Permalänk
Medlem

Kryotech kompressorkylning

Long time no skriva, men idag fick jag händerna på en hammal kryotech ath-800. Efter lite efterforskningar fick jag reda på att den användes för att pressa fram en amd 600@800, manligt! Dock är det endast kompressordelen och kylblocket jag har här.

Bootade upp den och den gick ner på -44° utan någonting påkopplat, så den fungerar fint och låter som ett mindre kylskåp Dess orginalkoppling är dock anpassad för slot-1, och jag tänkte fixa en adapterplatta för att sätta den på en typisk p4 med sina 4 hål runt cpu. Isolering i mängder kommer också sättas där.

Undrar dock:

Någon som har några specar eller info om hur många watts värme den kan hantera? Hittar ingenting på nätet då kryotech har kursat för några år sedan.

Någon som sett ett abit it-7 eller motsvarande p4 2.8 s478 moderkort nyligen? Har allt förutom en bra moderkaka som kan klocka mina prylar, är inte sugen på att lägga ut pengar, körde på det förr och var tokigt nöjd!

Tips etc på färden är tacksamt... eller ska jag bygga om hela kompressorn till en sjukt bra en-burkars ölkyl? Vacklar lite i frågan...

edit:

Då en kompressor låter tänker jag låta den bli en effektiv en-burks instans ölkyl. Den skall hantera ölburkar endast då aluminium är najs. Kommer svarva till ett kopparblock där en burk slinker ner perfekt och därpå fästa kylblocket. Kommer sedan styras med en AVR (mikroprocessor) så jag trycker på en knapp och kyler ner en burk från rumstemp till 8°C på någon minut, är tanken ivf.

kompressorkylt suger, fläktlöst äger.

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.