World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

http://kotaku.com/gaming/rumor/wow-wrath-of-the-lich-king-faq...

Men årka om det där stämmer.
lv.80 blä
Hero class (Hatar till och med idén i WC3)

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Står på gamespot top 2 i most popular today också

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
Klart att det är ett spel.. expansioner är spel dom också

Nej, de är en utbyggnad (expandera). Inte ett spel i sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Nej, de är en utbyggnad (expandera). Inte ett spel i sig.

Nu är du ute o cyklar..

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3

Permalänk

vet att det varit uppe förut men kan inte hitta nått:(...en hemsida som listar alla servrar samt visar lite info om de typ antalet % horde/alliance m.m.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Avstängd

Wrath of the Lich King har varit uppe en hel del på worldofraids.com, mmo-champion.com och den tyska siten som grävde upp allt först.
Namnet är 100% confirmed, resten inte, men mycket är antagligen rätt.

Levla 70-80 är inga problem, bara roligt. 60-70 är hur enkelt som helst.
Problemet är 1-60 (dvs tråkigt, blizzard har dock sagt att dom ska kolla tillbaka på azeroth och questen, försöka fixa, adda fler quests, bättre rewards och kanske tom ändra expen)
1-80 däremot kommer ta för lång tid och vara alldeles för jobbigt imo.

Ingemansson:Warcraftrealms.com (stämmer inte 100% men kan ge lite indikation på ratio)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
[BIngemansson:Warcraftrealms.com (stämmer inte 100% men kan ge lite indikation på ratio) [/B]

tackar, den jag leta efter

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Wrath of the Lich King har varit uppe en hel del på worldofraids.com, mmo-champion.com och den tyska siten som grävde upp allt först.
Namnet är 100% confirmed, resten inte, men mycket är antagligen rätt.

Levla 70-80 är inga problem, bara roligt. 60-70 är hur enkelt som helst.
Problemet är 1-60 (dvs tråkigt, blizzard har dock sagt att dom ska kolla tillbaka på azeroth och questen, försöka fixa, adda fler quests, bättre rewards och kanske tom ändra expen)
1-80 däremot kommer ta för lång tid och vara alldeles för jobbigt imo.

Ingemansson:Warcraftrealms.com (stämmer inte 100% men kan ge lite indikation på ratio)

1-60 med en utav orginal raserna e hur piss tråkigt som helst, dock har jag den åsikten att om dom gav saker med spell dmg/ap/crit som rewards skulle det nog bli mkt lättare att lvla:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Någon som vet en riktigt bra realm? pvp eller rp-pvp. ska spela alliance men vill helst att det ska vara fler horde på realmen. Balance är viktigt också med classerna

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Bara att försöka igen lite senare.

Orkade inte vänta. Satte mig i bilen och körde 3mil till en maxi butik som har öppet till 10 alla dagar ^^

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

ingen som lirar warcraft 2 längre ?

Visa signatur

Stacker 832||Gigabyte GA-P35-DS3 || Intel Q6600 @ 3.5GHz ||GeForce 8800GT 512 || Corsairs 4gb pc-6400 @ 1000Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
Någon som vet en riktigt bra realm? pvp eller rp-pvp. ska spela alliance men vill helst att det ska vara fler horde på realmen. Balance är viktigt också med classerna

The Venture Co RP-PvP om du är ute för RP.

Permalänk
Medlem

en fråga
Jag är en "soon to be" lvl 30 nightelf rogue, och jag undrar lite om armor.
Just nu har jag nästan ett komplett set "Blackened Defias Armor" (bara chesten som är kvar).
Är det någon idé att fortsätta samla tills jag har hela? Eller ska jag köra på något annat set?
Jag menar, jag kan ju köpa annan armor från AH som har högra armor rating nu...

I vilket fall, vad fins det för olika set i leather för en lvl 30 och runt där?

Tackar på förhand!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
en fråga
Jag är en "soon to be" lvl 30 nightelf rogue, och jag undrar lite om armor.
Just nu har jag nästan ett komplett set "Blackened Defias Armor" (bara chesten som är kvar).
Är det någon idé att fortsätta samla tills jag har hela? Eller ska jag köra på något annat set?
Jag menar, jag kan ju köpa annan armor från AH som har högra armor rating nu...

I vilket fall, vad fins det för olika set i leather för en lvl 30 och runt där?

Tackar på förhand!

