Permalänk
Robot

Haesils chassi bygge

här kommer jag visa upp mitt chassi jag håller på att bygga, det är tänkt att den ska innehålla en server men vi får se hur det blir med det.

komponenterna som är planerat att sitta i är:
asus p4s533-mx
intel celeron 2ghz
512 mb ram

för mer bilder och nogrannare beskrivning se www.haesil.tk
hoppas att sidan ser bra ut för alla :P.
dock är den inte alltid öppen än, servern är ju inte klar

Besök albumet: Haesils chassi bygge av Haesil

Permalänk
Medlem

Tror det kommer bli kanon, akta bara så att inte popnitarna hamnar fel. Dom har en tendens att hamna där man inte vill ha dom. Går dock att borra bort men det är bättre desto färre synliga hål.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av busorjan
Tror det kommer bli kanon, akta bara så att inte popnitarna hamnar fel. Dom har en tendens att hamna där man inte vill ha dom. Går dock att borra bort men det är bättre desto färre synliga hål.

tack för tipset

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk

Jag tycker att det ser kanonbra ut. Jag funderar själv på att bygga en hårddiskkabinett med samma metod. Var köpte du nittången?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_version
Jag tycker att det ser kanonbra ut. Jag funderar själv på att bygga en hårddiskkabinett med samma metod. Var köpte du nittången?

okej

nittången är min pappas så jag vet inte var han köpte den, men det är nått liknande denna skulle jag tro:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=14310052

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk
Medlem

det ser bra ur

//hemsidan funkar som den ska i IE6

Permalänk
Medlem

Jag köpte en blindnits tong på coop..
Och det mistaget gör jag aldrig om.
Helt värdelös..
Efter varje nit man nitat.. så fick man sitta och slå i en ny nit med hammaren..
Han släpte ju inte pinnen som blir över på rätt sätt.
o jag nitade ca 100Nit när jag byggde min cykel kärra i aluminium ^^

Permalänk
Medlem

du har inte kommit nån vart -.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danney
du har inte kommit nån vart -.-

så nu har jag uppdaterat albumet lite, går lite segt framåt

Visa signatur

Permalänk

hur lång aluminiumprofil har du använt? dom säljs ju i 1.3m bitar. Riktigt fint bygge för övrigt, 9a från mig

Visa signatur

Intel Pentium D 2.66Ghz (klockad 3.9Ghz). 2Gb Kingston DDR2 pc5300 667Mhz. Asus P5LD2-SE. Geforce 7600 Gt 256mb ddr2

Permalänk

Till dig ovan: Man kan ju såga?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

ja det begrep jag...... jag bara undrar hur mycket det gick åt?

Visa signatur

Intel Pentium D 2.66Ghz (klockad 3.9Ghz). 2Gb Kingston DDR2 pc5300 667Mhz. Asus P5LD2-SE. Geforce 7600 Gt 256mb ddr2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _mithoraz_
ja det begrep jag...... jag bara undrar hur mycket det gick åt?

det gick åt tre stycken profiler sammanlagt för ramen

och anledningen för att det inte händer så mycket är för att jag har vart på orienteringsläger och lite sånna roliga saker och brist på material, behöver beställa lite fläktar m.m.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ser iallfall fram imot att se hur fortsättningen blir