Soundblaster live! Hittar inte drivrutinerna, är det nån som vet?

Permalänk
Medlem

Soundblaster live! Hittar inte drivrutinerna, är det nån som vet?

Behöver ha tag på ny drivrutiner till mitt gamla SB Live! Har tankat ned från Creative men deras verkar inte funka, det står att dom inte kunde hitta något kort som passar eller nått sånt. Har försökt att hitta äldre vrs men ingen tur.

Kan nån hjälpa mig?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Har också ett Soundblaster SB Live! 5.1 kort som jag har svårt med att hitta drivisar till. Tycks minnas läsa att de inte längre görs några drivrutiner till detta kort pga. att det är för gammalt, inte säker dock. Hoppas någon kan hjälpa med att finna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det funkar, jag skall flytta kortet till en annan plats så jag måste ha drivrutinerna.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att du har ett sound blaster live! oem. Googla efter oem drivrutiner till sb live! och testa dem. Har ingen direktlänk.

EDIT: googlade i 2 sekunder ändå och hittade http://www.soundcard-drivers.com/drivers/139/139594.htm .

Kanske kan vara nåt.

EDIT2: det var visst win95 drivers, men det ska finnas liknande till xp.

Permalänk
Medlem

http://us.creative.com/support/down...p;x=17&y=13 Funkade hur bra som helst för mig, samma drivrutin som jag använde tidigare, formaterade och har inte kommit mig till att leta upp dem igen.

Har dock ett litet problem, vid Creative Surround Mixer 5.1 Speakers "Test" funktion låter "rear right" både i rear right högtalaren -men- också i front left. Tycker det verkar himla konstigt, har kollat så jag inte råkat koppla fel någonstans men ack allt ser ut att vara rätt. Någon som har något tips eller kanske har haft/har samma problem? Om jag däremot skruvar volymkontrollen fullt till BAL Rear så hör jag inget i front left. Konstigt konsigt.

En annan snabb fråga, inget låter ur center speaker'n när jag spelar vanlig mp3 musik, stödjer mp3 5.1 eller blir det bara 4.1?

Tacktack