World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
killen som hade mitt konto/tagit det, hotar med att polisanmäla pga att jag tog tillbaka det.
han har alla uppgifter om mig hotar han med.
Jag är inte ett dugg rädd, men går det ens att göra ett fall av det?

Idiot

Om du har sålt/gett bort det till annan, då det var inte ditt, spelar ingen roll om du har lådan eller inte, Du är en scammer i mina ögon. Det är som att ta tillbaka gamla cykeln som du sålde för du har orginal nyckeln.

Permalänk
Medlem

Tänkte specca min 70 hunter för pvp.

Ska köra BM build, vad tror ni om denna http://www.wowhead.com/?talent=cVbG0xgRizVZE0bRVz

Är scatter shot bättre än The beast Within?
Tycker den är väldigt användbar för att få avstånd till melee klasser när traps är på cooldown.

Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk

Tycker Beast within är bättre då du blir immun mot diverse saker. BM specc när nog bästa raid/grupp speccen också

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

mjo, immun är bra, men scatter är en verklig livräddare mot melee, så jag vet inte vad jag ska ta där.. Riktigt svårt val.

Mjo, BM är nice i instancer också

Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk
Medlem

HE HE I R CAST RED PET

Permalänk
Medlem

ingen beastial swiftness eller improved mend pet ? Båda dom 2 talentsen är bra mycket bättre än spirit bond i mina ögon iallafall

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

RedFLip, om du scammat han hoppas jag verkligen att han söker upp dig å att han inte visar nån nåd!!

Sökte sj upp en spoling som scammade mig å ja vad kan man säga, han kommer ju aldrig göra om det...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Medlem

Ryktas om Northrend som nästa Expansion, då också möte med Arthas och troligen en level cap på 80...
http://www.wowinsider.com/2007/07/29/leaked-blizzcon-vgl-shee...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx
ingen beastial swiftness eller improved mend pet ? Båda dom 2 talentsen är bra mycket bättre än spirit bond i mina ögon iallafall

Okey, vad tror du/ni om denna specc då?
http://www.wowhead.com/?talent=cVbRzgxRVuVoE0bRV

Sen har jag 2 frågor till..
Räknas Arenorna som outdoor eller indoor? Får petet +30% speed?
Om en mage kör ice block och jag lägger Intimidation på mitt pet, räknas nästa "successful" attack som den första attacken när han går ur ice block? eller räknas de när magen är immune som attacken?

[edit] Fixade länken

Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grunkan
Okey, vad tror du/ni om denna specc då?
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/hunter/talen...

Sen har jag 2 frågor till..
Räknas Arenorna som outdoor eller indoor? Får petet +30% speed?
Om en mage kör ice block och jag lägger Intimidation på mitt pet, räknas nästa "successful" attack som den första attacken när han går ur ice block? eller räknas de när magen är immune som attacken?

Arena är outdoor, iaf nagrand och blades edge arenan.
Och ja det kommer stå immune om du kör intimitade om en mage har ice blockat och din stun blir wasted.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Hört rykten om att det står på wow forumet att det ska gå att transfera från PvE till Pvp nu någon som kan hitta detta eller är det rent skit snack?

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man ska specca sitt pet som hunter. Jag har en cat. Är Avoidance och cobra reflexes värda poängen eller ska jag satsa på stamia eller armor istället?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

@Guffen86:

Cobra reflexes är jäkligt bra ökar dps rejält så den ska du absolut ta, den andra är bra med använder själv båda till båda mina pets.

@ Grunkan:

Ja den builden ser bättre ut.

Dock om du ska köra arena 5vs5 eller med meele klasser 3vs3 hade jag tatt improved mark, ger din pet dps boost samt alla andra meele klasser , samt är det bra för raid/heroics, tanks gör mer dps = mer agg, rogues mer dps druids mer dps, men det är bara min åsikt.

Gillar mer ha fasta skills än chans att nåt inträffar

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

hejsvejs..

nån som är sugen på en priest[H] vill byta mot en druid helst men kom med förslag. PM för mer info

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla om det är nån Alliance PvE fokuserad och framgångsrik guild (PvE server) som är intresserad av en bra geared mage? Har rensat igenom Karazhan en himlans massa gånger nu och Gruuls Lair likaså. Vi har precis kommit till Void Reaver nu med guilden men tycker själv att vi avancerar för sakta då folk kommer och går lite allt för ofta.

Så om det finns nån guild här som är intresserad så e det bara att pm'a/svara här

Armory link: http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Nagrand&n=...

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

Hejsan

Jag tänkte kolla om det är någon som vet vad som är bäst att specca sina talentpoints på om man är Paladin? Känner inte att jag vill spela som en healer så mycket. Så då återstår väl bara Protection och Retribution? Vilken ska jag ta?

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående paladins, sluta köra på magen idag för att börja på något nytt, trött på att raida med mages helt enkelt.

Vilken spec bör jag lvla med, vill helst köra reti, för lite pvp ibland. Någon som kan några specs?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

När man väl kommer till Outlands med sin Paladin så är det inte alls dumt att levla som "shockadin", dvs 40/0/21 eller liknande, eftersom att finns mycket spelldamage plate att leka med.

Med en sådan build klarar du dig utmärkt solo plus att du kan vara healer i alla 5-manna instanser under vägen. Körde min pala som holy/ret från lvl 60.

Levlade min med liknande spec:
http://www.wowhead.com/?talent=sVEh0xzbeoxZVfx0Mcz

körde med enhandsvapen + sköld, funkar fint i PvP också. Dock inte innan Outlands då det blir lite problem med at få ihop spelldamage
Man kan ju flytta lite poäng om man vill ha SoC och köra med 2h vapen.

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra Priest guide vad och vart man ska lvla bra lvling specc med mera ?

