Permalänk

Dell kundservice

Måste bara slänga in ett inlägg. Köpte nyss en Dell Dimension 9200 eftersom jobbet ger mig 50% rabatt. Så jag slog till på fina grejer.
Och supporten är riktigt grym.

Man får saker gratis, om jag ringer och vill ha xp skickar de med utan någon kostnad.
Mailar man ett ärende så ringer en trevlig människa upp omgående och hjälper en.
Aldrig väntetider.
Sen som erkänt, bra support med tekniker osv.

Så det känns väldigt bra. Men sedan skulle jag väl kanske inte köpa en Dell om jag inte fått så bra pris.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk

Sen att det är värsta skit-hårdvaran är ju en annan sak...

Visa signatur

P5B-VM, E6400, XMS2 2048MB 800mhz, Sapphire X1900GT, Antec FUSION

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErnstVogel
Sen att det är värsta skit-hårdvaran är ju en annan sak...

Gäller det även skärmar? För om jag inte fattat det helt galet så ska skärmarna Dell säljer som regel vara riktigt bra (om än dyra om man inte tänker på garantin som följer med) medans just deras datorer och de komponenter som ingår i deras datorpaket är av omtvistad kvalite. Mest för att dom använder special"brandade" grejjer som håller en liten egen standard vilketgör att man tex inte uppgraderar enkelt med vilka ram-minnen som helst.

Rätta mig gärna om jag har fel.

mvh
// skrock

Permalänk
Medlem

Skärmarna har jag fått för mig är det billigaste dom hittar på marknaden som dom köper in och bara byter logga på.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Avstängd

Man kan även få en Dell dator utan Windows, och med Ubuntu Linux eller FreeDOS.

http://www.dell.com/open

Jag skulle nog kunna tänka mig en Dell...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk

Jag tror knappast de gör så med skärmarna. Dell är erkänt bra när det gäller skärmar. Kolla upp lite recensioner.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrock
Gäller det även skärmar? För om jag inte fattat det helt galet så ska skärmarna Dell säljer som regel vara riktigt bra (om än dyra om man inte tänker på garantin som följer med) medans just deras datorer och de komponenter som ingår i deras datorpaket är av omtvistad kvalite. Mest för att dom använder special"brandade" grejjer som håller en liten egen standard vilketgör att man tex inte uppgraderar enkelt med vilka ram-minnen som helst.

Rätta mig gärna om jag har fel.

mvh
// skrock

Det är ju ett lotteri.

De vet inte vad som sitter i dem. Allt beror på vilken omgång de producerats. De köper ju paneler utefter vad dagspriset är. Sett ställen där samma modell av skärm har 25% skillnad i nyans. Det tycker jag inte är vidare bra...

Permalänk
Medlem

Deras gamela CRT skärmar var gjorda av sony om jag inte har fel.

Permalänk

Utifrån min egen dator och bekantas så verkar det sitta samma märken beroende på vilken modell man har.
Det sitter inte olika minnen i dimension 9200 men däremot kan det vara skillnad på 9100 och 8800 t.ex.

Jag har Crucial i min.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk

Dell ska vara riktigt bra. Och det stämmer att dom inte gör sina egna skärmar och annat som jag förstått det. Dom har LG och Philips som jag vet i sina paneltyper, och jag kan inte klaga på dom. Har 2 st s-ips 20" dell på jobbet(ultrasharp nånting) och dom är jättebra. Tror dom är av märket Philips med dell-logo.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linppan
Deras gamela CRT skärmar var gjorda av sony om jag inte har fel.

Det stämmer bra. Då visste man vad man fick.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Dell ska vara riktigt bra. Och det stämmer att dom inte gör sina egna skärmar och annat som jag förstått det. Dom har LG och Philips som jag vet i sina paneltyper, och jag kan inte klaga på dom. Har 2 st s-ips 20" dell på jobbet(ultrasharp nånting) och dom är jättebra. Tror dom är av märket Philips med dell-logo.

Erik

Jag vet ett ställe med ett stort antal skärmar av samma modell. Där är det stor skillnad mellan den bästa och sämsta skärmen. De fick inviduellt kalibrera alla skärmar. Ett par av dem var riktigt urusla i kanterna bland de sämsta skärmarna.

Trist, men så är det då priset är viktigast.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErnstVogel
Sen att det är värsta skit-hårdvaran är ju en annan sak...

Jasså? Sitter här med en riktigt bra 24" Del skärm och uppe står en Dell Inspiron 9200 som har funkat riktigt bra de 6 månader jag haft den. Funkar bra både med XP och Vista.

På jobbet har vi några Dell arbetsdatorer som hittills funkat bra.

De har säkert npågot skräp här och var men överlag är jag hittills nöjd med deras grejer.

