Har firefox tagit bort min history automatiskt eller spökar det?

Permalänk
Medlem

Har firefox tagit bort min history automatiskt eller spökar det?

Imorse när jag satt på datorn så var all "historik" borta.
Alltså inga snabblänkar till t ex aftonbladet.se när jag börjar skriva "aft" osv..

Raderar firefox sånt automatiskt efter ett tag eller har någon varit inne på min dator?

(Vet inte om det är rätt forum, jag tyckte inte detta passade in på något annat ställe).

Permalänk
Medlem

Finns en inställning att om du inte varit inne på aftonbladet på ett antal dagar så försvinner den ur historik. har inte firefox här på jobbet så jag kommer inte ihåg vart den inställningen finns. men leta runt lite under Verktyg.

Permalänk
Medlem

ok. fast nu är det exakt allt som har försvunnit ur historiken.

Permalänk
Medlem

Den tömmer väl historiken var 9:e dag som standard.
Finns under Verktyg-Inställningar-Sekretess.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

all min historik var borta med...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk

Vadå då? Den tömmer din historik efter dina egna önskemål. Du kan ställa in detta här: Verktyg -> Inställningar -> Sekretess, som tidigare nämdes.
Här kan du ställa in hur länge den ska komma ihåg dina besökta länkar. Finns också ett alternativ, så du kan göra så att varje gång du stänger Firefox, så raderas din historik.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

ok det visste jag inte, tack

Permalänk

Inga problem Försöker själv lära mig litet om mjukvara i skrivande stund hehe

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube