BBB erbjuder mindre månadskostnad (vid försök att avsluta)

Permalänk
Avstängd

BBB erbjuder mindre månadskostnad (vid försök att avsluta)

Hej jag sa idag upp min internetanslutning. Slug kille som var på supporten

"Använder du inte internet alls eller"
- ja, jo på jobbet gör jag väl det.. Men har som inget behov av det hemma. Bara min bror som använder och han får väl fixa nytt abbonemang om han känner att betala..

"Du vet väl att det går att göra en flyttanmälan" * Menade givetvis "överlåtelse av abbonemang"
- Jo men jag orkar inte börja tjorva med sånt, jag vill bara säga upp så får han fixa om han är intresserad

"Du vill inte sänka hastigheten, blir billigare?"
- Nej jag vill säga upp som sagt..

"Okey du betalar idag 349:-/månaden om vi drar av 70:- i 6 månader vad tror du då?"
- Ändå en onödig kostnad, tack ändå

"Okey då var ditt abbonemang avslutat, du har bindningstid på 3 månader"
- Jepp jag vet, tack tack..

Se där man kan alltså tjäna lite på att ringa och säga att man vill avsluta fast man egentligen inte vill det ;P
Fritt fram för alla att testa hehe 70:- hade väl blivit lite mer än 500:- rätt bra för en student etc..

Permalänk
Medlem

När jag skulle säga upp mitt lät det nästan precis som ditt samtal.
Enda skillnaden var att de även erbjöd mig att sätta abonnemanget i viloläge i upp till 3 månader om jag skulle iväg på semester och inte behövde använda det.

Visa signatur

// QuInT

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuInT
När jag skulle säga upp mitt lät det nästan precis som ditt samtal.
Enda skillnaden var att de även erbjöd mig att sätta abonnemanget i viloläge i upp till 3 månader om jag skulle iväg på semester och inte behövde använda det.

Ja riktigt sluga typer det där.. Nästan lite irriterade, ska räcka att man säger en gång..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatFish86
Ja riktigt sluga typer det där.. Nästan lite irriterade, ska räcka att man säger en gång..

Det är en del av deras jobb, kallas att försöka vända kunderna.
Samma sak på ComHem.

Och jag själv försöker bara notera varför kunden vill säga upp något, orka (sitter inte ens på den avdelningen, informerar bara om bindningstider och sånt) jävlas.

En del vet dock att dom får "deals" när dom ska säga upp, men men

Permalänk
Medlem

Det är väl klart att ett företag försöker vända en kund som inte längre vill vara kund. Det är avsevärt mycket billigare än att värva en ny kund.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Det är en del av deras jobb, kallas att försöka vända kunderna.
Samma sak på ComHem.

Och jag själv försöker bara notera varför kunden vill säga upp något, orka (sitter inte ens på den avdelningen, informerar bara om bindningstider och sånt) jävlas.

En del vet dock att dom får "deals" när dom ska säga upp, men men

Haha, du är fast på kundtjänsten alltså? Där skiljs män från möss, fy fan...

Permalänk
Medlem

Fick samma deal här också, men jag sa att Comhem kunde ju erbjuda 24/8 nu där jag bor, så kan du hitta högre hastighet så har vi en deal sa jag ...

heh, han gick iväg en sväng men klart fan inte BBB kan fixa mer än 3 upp på adsl, det visste jag väl

Tycker det är vettigt att dem erbjuder en deal, varför inte ?

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Jag beställde 100/10 hos BBB och fick studentrabatten ( 229 kr/månaden ), men eftersom vi hade rabatt på telefon och försäljaren sa att vi inte kan ha två rabatter samtidigt. Då tog han bort rabatten på telefonen. Nästa dag ringer jag tillbaka till BBB och säger att jag vill säga upp telefonen eftersom det är för dyrt, men då säger han om jag är villig att behålla telefonen om jag fick den för halva priset ( samma rabatt som jag hade tidigare ). Jag förklarade vad den andra försäljaren sa till mig och då svarar han att det går ha två rabatter samtidigt och han skulle fixa det till mig om jag inte sa upp telefonen. Nu betalar jag 279 kr/månaden för 100/10 och telefon.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Hedersmedlem