Permalänk
Medlem

HP DV9575 vs FS Amilo 1554

Som rubriken antyder, vilken ska man välja?
Sitter just nu ett telefonsamtal ifrån att köpa Amilon, och så hittar jag nu HP:n med snarlika specar och så kan jag dessutom få näst intill samma pris på HP:n.
Så alla ni med lite erfarenheter och idèer, VILKEN är bäst? Dvs vilken ska jag köpa?

1554: http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010111336

dv9575: http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010113345

Tacksam för all hjälp!

Uppdatering: Nu har jag lagt en beställning på HP:n, hoppas det blir bra!

Visa signatur

kepsen

Permalänk
Medlem

xi 1554 har bättre grafikkort. Radeon X1900 här till toppklassen i bärbara medans det korter geforce 8600M hör till klassen under!

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo XI 1554 | T7200 | ATI X1900 | 2 x 160 gig Raid 0/1 | 2 GB Ram

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att du blev nöjd med ditt köp kepsen. Jag har själv funderat ett tag på HP:n men det jag undrat över är batteritiden. Kan inte vara särskilt lång på den där burken, eller? Jag vore glad över en kommentar!

So long!

Permalänk
Medlem

Datorn är levererad nu, men inte till min adress, så jag måste hämta den först vilket jag kanske gör redan ikväll!
Givetvis ska jag tala om batteritiden så fort jag vet!

Visa signatur

kepsen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kepsen
Datorn är levererad nu, men inte till min adress, så jag måste hämta den först vilket jag kanske gör redan ikväll!
Givetvis ska jag tala om batteritiden så fort jag vet!

Hunnit testa den?
Är det ett 8600m Gs eller Gt i den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kepsen
Datorn är levererad nu, men inte till min adress, så jag måste hämta den först vilket jag kanske gör redan ikväll!
Givetvis ska jag tala om batteritiden så fort jag vet!

Vill också gärna få lite feedback om den, och veta om det är GT eller GS, funderar bland annat nämligen på denna modell..

Tack på förhand/Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Jo, jag vill precis som Kicken veta lite mer om DV9575.an

Permalänk
Medlem

Aaah, ge oss information! Sitter själv två klick från att beställa - men kan man få lite insider info är det alltid uppskattat före man beställer.

Så kepsen, feed us!

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem

Va hände? Hur gick det med datorn? Kommer det nån recension?
Jag är några dagar ifrån att köpa en själv.

Permalänk
Medlem

beställde idag och ska hämta min DV9575 imorgon
jag är dock inte så datakunnig men kan skriva en liten recension om det uppskattas.

Vad vill ni veta? (dock inte för avancerat)

Permalänk

har också börjat kika på 9575, vad händer i tråden, kommer det nån recension?

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av booov
beställde idag och ska hämta min DV9575 imorgon
jag är dock inte så datakunnig men kan skriva en liten recension om det uppskattas.

Vad vill ni veta? (dock inte för avancerat)

Berätta så mycket som möjligt! Hur fungerar de funktioner du testar?

Jag skulle även vilja veta hur varm den blir o hur länge den klarar sig på batteriet vid normalt arbete. Sånt står aldrig i recensioner.

Permalänk
Medlem

HP DV9575 verkar riktigt bra men varför så låg upplöst skärm? 1440x900

Jag är kanske fel ute då jag inte vet hur upplösningen ser ut i verkligheten på en 17tums skärm men det går att köpa 15 tummare med upp till 19200x1200 i upplösning. Det är nog extremt men 1680 x 1050 borde det vara åtminstone?

På vårt företag har vi bärbara men den upplösningen. Både 15 och 17 tummare. 1680 x 1050 på 15 är gränsen enligt mig men på 17 ser det perfekt ut tycker jag.

I USA verkar man kunna välja själv vad man vill ha för skärm. Varför får inte vi göra det?