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grunkan
Tänkte specca min 70 hunter för pvp.

Ska köra BM build, vad tror ni om denna http://www.wowhead.com/?talent=cVbG0xgRizVZE0bRVz

Är scatter shot bättre än The beast Within?
Tycker den är väldigt användbar för att få avstånd till melee klasser när traps är på cooldown.

Tyvärr är det två helt olika taktiker. Jag kan ju säga att som BM hunter så saknar jag verkligen scatter shot och silencing shot. De två var riktigt bra i många situationer. Men jag kan inte blunda för min högre dps och då är The Beast Within riktigt bra. Väldigt trevligt att det tar bort movement impairing effects och gör dig immun mot dem. Ploppa den och Stoneskin eller vad dwarf racial heter så kommer det ta rätt lång tid att få ner dig. Förutsatt att du är dvärg såklart

Mer än så kan jag inte säga annat än: pröva och se om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Tyvärr är det två helt olika taktiker. Jag kan ju säga att som BM hunter så saknar jag verkligen scatter shot och silencing shot. De två var riktigt bra i många situationer. Men jag kan inte blunda för min högre dps och då är The Beast Within riktigt bra. Väldigt trevligt att det tar bort movement impairing effects och gör dig immun mot dem. Ploppa den och Stoneskin eller vad dwarf racial heter så kommer det ta rätt lång tid att få ner dig. Förutsatt att du är dvärg såklart

Mer än så kan jag inte säga annat än: pröva och se om du gillar det.

Klart jag är dvärg

Men jag prövar den där speccen och ser om det fungerar bra.

Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
När man väl kommer till Outlands med sin Paladin så är det inte alls dumt att levla som "shockadin", dvs 40/0/21 eller liknande, eftersom att finns mycket spelldamage plate att leka med.

Med en sådan build klarar du dig utmärkt solo plus att du kan vara healer i alla 5-manna instanser under vägen. Körde min pala som holy/ret från lvl 60.

Levlade min med liknande spec:
http://www.wowhead.com/?talent=sVEh0xzbeoxZVfx0Mcz

körde med enhandsvapen + sköld, funkar fint i PvP också. Dock inte innan Outlands då det blir lite problem med at få ihop spelldamage
Man kan ju flytta lite poäng om man vill ha SoC och köra med 2h vapen.

Har just dingat 70 med min paladin och är lite tveksam vad jag ska göra i framtiden med den. Jag kör dock 2h nu men har svårt att få till en bra spec. Farmar fortfarande en del i outlands, antar att man måste det.

Kan du ge tips på en "shockadin" med 2h? Man kommer ju ofta med i instanser om man kan heala men mitt healgear är inte det bästa. Dps är ju roligare imho.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IzzE
Någon som har en bra Priest guide vad och vart man ska lvla bra lvling specc med mera ?

Är också intereserad av detta
Finns ju en på wow europe på class-forumet, men finns det några fler? ^^

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

En relativt ny vore att föredra för dom jag har sett är innan TBC.

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk

guld, guld, guld detta ständiga problem... craftade nyss min Battlecast hood o det var inte allt för billigt plus två stycken +12 stammina sockets och härnäst väntar 40+ spelldmg enchant till Honor Hold exalted svärdet...

Vart grindar ni när ni behöver guld (elemental platau är ju alltid överbefolkat, vill ha andra tips!) har gjort i princip alla quest jag hittat i neatherstorm men ack behöver fortfarande guld...

kan tillägga att jag spelar mage lvl 70.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
guld, guld, guld detta ständiga problem... craftade nyss min Battlecast hood o det var inte allt för billigt plus två stycken +12 stammina sockets och härnäst väntar 40+ spelldmg enchant till Honor Hold exalted svärdet...

Vart grindar ni när ni behöver guld (elemental platau är ju alltid överbefolkat, vill ha andra tips!) har gjort i princip alla quest jag hittat i neatherstorm men ack behöver fortfarande guld...

kan tillägga att jag spelar mage lvl 70.

Grinda är såååå ute, köra alla daily quests... Dom är snabba,enkla och ger bra med guld.

Permalänk
Medlem

nä, det låter skumt, har inte heller haft nåt problem med varken 9800 serien eller x850xt pe.

Visa signatur

Stacker 832||Gigabyte GA-P35-DS3 || Intel Q6600 @ 3.5GHz ||GeForce 8800GT 512 || Corsairs 4gb pc-6400 @ 1000Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
guld, guld, guld detta ständiga problem... craftade nyss min Battlecast hood o det var inte allt för billigt plus två stycken +12 stammina sockets och härnäst väntar 40+ spelldmg enchant till Honor Hold exalted svärdet...

Vart grindar ni när ni behöver guld (elemental platau är ju alltid överbefolkat, vill ha andra tips!) har gjort i princip alla quest jag hittat i neatherstorm men ack behöver fortfarande guld...

kan tillägga att jag spelar mage lvl 70.

sjön norr om shattrath eelsen lvl 63 dom har ca 3k dör fort droppar mellan 2-3 mote of water och water primal säljer för ca 10-20g på min server får ca 1primal varje kvart om man är effektiv, iofs alltid några andra där men inte alls like mkt som på plateu.

Permalänk
Medlem

Azgalor nere på andra försöket totalt, rätt nöjd man blev :).

http://www.aneki.org/weyland/viewtopic.php?t=549

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
killen som hade mitt konto/tagit det, hotar med att polisanmäla pga att jag tog tillbaka det.
han har alla uppgifter om mig hotar han med.
Jag är inte ett dugg rädd, men går det ens att göra ett fall av det?

Fallet som kan bli av det är väl bedrägeri / Internet bedrägeri.

Finns det nåt spår av att han köpte accountet av dig?

Eller är allt muntligt ?.

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...