Permalänk
Robot

ROST!

Efter att ha flyttat i December fick jag inte längre plats med min 90 kilos dator, jag behövde något mindre. Denna gång blev det ett chassi med många soliga och regniga dagar på nacken. När jag hittade skönheten var den begravd av smältande snö, vårsolen sken på den och det övergivna skåpet skrek efter en ny älskare...
Indunkat i detta är ett Via Epia ME6000, picoPSU, 512MiB ddr-ram, 250 GiB Seagatedisk, Atheros wlan pci och sist men inte minst en dlink 614+ router med lite till wlan. Till Atheros-kortet är det kopplat en extern antenn som är monterad utanför fönstret och jag har döpt datorn till grannkontakt

De stora påfrestningarna på arbetsmiljön i denna låda kräver ett rejält operativsystem och självfallet körs operativsystemet Linux.

90 kilos datorn finns här:
http://aiwendil.mine.nu/geodesic/dator/ http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6327...

Besök albumet: ROST! av demute

Permalänk
Avstängd

En rolig och bra genomförd ide. Unikt i allra högsta grad.

Permalänk
Medlem

Fan vad manligt! Jag skulle själv vilja få tag på en gammal elcentral då man gillar lite nostalgi.

Visa signatur

Live for speed, Ventrilo, DC hub och Folding@sweclockers server @ bergkvara.no-ip.org

Permalänk

Minns första galleriet =). Man blev lite häppen men visst är de coolt. 90 kg *burk* är ju inte precis dåligt. Rubriken rost känns klockren.

Klockren skapelse eller hur man nu ska uttrycka sig.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

hämsk.. rost är de värsta jag vet.. äcklig bakterie!

Permalänk
Avstängd

klockren!

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk

Ähum... Rost är ingen bakterie, det är en kemisk förening mellan järn och syre även kallat järnoxid.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Det kan även kallas Brutal hardcoremetall. Den här burken spyr ut Powernoise, tysk industritechno och all sorts oväsen.

Permalänk

f**n vad rostigt!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Minns första galleriet =). Man blev lite häppen men visst är de coolt. 90 kg *burk* är ju inte precis dåligt. Rubriken rost känns klockren.

Klockren skapelse eller hur man nu ska uttrycka sig.

Det var hans förra dator som vägde 90 kg vad jag förstod, han behövde något mindre och då blev det det där gammla kopplingsskåpet.

Permalänk
Medlem

Misstänker starkt att du lever singel. Grymt snygg. En liten fundering. Hur gär det med järn och hårddisken (magnetismen)? Klar 10

Visa signatur
Permalänk

Riktigt j-a fulsnyggt! Riktigt j-a "Metal"! Finns det nåt hårdare än detta?! XD
Fråga: Vad väger den nya rustika skönheten?

En riktigt stark 8:a!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

hmm, hemsk?

Visa signatur

asdfg

Permalänk
Medlem

Så jäkla fränt bygge såg din 90 kilos dator igår, och nu det här.. rått , och rostigt ^^

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk

Riktigt coolt bygge!!! 8 p