Det enda jag är missnöjd med är att de bara har GE Moneybank som alternativ om man vill ta avbetalning. De har inte speciellt bra villkor.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk

De flesta i supporten för dell är riktigt bra, men vissa har lite kommunikationsproblem. Om jag säger att jag inte kan vara hemma när min nya skärm ska levereras säger de: "Får du skärmen idag?"...
Sen när de inte kan något så skickar de iväg en till en annan del, och väl där, så säger de att det är fel del.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
De flesta i supporten för dell är riktigt bra, men vissa har lite kommunikationsproblem. Om jag säger att jag inte kan vara hemma när min nya skärm ska levereras säger de: "Får du skärmen idag?"...

Det är ju DHL som sköter frakten. Snacka med dem istället. Mig ringde DHL upp dagen innan och frågade när de kunde lämna paketet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Det är ju DHL som sköter frakten. Snacka med dem istället. Mig ringde DHL upp dagen innan och frågade när de kunde lämna paketet.

Skulle få den via kurir inte med DHL. Dock var det inget nödfall utan jag kände bara att det var dags att få en ny skärm ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linppan
Deras gamela CRT skärmar var gjorda av sony om jag inte har fel.

De använde sig av Nokias CRT också. Nokia CRT=crap.
Resten i Dell burkarna kan komma lite varstans ifrån.

Permalänk
Medlem

Hade en vit dell tft skärm förr. Det stog Philips på den.

Permalänk
Avstängd

Haha ge lite gratis reklam tack vara att du fick rea? Nice.. Testa ringa dell varje vecka med olika påhittade fel och se om dom alltid är lika bra..

Permalänk
Medlem

Jag har pratat med Dell's support flera gånger. Ibland lång väntetid, men alltid trevligt bemötande. Snabb service via e-post, bra datorer, bra priser och superba skärmar! Jag gillar dell! (Vi har 2st)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatFish86
Haha ge lite gratis reklam tack vara att du fick rea? Nice.. Testa ringa dell varje vecka med olika påhittade fel och se om dom alltid är lika bra..

Alltså, vad vill du få fram? Så otroligt barnsligt att hålla på så. Jobbar själv på Dell's Dimension support, och det är 100% fokus på first-time fix. Fixar vi inte kundens problem bokar vi in callback, och ringer kunden dagen efter eller liknande. Sen att folk längre upp i tråden gnäller på att de blir skickade mellan olika supportavdelningar är ju också ganska roligt. Det är typ som att säga att Dell ska ha support på Compaq datorer? Man måste sätta en gräns någonstans, och är det tex problem med en trådlös router från Dlink (som skickats med datorn), så ger vi ingen som helst support på den, utan kunden får vända sig till Dlink.

Testa gärna ringa in med påhittade problem, det kommer bli genomskådat direkt

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fRg!!!
Sen att folk längre upp i tråden gnäller på att de blir skickade mellan olika supportavdelningar är ju också ganska roligt. Det är typ som att säga att Dell ska ha support på Compaq datorer? Man måste sätta en gräns någonstans, och är det tex problem med en trådlös router från Dlink (som skickats med datorn), så ger vi ingen som helst support på den, utan kunden får vända sig till Dlink.

Vad dillar du om?
Det är ju helt klart rörigt när ni själva inte vet vilken supportavdelning som konsumenten ska vara på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Vad dillar du om?
Det är ju helt klart rörigt när ni själva inte vet vilken supportavdelning som konsumenten ska vara på.

Vad gällde ditt ärende då? För ibland kan det vara att mjukvarufel med tex Norton antivirus osv (Symantec) behöver skickas till Symantec support, istället för vår mjukvaru support. Det är mänskligt med misstag, dessutom tas det hela tiden in nytt folk i de olika avdelningarna som inte har stenkoll på rutinerna. Sen att du sitter här och gnäller om att allt är förjävligt med supporten för att det har hänt dig en gång är väl inte helt tiptop...

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fRg!!!
Vad gällde ditt ärende då? För ibland kan det vara att mjukvarufel med tex Norton antivirus osv (Symantec) behöver skickas till Symantec support, istället för vår mjukvaru support. Det är mänskligt med misstag, dessutom tas det hela tiden in nytt folk i de olika avdelningarna som inte har stenkoll på rutinerna. Sen att du sitter här och gnäller om att allt är förjävligt med supporten för att det har hänt dig en gång är väl inte helt tiptop...

Senast var det om en sak som jag ännu inte fått svar på, trots att det var utlovat.
Står att jag har detta: MIcrosoft Office 2007 Go to: HT, där skickade de runt mig som in i helv*te, ingen kunde det... Du kanske vet vad det är? :).
Detta är dock inte enda gången de skickar runt en pga okunnighet.