Permalänk
Hedersmedlem

Vad har era husdjur dragit hem/in?

Vad har era husdjur dragit hem för saker? Båda jaktbyten och ting.

Våra katter har vad jag minns kommit in med följande typer:
mus, sork, småfågel, groda/padda, gräshoppa, ödla. En svart 30cm lång sak tror jag var en liten orm eller om det var ödla det med.

Vad jag kommer på nu.

Mest standardsaker, vad har ni upplevt för något? Vill höra berättelser om mest konstiga saker som släpats hem.
Vet att det var någon katt i USA (tror jag) som stal och drog hem vantar.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Våra katter har än så länge bara dragit in sorkar och näbbmöss.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kom hem till synen av katten som stod och tok-slog på en sedan länge död hare. Den var ungefär lika stor som katten. Annars är väl fåglar och möss det vanligaste.

Känns lite tvetydigt eftersom vi har en fågelholk där vi tycker det är trevligt att ett par blåmesat flyttat in. Samtidigt sitter katten på fönsterbrädan i köket och slickar sig om munnen och äter upp ungarna eller föräldrarna

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

min hund brukar ha med sig gamla pinnar som han sen gömmer i våran trägård

Visa signatur

8D

Permalänk

Vår katt drar endast med sig smuts in, han är nog för dum för att fälla nått byte...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Mina katter brukar dra med sig möss(en j*vla massa näbbmöss), småfåglar, sorkar, ödlor och ibland någon enstaka fladdermus. Varje gång de kommer in är de också väldigt smutsiga.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk

dom brukar dra in stora feta sorkar och småfåglar en gång vill jag minnas det låg några dussin ekorrsvansar bakom några vedpalllar

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Hade en katt som drog in möss/sorkar/kanin och även en ekorre o.O

Permalänk
Medlem

Tja, den som bor hos mor och far nu har skator, möss, råttor, kråkor och harar på reportoaren. En och annan småfågel med men det är bagateller för en katt som lyckas dra in en hare genom katluckan.

Permalänk
Hedersmedlem

Visstja. Våran gammelkatta när hon var ung fick en söndagsmorgon syn på några fjolårsälgkalvar i trädgården. Tror vi skrämde dem lite så de började springa... och kattrackarn springer efter bra långt ut på gärdet
Jag tror hon inte skulle lyckats slå det bytet dock.
Men rådjur på vintern är väldigt intressant att titta på tycker de.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

En av mina katter kom hem med en abborre en gång...
fråga mig inte hur det gick till men lillen var jättenöjd med det, och det ska väl erkännas att det var bättre än de vanliga mössen och spindlarna som det vanligen drogs hem.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Förutom det vanliga, halvdöda möss och fåglar som katten sakta men säkert torterar ihjäl med sina klor och tänder så hade även vår förra katt en tendens att dra in grodor i folks rum och lämna dem där - fullt levande.

Så mitt i natten vaknade man av något som rörde sig i rummet och hoppade runt i plastpåsar. Man går upp, inser att det är en till jävla groda och kastar ut den. Nästa dag har katten gått å hämtat den igen. Den dödade aldrig jäveln.

Permalänk
Medlem

Våra katter för längesen drog hem en hare och gömde i en garderob, kan ju säga att det inte luktade så gott när vi upptäckte skiten efter en vecka.

Permalänk
Medlem

våran katt är en beast, den drog hem en halv hare

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Förutom det vanliga, halvdöda möss och fåglar som katten sakta men säkert torterar ihjäl med sina klor och tänder så hade även vår förra katt en tendens att dra in grodor i folks rum och lämna dem där - fullt levande.

Så mitt i natten vaknade man av något som rörde sig i rummet och hoppade runt i plastpåsar. Man går upp, inser att det är en till jävla groda och kastar ut den. Nästa dag har katten gått å hämtat den igen. Den dödade aldrig jäveln.

Den ville väl inte att du skulle känna dig ensam medan den var ute och jagade... så sött

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Våra katter för längesen drog hem en hare och gömde i en garderob, kan ju säga att det inte luktade så gott när vi upptäckte skiten efter en vecka.

Den yngre kattan har inte i ungdomen blivit lärd att döda sorkarna osv riktigt. Så det görs lite godtyckligt. Någon gång så tog hon in någon liten sork och släppte i farstun. Dörren till källartrappen var öppen och sorken sprang ner där medans kattrackarn bara titta på. Undra om det var vinterlagret som fylldes på...

Vi har en sådan där gammal tång som jag tror man kan få via sjukvården eller nått. nästan 1 meter lång med handtag och en grip i andra änden. Brukar användas flitigt för att nypa sorksvansar

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

En katt vi hade kom in med 2 möss i munnen. En i varje mungipa, det såg rätt coolt ut

Men annars är det väl bara möss, råttor, ekorrsvans och fåglar som de tagit in.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem

min hamster kom dragandes med en okokt makaron en dag. jag tror hon hittade den på köksgolvet.

Permalänk

nån vecka sen när jag öppna ytterdörren kubba grannens katt in och la en pizza på mitt golv ...

Själv har jag inga husdjur, thank god.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Den ville väl inte att du skulle känna dig ensam medan den var ute och jagade... så sött

Eller så ville den bara jävlas med grodan.

Permalänk
Medlem

En anledning att ha innekatt , ja + trädgården då, men där finns bara humlor å sånt

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Jag (familjen) ska få en katt i slutet av den här veckan. Jag får se vad den kan släpa in.

Permalänk
Medlem

Räknas det om katten blir injagad i huset, följd av en främmande tax utan halsband?

Permalänk
Medlem

Allt möjligt dött och odött har katten dragit in. Men det mest osmakliga måste ha varit en morgon när jag skulle gå upp i huset (jag har mitt rum i källaren) så precis nedanför första trappsteget var det en hög med fjädrar och en blodpöl. Sen när man ser katten uppe i köket så ser den väldigt mätt och nöjd ut. Annars är det säkert hundratals möss och annat äckel som katten tagit in.

Katten heter Pi, förövrigt.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Allt möjligt dött och odött har katten dragit in. Men det mest osmakliga måste ha varit en morgon när jag skulle gå upp i huset (jag har mitt rum i källaren) så precis nedanför första trappsteget var det en hög med fjädrar och en blodpöl. Sen när man ser katten uppe i köket så ser den väldigt mätt och nöjd ut. Annars är det säkert hundratals möss och annat äckel som katten tagit in.
http://img484.imageshack.us/img484/4145/seriemrdarenyn3.jpg
Katten heter Pi, förövrigt.

Sicken slö-hög
Å andra sidan, vilken katt är inte det Du får lära den att städa efter sig.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

farsans hund slår nog fan allt då den tog in ett rådjurs-huvud(!) i hallen för några år sedan.

Min granne är jägare så vi misstänker att det var nåt slaktavfall han glömt utomhus =/

Permalänk
Medlem

Hmmmmmm, få se nu....katterna som jag hade när jag var yngre och bodde hemma drog hem levande mösssom kröp in bakom bokhyllan (vägde sina modiga kilon så det var inte kul att få ut dom), lämmlar, ödlor, fåglar (bland annat en rätt stor och väldigt levande bäckasin som var ettrig) osv.
Annars så har inte djuren dragit in så mycket konstigheter förutom äcklig lukt och dylikt.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte posta lite jaktbilder här Hoppas ingen är för svag för det.

Några fler bilder här.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG