Permalänk
Medlem

Asus VS Gigabyte

Står o väljer mellan 2 olika moderkort

Stabilitet, kompitabilitet och överklockning.

Asus P5KC eller Gigabyte DS 4 ?

1449 eller 1549?

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

Har samma problem... Vekar som DS4 har lite för stor kylning som kan ge lite problem beroende på vilken cpu kylning man väljer..

Båda ska vara bra för oc, etc

Nån som kan hjälpa lite mer ?

Permalänk
Medlem

Är också osäker! Någon som skrivit recension på komplett.se att kylningen på DS4'an blockerade fläkten av bakdelen på chassit så han fick ta väck den, absolut inget plus. Sen har P5KC DDR3, visst behöver man inte DDR3 idag men om man skulle vilja uppgradera i framtiden utan att behöva lägga pengar på ännu ett moderkort.

Någon som vet lite mer får gärna svara

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Jag blev nyfiken..."of course;)"...
Så jag snurrade runt lite på nätet och kollade..Lite.
Om jag förstått det hela rätt? så kan man på Asus-brädan bestämma själv vilken frekvens minnena skall gå i...
Och att det tydligen är lite mer "lull-lull" på Asus

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Är också osäker! Någon som skrivit recension på komplett.se att kylningen på DS4'an blockerade fläkten av bakdelen på chassit så han fick ta väck den, absolut inget plus. Sen har P5KC DDR3, visst behöver man inte DDR3 idag men om man skulle vilja uppgradera i framtiden utan att behöva lägga pengar på ännu ett moderkort.

Någon som vet lite mer får gärna svara

Var själv lite orolig att dom flänsarna skulle gå emot min bakre utblåsfläkt, men det var god marginal mellan dom så det löste sig bra, CPU-kylaren var det inga problem med heller, svårigheten att montera CPU-kylaren på kortet är ju rätt överskattad då ett flertal av marknadens vanligaste och bästa kylare faktiskt passar utan några problem.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb