewia 550W
Minnen=Crucial 2GB
Moderkort=Asus A5N8X
Processor=Athlon 64 3200+ Venice

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

You dont need a reason to help people / Zidane

Permalänk

koppla ur den hårddisk som du inte vill installera OS på, och se om du kan komma åt endast en disk.

jag hade det problemet förut att datorn fuckade upp sig och fick bluescreen vid installationen, så vi tog ut disken och formaterade i en annan dator och tog ut den andra hårddisken.

gör så och citera mig så hittar jag tillbaks (om det inte hjälper)

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeneralCrusader
koppla ur den hårddisk som du inte vill installera OS på, och se om du kan komma åt endast en disk.

jag hade det problemet förut att datorn fuckade upp sig och fick bluescreen vid installationen, så vi tog ut disken och formaterade i en annan dator och tog ut den andra hårddisken.

gör så och citera mig så hittar jag tillbaks (om det inte hjälper)

Har för mig att jag provat det mesta redan, men ja kan ju iofs testa att installera OS på MIN hårddisk, fast på en annan dator?
Värt att veta är kanske att partitionerna syns på min gamla, men inte min nya hårddisk. Dock så går det inte att installera på den gamla (?) heller, vilket är mysko.

Ska prova det du sa och jag skriver igen när jag ser om det funkat. Tack för hjälpen så här långt iaf=)

Visa signatur

You dont need a reason to help people / Zidane

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zamibia
Har för mig att jag provat det mesta redan, men ja kan ju iofs testa att installera OS på MIN hårddisk, fast på en annan dator?
Värt att veta är kanske att partitionerna syns på min gamla, men inte min nya hårddisk. Dock så går det inte att installera på den gamla (?) heller, vilket är mysko.

Ska prova det du sa och jag skriver igen när jag ser om det funkat. Tack för hjälpen så här långt iaf=)

jag såg inga partitioner på nån disk när jag skulle installera mitt OS, så jag formaterade disken från en annan burk.

prova att installera os från en annan burk och se om det fungerar. blir spännande att höra resultat sen

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeneralCrusader
jag såg inga partitioner på nån disk när jag skulle installera mitt OS, så jag formaterade disken från en annan burk.

prova att installera os från en annan burk och se om det fungerar. blir spännande att höra resultat sen

Hej igen! Har lyckats få igång datorn igen, installerade på en kompis dator o vipps så vart det bra=)

Dock så har jag nya problem med mitt nya nätagg, Apevia 550W Chameleon. Hänvisar till min andra tråd om det.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

You dont need a reason to help people / Zidane