Vid lvl 30 ska du inte bry dig om olika sets. Skaffa dig den armorn fran AH som har mest +staminia och +agility iom att du ar rogue.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

Hej, är nu tillbaka efter en lång period uppehåll.

Kompisen och jag ska rerolla (då han f.d account blev bannat), så jag har tänkt mig att lira upp en Mage, och är i starkt behov av en bra specc..

Fire/Frost kvittar, det spelar ingen roll om det är kul eller ej, bara det som går fortast.

Kommer såklart köra mest själv, men också i instancer ihop med polarn nån gång (eller elite quest).

Så, tips på speccs nån? Gnome Mage är de som ska köras.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme

Kompisen och jag ska rerolla (då han f.d account blev bannat), så jag har tänkt mig att lira upp en Mage, och är i starkt behov av en bra specc..

Fire/Frost kvittar, det spelar ingen roll om det är kul eller ej, bara det som går fortast.

Kommer såklart köra mest själv, men också i instancer ihop med polarn nån gång (eller elite quest).

Folk tycker olika om vad som gar fortast. Men jag tycker mig se fler folk som foresprakar frost for snabb leveling.

Vad du an valjer sa kommer du ha valdigt mycket downtime. Mage ar ingen snabb grindare, savidare du inte kan beharska AoE grinding valdigt val.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
Gjorde en kort liten film bara för att visa att min spec duger än 21.0.40 gissa om jag blev flejmad på wow forumen om vilken noob jag var

http://video.google.com/videoplay?docid=-8732169932114890886&...

Hehe nice, men du funderar inte på att binda dina knappar eller?

Visa signatur

Nej tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flygplan
Folk tycker olika om vad som gar fortast. Men jag tycker mig se fler folk som foresprakar frost for snabb leveling.

Vad du an valjer sa kommer du ha valdigt mycket downtime. Mage ar ingen snabb grindare, savidare du inte kan beharska AoE grinding valdigt val.

Vart du fått det där ifrån det vet jag inte riktigt men men...

Till Cyme:

Frost är underbart att lvla med tycker jag det funkar riktigt bra att grinda en mob i taget då är det frostbite + shatter som gäller du kan döda ruskigt snabbt om du har lite tur med frostbite men detta är nog inte snabbaste sättet att lvla på, snabbast går nog om du specca "aoe" alltså imp blizzard *varnig(!)* specca inte frostbite om du tänker aoe grinda. kolla på denna lite underhållande film för att få tips på bra aoe ställen m.m.

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=44168

Jag skulle rekomendera fire om du bara känner för att grinda en mob i tag då fire är högsta dpsn men kostar dock mest mana.

förövrigt så är mages en riktigt rolig klass att pvpa med, raid kan bli lite segt då det nästan bara är spamma frost/firebolt som gäller men i pvp har du det hett om öronen!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bonge

Sökte sj upp en spoling som scammade mig å ja vad kan man säga, han kommer ju aldrig göra om det...

Haha vad gjorde du?

Visa signatur

Nej tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skulle nog också rekommendera frost numera för levling. Visst, fire tar ner en mob fort, men du kommer dö... och du kommer dö ofta. Som frost dör du nästan aldrig. Cold snap är din vän. Frost nova, blink, frostsköld, cold snap, rince and repeat så överlever du det mesta. Och skillnaden i damage är negligerbar vid levling.

Permalänk
Citat:

När jag körde min mage upp till 50 var fire helt överlägset i grinding. Frost var inte i närheten av samma dmg och mana efficiency. Men mitt tips är att prova både fire och frost så får du välja själv vad du trivs med.

Här är en fire build jag tror funkar bra för lvling iafhttp://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/mage/talents...

Har inte lirat mage sen stora talent patchen, så jag reserverar mig för eventuella missar Empowered fireball är lite optional, har man lite +fire dmg är det bättre att köra på något annat t.ex incinerate och imp scorch.

EDIT: jäkla länk som inte funkar aja ska fixa den lite senare

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Tackar för era svar, blir till att levla frost och så får man väl se hur länge man är fast vid spelet denna gången

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Skulle nog också rekommendera frost numera för levling. Visst, fire tar ner en mob fort, men du kommer dö... och du kommer dö ofta. Som frost dör du nästan aldrig. Cold snap är din vän. Frost nova, blink, frostsköld, cold snap, rince and repeat så överlever du det mesta. Och skillnaden i damage är negligerbar vid levling.

