Permalänk
Medlem

hur ska man göra?

jag hade tänkt starta upp min gammla dator men då har jag inget chassi över så delarna ligger på ett bord å då undrar jag hur man ska starta den för de finns ju ingen knapp som i ett chassi?

Permalänk
Medlem

Kolla i din moderkorts manual vilka två pinnar du sätter power on kabeln till, när du ska starta behöver du bara få kontakt mellan dessa två i ett ögonblick (jag körde med en lagom bred platt skruvmejsel) så startar datorn. Dom ska alltså inte kopplas ihop, bara få kontakt lite snabbt så få du en startad dator.

Kör hårt!

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

Tror även man kan köpa en knapp med en 2-3cm lång cabel som man kan koppla på.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

ok.. ja få prova det.. först hade jag tänkt ta en knapp som sitter bakom ett nättagg men de värka ju inte behövas

Permalänk
Hedersmedlem

Gör som Basep skrev, det fungerar bra. Bara dutta till där. Om det är ATX. Är det gamla AT nätaggregat så lär det vara ganska självförklarande med den stora strömkabeln från nätaggregatet som gick till fronten på chassit.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG