Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
MSN går att köra i linux med otaliga IM klienter.

Ja, men nu har dom ju reklam för just Windows Live Messenger, vilket inte går att köra under Linux.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

mjo bara det att dom tar frakfritt är ju jävligt konstigt, ett företag från ingenstans dyker upp och säljer världens billigaste laptops och erbjuder fri frakt något som inte ens jättarna tycks kunna rått sig på... sannolikt? inte enligt mig.
Nu är man glad att man väntade ett par dagar innan man lade en beställning.

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Ja, men nu har dom ju reklam för just Windows Live Messenger, vilket inte går att köra under Linux.

Intressant också att dom tagit bort DelTaco.se på reklamsidan. Har skett idag. Som jag skrev tidigare säljer inte DelTaco till slutkund och har dessutom inte ram-minne som passar denna datorn.

Permalänk

Dom verkar ha tagit bort informationen om de anställda på företaget!

Fel av mig. Hittade det =)!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilerte
Intressant också att dom tagit bort DelTaco.se på reklamsidan. Har skett idag.

Läs mitt inlägg på sidan 17.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slinky
Läs mitt inlägg på sidan 17.

Sorry, måste ju arbeta lite emellanåt. Jag har gett upp nu och siktar på att få pengarna tillbaka från 2CO.com..får se hur det går..

Permalänk

Jag har hittat en email till Laurri Kurru som är ansvarig press relations på medison. Finns en mail till honom som går till högskolan i jönköping.
Har mailat dom om ett nummer till honom. Problemet är bara att mailen går till edison som är deras gamla företag som sysslade med web-tidningar så det är inte säkert att jag får tag på honom då tidningen är nedlagd.

Permalänk
Medlem

Enligt 2CO's sida så verkar de inte betala ut några pengar till "nya" kunder eller kunder med drastiskt ökad försäljning, utan att kontot verifieras IRL.

Citat:

All new accounts, and accounts whose sales level drastically rises, will be subjected to our account verification process. This process is typically done through voice verification with the end user of the service or product.

While this process is usually seamless, difficulty in verifying the legitimacy and status of your account can result in the delay of your initial payments.

If your account has not been cleared for release of payment prior to the payment period (Every Thursday), you should receive a notification via email of the delay in payment.

Important Note: Suppliers selling tangible goods should not expect payment until 2CheckOut can confirm receipt of goods shipped, and they were received as per the terms advertised on the supplier’s website. Delaying shipment until you receive funds is NOT considered an acceptable business practice.

Suppliers selling intangible goods, such as service related products (e-downloads, hosting, etc.), should not expect payment until 2CheckOut can confirm that your services have been rendered.

Suppliers who establish a new account within five (5) days of a payment cycle release date will not receive a disbursement of funds until the next payment period ends (approximately one (1) week).

Permalänk

De går i stor vinst på denna datorn!

hela 1000 kr / "påstådd" dator

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Liten sammanfattning igen om det som är konstigt, om det fortfarande är de som inte är övertygade, eller behöver hjälp att övertyga andra:

Så det är inget konstigt att detta "företag" som ska revolutionera marknaden bara finns som ett enskilt företag och ett £1-företag på en anonym adress i England?
Det är inget konstigt med att MK och Infocare inte kände till företaget i början för att det gick för snabbt?
Det är inget konstigt med att de skriver på hemsidan att moms och skatter inte ingår, men att han säger att det gör det på forumet?
Det är inte konstigt att de ska få allt att gå ihop, och dessutom tjäna pengar när de får in 800 kr per dator, inklusive gratis frakt?
Det är inget konstigt att de försöker dölja sitt brokiga förflutna på hemsidan, det vill säga att alla företag de varit inblandade i har antingen blivit avregistrerade, likviderade eller gått i konkurs, men att det på hemsidan är gällande att allt har varit 100% lyckat?
Det är inte konstigt att de skriver på hemsidan att de har fabriker i Brasilien och sedan förnekar det?
Det är inte konstigt att det inte finns ett enda bevis på att datorerna existerar?
Det är inte konstigt att leveranstiden är upp till åtta veckor?
Är det inte konstigt att de ”samarbetspartners” som ”annonserade” på dras hemsida har begärt att deras banners ska tas bort eftersom de aldrig haft något med företaget att göra?
Är det inte konstigt att de snott en _helt irrelevant_ Terms of Use & Privacy Policy från Apple och använder sig av på sin hemsida?
Är det inte konstigt att de behövt stänga av alla kontaktmöjligheter via telefon? Är det inte konstigt att Valdi tycker att man inte behöver betala skatter och arbetsgivaravgifter?
Är det inte konstigt att personen bakom allt detta varken har inkomst eller något kapital?
Är det inte konstigt att de gör reklam för Windows Live Messenger som en service, när deras datorer kör Linux?
Är det inte konstigt att allt detta sker i semestertider när det är svårt att verifiera saker och ting?
Är det inte konstigt att Asus, som är en av väldens största tillverkare av bärbara datorer är stolta över att de lyckats bygga en dator för $200 med extremt mycket sämre komponenter, och att det var en toppnyhet för bara en månad sedan?
Om inte varje punkt ovan är konstig i sig, är det inte konstigt när man kombinerar alla fakta att det är så mycket konstigheter totalt sett?

Permalänk

TheNisse. Maila över det till IDG, Aftonbladet, E24 och Internetworld IDG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Liten sammanfattning igen om det som är konstigt, om det fortfarande är de som inte är övertygade, eller behöver hjälp att övertyga andra:

Så det är inget konstigt att detta "företag" som ska revolutionera marknaden bara finns som ett enskilt företag och ett £1-företag på en anonym adress i England?
Det är inget konstigt med att MK och Infocare inte kände till företaget i början för att det gick för snabbt?
Det är inget konstigt med att de skriver på hemsidan att moms och skatter inte ingår, men att han säger att det gör det på forumet?
Det är inte konstigt att de ska få allt att gå ihop, och dessutom tjäna pengar när de får in 800 kr per dator, inklusive gratis frakt?
Det är inget konstigt att de försöker dölja sitt brokiga förflutna på hemsidan, det vill säga att alla företag de varit inblandade i har antingen blivit avregistrerade, likviderade eller gått i konkurs, men att det på hemsidan är gällande att allt har varit 100% lyckat?
Det är inte konstigt att de skriver på hemsidan att de har fabriker i Brasilien och sedan förnekar det?
Det är inte konstigt att det inte finns ett enda bevis på att datorerna existerar?
Det är inte konstigt att leveranstiden är upp till åtta veckor?
Är det inte konstigt att de ”samarbetspartners” som ”annonserade” på dras hemsida har begärt att deras banners ska tas bort eftersom de aldrig haft något med företaget att göra?
Är det inte konstigt att de snott en _helt irrelevant_ Terms of Use & Privacy Policy från Apple och använder sig av på sin hemsida?
Är det inte konstigt att de behövt stänga av alla kontaktmöjligheter via telefon? Är det inte konstigt att Valdi tycker att man inte behöver betala skatter och arbetsgivaravgifter?
Är det inte konstigt att personen bakom allt detta varken har inkomst eller något kapital?
Är det inte konstigt att de gör reklam för Windows Live Messenger som en service, när deras datorer kör Linux?
Är det inte konstigt att allt detta sker i semestertider när det är svårt att verifiera saker och ting?
Är det inte konstigt att Asus, som är en av väldens största tillverkare av bärbara datorer är stolta över att de lyckats bygga en dator för $200 med extremt mycket sämre komponenter, och att det var en toppnyhet för bara en månad sedan?
Om inte varje punkt ovan är konstig i sig, är det inte konstigt när man kombinerar alla fakta att det är så mycket konstigheter totalt sett?

Ordet konstigt ringer i min hjärna nu.

Permalänk
Medlem

Jag kontaktade en jävla massa tidningar och media redan i förrgår med de flesta av dessa punkter, tror du någon reagerat? Nej. Aftonbladet, Expressen, Realtid, IDG, DN, SVD, GP, Ny Teknik m.fl.
Inte ens ett svar från dem.

Permalänk

Precis. Jag kontaktade också IDG Aftonbladet E24 Expressen och HLK!
Men ingenting händer. Har mailat till alla ansvariga på Aftonbladet och E24.

Permalänk
Medlem

Har lite info om Valdi Ivancic och hans förehavanden som kanske kan tillföra något till denna redan långa tråden.
Ett av företagen som nämns på medison.se - "Intelligentia International" - har fortfarande en hemsida på nätet. Den är inte uppdaterad sedan 2001, så den är väl bara "kvarglömd". Se http://engvall.org/intelligentia/
Intressant är bl.a. att Valdis omskrivna LCD-tangentbord som fortfarande inte finns till leverans redan då uppgavs finnas tillgängliga inom ett år. Sidan hävdar även att Intelligentia International utvecklat mobiltelefoner "dedicerade" till Ericsson. Mycket rolig läsning utlovas på sidan. Jag behöver väl inte tillägga att inte mycket känns helt seriöst. Det nämns även ett par namn på styrelseledamöter etc. Den som är mer ambitiös än jag skulle ju kunna kolla upp dem.

Vidare ställde han upp i kommunalvalet för folkpartiet i Karlskrona 2002. Fick 32 personröster. Satt även en tid i en kommunalnämnd i nämnda kommun.

Har skrivit några krönikor för jnytt.se, för övrigt samma tidning som skrivit några possitiva artiklar om Valdi.

Några inlägg här på forumet har kallat Valdi för en IT-entreprenör och ibland t.o.m. antytt att han skördat vissa framgångar. Det finns inget ute på nätet som tyder på detta. Han figurerar i några få tidningsartiklar, men det är knappast något bevis för hans framgång.

Permalänk
Medlem

/me sitter på jobbet och skrattar

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vonAnka
Har lite info om Valdi Ivancic och hans förehavanden som kanske kan tillföra något till denna redan långa tråden.
Ett av företagen som nämns på medison.se - "Intelligentia International" - har fortfarande en hemsida på nätet. Den är inte uppdaterad sedan 2001, så den är väl bara "kvarglömd". Se http://engvall.org/intelligentia/
Intressant är bl.a. att Valdis omskrivna LCD-tangentbord som fortfarande inte finns till leverans redan då uppgavs finnas tillgängliga inom ett år. Sidan hävdar även att Intelligentia International utvecklat mobiltelefoner "dedicerade" till Ericsson. Mycket rolig läsning utlovas på sidan. Jag behöver väl inte tillägga att inte mycket känns helt seriöst. Det nämns även ett par namn på styrelseledamöter etc. Den som är mer ambitiös än jag skulle ju kunna kolla upp dem.

Intelligentia International AB är ett av de företag som likvidierats för övrigt.

Permalänk
Medlem

är det ngn som beställt en?

Permalänk
Medlem

Kolla i början av tråden, verkar va några stackare.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
är det ngn som beställt en?

Många...

The phone lines are temporarly closed

tempo-vadå?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Jag kontaktade en jävla massa tidningar och media redan i förrgår med de flesta av dessa punkter, tror du någon reagerat? Nej. Aftonbladet, Expressen, Realtid, IDG, DN, SVD, GP, Ny Teknik m.fl.
Inte ens ett svar från dem.

När det framkommer att folk blivit lurade kommer du nog se en hel del rubriker, du tror väll ändå inte att aftonblaskan och c:o bryr sig om ifall ett par tusen blir lurade när dom kan göra rubriker av det och sälja?

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slinky
Jag kontaktade igår några av "annonsörerna" på accessories-sidan och frågade om de var medvetna om att de var med där.. de var de inte, och nu har de fått bort sina namn från sidan.
Kommentarerna var; "Vi är inte deras partner och visste inte om att de publicerat vår logo eller bannern (som de gjort själva)", "vi vill inte bli förknippade med det där företaget", "vi har inte något med detta att göra", "det är borttaget nu. Det var inte helt lätt att få tag i någon där"

Kontakta Tele2, någon?

Hahahaha det där bevisar ju bara att det är bluff och de försöker få det att se bra ut med reklamannonser från stora företag.

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Historien om Valdi Ivancic och Medison blir bara mer och mer bisarr ju mer man surfar runt. Hittade:

http://www.saxemaraif.nu/visa.shtml?id=EEplVVlAplFLDbgZWO&sty...

Det verkar alltså som om en fotbollsklubb i Blekinge bytte namn till Medison, men att det hela sprack ganska snabbt. Detta ägde rum redan 2001. Varför står det inget om detta varken på Kallinge SK:s hemsida eller på Medisons? Ska man tolka det som att samarbetet inte var så lyckat? Och vad menar krönikören med "med buller och bång"? Uppenbarligen var Medison i ropet i Blekinge för c:a sex år sedan, men fortfarande har jag inte kunnat hitta något som tyder på att företaget någonsin haft någon reel verksamhet. Verkar mest vara tomma ord.

Permalänk

Finns det nånting som Medison faktiskt åstadkommit?
Webtidningen Edison (som de tydligen skapat)som fanns under tiden Laurri Kuru och Valdi Ivancic gick på högskolan i Jönköping verkar inte finnas kvar.

Har försökt nå Medison för lite mer information om deras design av kläder som de skriver om på hemsidan också.

Dock inget svar

Permalänk
Medlem

Nu sitter jag bara och spekulerar men även om några verkligen får en dator om några veckor så ska man fortfarande vara skeptisk. Det kan ju faktiskt vara så att de väljer att skicka ut datorer till 25% av de första som beställt. Dessa rapporterar sedan till kompisar/forum att "Wow jag fick en dator och den fungerar perfekt!"... Vad tror ni kommer att hända sedan? Jo, massbeställningar...

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Detta luktar som en rikigt proffsig bluff helt enkelt. Även om de hade kunnat sälja datorer för 1000 spänn så hade nog inte släppt dem så billigt. Alla vill vi bli rika.

Men skulle det förmodan dyka upp en dator, så är jag väldigt intresserad. Det kan ju faktiskt handla om något gammalt restlager i Kina som ska bort.

Hade han bott i sverige permanent så hade man kunnat komma och hälsa på och frågat snällt med tillhyggen var datorerna blir av.

Gitarren på bilden är f.ö en Ovation Celebrity (Troligen därav namnet på datorn)

Permalänk
Medlem

Nu har jag oxå avbeställt mina 6 datorer och bett om en refund från 2checkout, får se ifall man får cashen tillbaka.

Det hela luktar lite för skumt

Permalänk
Medlem

Menar du seriöst att du beställde sex stycken?

Visa signatur

CPU: Central Propulsion Unit. The CPU is the computer's engine. It consists of a hard drive, an interface card and a tiny spinning wheel that's powered by a running rodent -- a gerbil if the machine is a 286 model, a ferret if it's a 386, and a ferret on speed if it's a 486.

Permalänk

6st är väl inte så mycket, jag beställde 10st för att använda som servrar i ett billigt rackskåp Men nu har jag också avbeställt.

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!