Hmm jag dog väldigt sällan med fire build faktiskt Gäller bara att ha koll på mobsen, och ifall det krisar sig kommer man alltid undan med frost nova/blink även som fire. Men som sagt lirade innan talent patchen så vet inte exakt hur det är numera.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Citat:

Tackar för era svar, blir till att levla frost och så får man väl se hur länge man är fast vid spelet denna gången

var det du som gjorde de där rogue filmerna? hector eller nått... eller är det mitt minne som sviker mig !?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Frost kanske funkar på lvl 40+ med tills dess är fire enda alternativet (om man bortser från AoE). Mana effektiviteten suger vilken spec du än väljer så satsa istället på att döda mobs så fort det bara går och då är det fire med +dmg gear som gäller, allt dör sjukt snabbt.

Alla feta crits och det faktum att du slipper tänka på manan (gratis vatten) gör en fire mage jätte kul (gämförelsevis) att levla. När man grindar på mobs med låg HP så kan en Pyroblast crit (med ignite) One-shota mobs! något som gjorde mig lika glad varje gång det hände.

Frost å andra sidan... Jag spelade en Gnome frost mage till level 21-22 någon gång maj-juli 2005 - efter det hatade jag mages så mycket att jag inte ens ville tänka på att spela en under 1½ år!

I instancer är fire helt klart bäst, frosts fördel är överlevnad med det behövs ju inte om tanken inte är en komplett idio... vänta lite nu... frost kanske är bättre i grupp ändå

Ingermanson: Nej det var Chrono

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
[B]Vart du fått det där ifrån det vet jag inte riktigt men men...

Vad ar det du syftar pa? Du menar att mages inte har mycket downtime? Klart dom har, om du sager nagonting annat har du uppenbarligen inte testat nagra andra klasser sa att du har nagot att jamnfora med.

Nar man lvlar och har gron/bla equip sa kan man inte doda mer an 3-4 mobs innan man maste dricka, vid snabb grinding. Det AR mycket downtime.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
var det du som gjorde de där rogue filmerna? hector eller nått... eller är det mitt minne som sviker mig !?

Som Curly säger så var det Chrono.. Men jag kan förstå att du kan tro att det var jag dock, eftersom när Chrono släppte sin första Hector film så visade det sig att våra karaktärer var totalt identiska.. Förutom namnet då.

Hans karaktär var ju Hector, min hade namnet Aqe.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk

Har en fråga angående Arena.

Jag frågade en kille lite sådär om hur fort det går osv. Som svar fick jag att det kvittar om man kör 100 games på en vecka eller bara 10, mängden poäng är beroende på vilken ranking man har.

Skulle någon kunna förklara för mig hur det går till egentligen

Vad är snittet(arena poäng) för en vunnen match i 2on2 på startrating?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu börjar det bli varning för svar-spam här men måste ändå komma med min åsikt eftersom jag nyligen levlat min gnome mage från 1-70.

Jag kan bara hålla med de flesta andra om att frost är absolut bäst om du är ute efter att levla fort genom questing. Detta är inte pga att det kommer gå snabbt att döda mobs (fire är snabbare) utan att du inte kommer dö lika många gånger och att du även har möjlighet att döda svårare mobs (elite eller högre level) vilket oftast är extremt svårt/omöjligt med fire.

Om du verkligen behöver döda en elite för ett quest går det oftast med frost då du kan kita honom och se till att han inte får kontakt. Gjorde själv misstaget att köra med fire ända till level ~66 och jag var nästan alltid tvungen att överge elite quests (eller högre level mob quests) om jag inte hittade en medspelare, dvs massa dödtid.

Nu som 70 så e det dock riktigt fint att vara fire-speccad (för raiding) då de flesta mobs dör efter 2 fireballs, dvs ruggigt effektivt att farma

Lycka till med gnomen

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

Har precis dingat 40 med min nya prälle, funderar på att specca om lite nu, tänkte höra med er präst-spelare om detta är något smart drag eller inte.

Min nuvarande specc är;
http://www.wowhead.com/?talent=rVMhzZZgMrk0x

Och hade tänkt byta till denna för shadowform;
http://www.wowhead.com/?talent=rZZEM0t0xohu

Eller är den helt åt fanders? Tipsa gärna, jag är rätt ny på priest om man säger så, levlingväg och talent-speccs, i instancer är det sjukt simpelt då jag spelat healer sedan WoW-betan.