Nya chassin från Lian Li

Permalänk
Melding Plague

Nya chassin från Lian Li

Lian Li är ett företag som inte ligger på latsidan när det kommer till utvecklandet av nya produkter. Nu har man presenterat fyra nya chassin varav ett ingår i företagets jubileumsserie.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem

PC-A60 *droool*
iofs har jag redan ett PC-60 som står och dammar men vafan, ett till kan ju inte vara fel

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

hmm jubileiums varianten var inte allt man kunde hoppats på,, snäckan är ju ändå lite annorlunda.

Permalänk
Medlem

PC-A60 var det enda som var någorlunda snyggt.

Permalänk
Hedersmedlem

Måste säga att jag är ett stort fan av Lian-li men dessa var sjukt fula

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

dahl, instämmer till 100%, lian-li är lite som Apple, bra design och grym funktionallitet. Men kom igen, detta skit kan de nog köra till tippen med direkt.

Permalänk
Medlem

usch! fönster suger nästan lika mycket som Windows..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

A60C är faktiskt lite cool IMO (förutom fönstret) - lite blingvarning

... och jag tyckte nog även A70 kändes som ett "riktigt" Lian-Li chassi, även om det är alldeles för stort för att vara intressant för mig.

A01 hade man kanske kunnat gilla, men HTPCchassin funkar liksom inte med ett stort fläkthål på fronten känns det som.

A06 däremot... Eeewww Alltså, jag kan haja om de vill ha fler ventilationshål, men den där blålampeimplementationen luktar verkligen fjunmodd "Originalet" A05 är ju bra mycket trevligare att titta på, och har ju även en 120mm fläkt bak, men visst är ventilationen fram begränsad på den.

Det känns faktiskt som Lian-Li börjar tappa stinget...

Läste ni texten på den där förstasidan för A70 förresten? Underbar oläsbar "engrish"

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

A06an var första chassit med ljus som jag tycker var stilrent. Må vara en fjunis, gammal sådan.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Discokungen

Haha. De var ju fräcka. Inte alls Lian Li egentligen men de var väl inte helt hemska.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

tyckte om A70 jag.... verkar intressant för mitt behov. 6 120fläktar.... ja, vad säger man.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Var inte PC-A70 lite väl smalt med tanke på att det är så pass högt och att LianLi brukar göra lite bredare lådor?

Permalänk
Medlem

Alla var snygga förutom fulltowern.

Permalänk

A60C är väldigt lik PC7 (http://filserver.org/frantic/LianLi/P9160035.JPG)
Fast denna var mycket fulare med fönstret och luckorna. En mindre fläkt i också.

Hightowern (PC-70B) var fräsch tyckte jag. Får nog bli en sådan eftersom Lian-li's Miditowers har väldigt om hårddiskplatser. Hoppas bara att den får plats vid skrivbordet.

Jag tyckte att den var fin. Härligt med hela 6 st platser för 12cm fläktar!

De övriga måste ju vara ett skämt!

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
http://www.lian-li.com/product/20070612173000.jpg

riktigt snyggt!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Håller med.. Och skall man ha en miljon 5.25-platser vore en dörr att skymma eländet med fint. Speciellt om de är i brons??!

Permalänk
Inaktiv

Gillar de gamla bättre faktist

Permalänk
Medlem

PC-A01 verkar iaf vara lite mera innovativ då man har placerat 5.25 tums platsen på tvären istället.

Visa signatur

Live for speed, Ventrilo, DC hub och Folding@sweclockers server @ bergkvara.no-ip.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creaton
PC-A01 verkar iaf vara lite mera innovativ då man har placerat 5.25 tums platsen på tvären istället.

det va ju mest eftersom chassiet kunde vara liggande. inte så innovativt tycker jag...

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

omg! nu har dom fått knäpp i hjärnan, det där var några av dom fulaste chassin jag sett!

det är vid sådana här fall man gärna skulle vilja ha suttit med designteamet vid bordet och fått höra hur dom tänkt....

och nej jag är inget troll.. äger ett lian-li v600...

Permalänk
Medlem

den andra bilden var snyggast!

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Mums, A60 var ju riktigt trevligt. Såna får det gärna hoppa in en 2-3 stycken genom dörren
Fast A70 var ju helt ok det med, med lite modifikationer d.v.s. Det har potential om inte annat.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Min favorit är A70, skulle passa mig perfekt. Jubileumschassit såg lite speciellt ut , det är inte fint, men det finns fortfarande fulare. Det är dock inget chassi som jag skulle lägga mina pengar på... Nej, A70 är den enda som jag eventuellt skulle kunna tänka mig att köpa, beroende på vad det kommer att kosta.

Permalänk
Medlem

PC-A06 va ju trevlig Om prislappen inte blir för hög kanske en sån inhandlas

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

på a70 så finns det även hål på baksidan(med gummikanter) för slangar till vattenkylning eller dyligt verkar vara ett tokbra chassi ju

pga hålen så kan detta mycket väl bli mitt nästa chassi

Permalänk
Medlem

767 är fortfarande galet snyggt, och kommer alltid att vara.

Permalänk
Medlem

Visst, inte likt Lian li, men hur kul skulle det vara om precis ALLT ska gå i samma tema hela tiden, lite nytänkande måste man ju ändå ha, tycker inte det var något fel på nått av chassina, bakrundsbelysningen som är "sååå gamer" är ju fortfarande riktigt stilrent, dvs, ett av lian li's absoluta kännetecken

Permalänk
Medlem

långt ifrån dom snyggaste jag sett.. inte så nära dom fulaste heller iof.. äh, dom var väl helt ok..

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Suck. Varför har inte mitt chassi "saken ultra ventilkänslan"? xD

http://www.lian-li.com/product/product05.php?pr_index=112&cl_...

Man kan ju fråga sig vad de anlitar för folk som översättare.