Permalänk
Robot

Thermaltake BigWater 745

Här är min vattenkylning från Thermaltake och chassit är ett Antec 'PlusView II' Performance TX och det är svart som ni kan se...

Klockad AMD Athlon64 3500+ 2.3Ghz 2GB ram Geforce 6600Gt E-X16

Besök albumet: Thermaltake BigWater 745 av KeWm

Permalänk
Medlem

Vad har du för temps me det systemet? GPU/CPU?

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Ett tips är att du inte kyler hårddiskarna, då dessa genererar kanska mycket värme, och då höjjs resten av temperaturerna på komponenterna som vattenkylningen är kopplade till. Dessutom så tror jag inte att HDDerna lär bli så värst mycket svalare.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

pratade med en kille när jag sa att jag skulle klocka så påpeckade han det att ha en passiv kylare på nordbryggan då den allstrar mycket värme och det påverkar ju resten av grejerna negativt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Vad har du för temps me det systemet? GPU/CPU?

Jag kyler bara CPUn med vatten och den håller mellan 28 och 33 grader och den är klockad.. Men öppnar jag mitt fönster så hamnar CPUn på ca 20-22grader, GPU blir ca 25 grader men det sitter en vanlig orginal fläkt på den och chipset blir 23 grader.. tror det beror på att jag har 4 st 120 mm fläktar som blåser ut de mesta av lufften... (se bild längst ner)

Visa signatur

/KeEm, KeWm

Permalänk
Medlem

nightshoten var läskigt snygg!

Permalänk
Medlem

Man får klippa av slangarna. Jag gjorde samma misstag första gången jag satte i vattenkylning :P.

Annars Najs.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Man får klippa av slangarna. Jag gjorde samma misstag första gången jag satte i vattenkylning :P.

Annars Najs.

hehe klippte slangarna själv, ibörjan va hela slangen typ 2 M lång men går inte att göra dom så mycket kortare för det bli försnäva böjar då tyvärr... Skulle vilja få bort kankse 30 % av all slang och alla kablar XD

Visa signatur

/KeEm, KeWm