Permalänk
Medlem

Tangentbord 500-900 kr

Jag funderar på att köpa ett nytt tangentbord men har ingen aning vad som är bra.
Men jag har hittat tre stycken som ser skapliga ut.

1. Razer Tarantula

2. Logitech G15

3. Steelkeys *nånting*

Vilken är bäst , jag vill gärna ha nånting hitech med många funktioner.
Hittar ni nånting annat tufft tangentbord så kom med förslag.
Har ni eller känner ni någon som har ett av åvan stående tangent bord komm med synpunkter bara!!!!

Permalänk
Avstängd

Vad heter det där med utbytbara layouter för olika spel?

Razer Tarantula lär ju göras tillsammans med Microsoft, eller? Och de gör ju bra tangentbord?

G15 tycker jag ser lite lamt ut.. Tarantula är säkert ballare.

Steelkey klarade ju 8 knappar samtidigt men tarantula klarar 10 ;), vet inte om alla andra tangentbord har 125Hz pollingrate men isf så kommer ju knapptrycken ifrån ett Tarantula levereras snabbare också. Steelkey klarar ju enligt reklamen 60 miljoner tangenttryckningar och borde ju därför vara hållbart, vill iofs minnas att mitt Keytronic KT2001 skulle klara 20 miljoner och det dog efter en månad eller ett par ändå, och alla mina keytronics har dött fort, så jag vet inte om det är värt så mycket ...

Själv har jag ett Microsoft Ergonomic 4000, det är skönt att skriva på men kvaliten suger nog för mitt första slutade massa tangenter att fungera på efter några månader och på mitt andra så fungerade inte n och m särskilt bra förens jag hade slitit in det.
Jag är grymt sugen på att köpa det där eztouch som fanns med dvoraksilikonskin som någon länkade till lite tidigare, men vare sig det eller detta lämpar sig kanske så bra för gamers då layouten är annorlunda och de inte riktar sig till gamers. Skin över tangenterna däremot vore perfekt för mig då jag alltid äter vid datorn och därför fyller tangentbordet med en massa skit och geggar ihop tangenterna ;D

Vilket som är bäst vet jag inte, och jag har inga nya tips på gamertangentbord förutom det där där man kan byta ut knappsatsen mot andra, men utan att veta så noga skulle jag köra på razertangentbordet som gamertangentbord =P

Permalänk
Medlem

Jag har ett Steelkeys 6G, och det är det skönaste och mest solida tangentbord jag någonsin använt. Jag köpte det eftersom jag ville ha ett tangentbord med skön känsla, utan en massa extra knappar som jag aldrig använder. Men om du vill ha ett tangentbord med många funktioner på så är det nog inget tangentbord för dig.

Logitech G15 har ju mängder av funktioner: lysande knappar, lcd-skärm, makro-knapar och usb-uttag. Brorsan har ett sånt, men jag tyckte att det kändes för plastigt, och knapparna var inte särskilt sköna. Men smaken är som baken, så om du har möjlighet kan du ju gå till OnOff eller nånstans där man kan klämma lite på tangentborden.

Tarantula kan jag inte säga något om, har aldrig sett ett sånt. Vet inte om du har kollat, men jag tror att SweClockers har testat både Tarantula och G15.

Permalänk
Medlem

ja vet inte jag tror nog på g15 den är ju snygg och den har grymma funktioner.

Permalänk
Medlem

Sen finns det ju Logitech G11 också, om du inte känner att du har någon nytta av lcd-skärmen på G15. Ett G11 är ju över 200 kr billigare än ett G15 (enligt prisjakt.se), och det enda som skiljer är lcd-skärmen vad jag vet.

Permalänk
Medlem

joo men det ser så tomt ut där uppe på g11 an

Permalänk

g15 finns massor av rolig heter till det finns även nån tamaguchi eller nåt till den:D

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Har ett G15 och kan inte annat än rekommendera det varmt, det har verkligen allt man behöver och mer därtill för den delen, så det är bara att slå till, du lär knappast bli besviken.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb