Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Samsung 970P-ägare, se hit!

Permalänk
Medlem

Näe, nu pallar jag inte längre att skärmen i princip ligger mot foten. Vilken typ av service är den bästa för att få skärmen snabbast + minst risk för att man får döda pixlar eller andra fel på den nya skärmen? Är de inskick/hämtservice som är det bästa?

Permalänk
Medlem

Inte byter de väl ut hela skärmen? Jag tror de fixar armen bara. De använder sig av företagspaket, med eller utan låneskärm. Jag tror inte det finns fler sätt att få den fixad om man inte åker själv till powermill, var det nu ligger.

Fattade jag din fråga rätt förresten?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nja, finns ju både inskick/hämtservice samt utbytesservice.

Permalänk
Medlem

Visst ja. Ja jag vet faktiskt inte, jag körde utan utbyte iaf. Det borde väl gå snabbare att skicka in utan utbyte, men de skickar ändå hem kvitto och klisterlappar innan du kan skicka iväg din skärm. Känns som det borde gå åtminstone en dag snabbare än att hämta utbytesskärmen först. Men vad vet jag.

Visa signatur
Permalänk

angående powermill. Kvittar det vart man köpt sin samsung 970P för att man kan skicka in den till powermill?. Köpte min skärm på www.shg.biz, ska jag kontakta dem, elr har de ingenting med garantin att göra, utan den har man direkt genom samsung????

Visa signatur

Dator: AMD Athlon X2 4400+ | MSI K8N Diamond | Point Of View Geforce 7800GT | Adata 2x1024Mb | Samsung 250GB Sata2 | Tagan easy connect 480W | Thermaltake Tsunami Dream|: Övrigt: Saitek Eclipse | Mx510 | Qpad XXXL | Icemat Siberia |:±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±Stolt Samsung 970P ägare±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±

Permalänk
Medlem

Jag skickade in en felanmälan till Powermill för typ 2 månader sen och fick detta svaret några dagar efter:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powermill
Hej!

Tyvärr är den modell som ni har felanmält restnoterad och vi kan för
närvarande inte ge er något leveransdatum. Naturligtvis bevakar vi er
felanmälan och meddelar er så snart vi har er modell i lager igen.

Som alternativ kan vi erbjuda er följande två servicealternativ;

*Inskick-service*

Detta innebär att vi skickar er en förbetald adresslapp som ni kan
använda för att skicka in er trasiga enhet till oss för reparation. När
vi har reparerat er trasiga enhet får ni den i retur av oss.

*Låne-service*

Detta innebär att vi tar en annan modell från vårt lager men av samma
tumstorlek som ni får ha som låneenhet under tiden som vi tar in och
reparerar er, när er trasiga sedan är reparerad skickar vi den tillbaka
till er och ni skickar in låneenheten tillbaka till oss. Alla frakter är
betalda ni får med en fraktsedel för varje frakt.

Samtidigt mailade jag Webhallen och frågade om det var rätt att göra detta, och de svarade:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Webhallen
Hej.

Det är oss du skall vända dig till.
Vi kommer då troligen skicka den vidare på service.

Om du kommer in med produkten i någon av våra butiker så kan du lämna in den där. Medha kvitto, och gärna en felbeskrivning.

Så då tänkte jag att jag åker in med den till webbhallen sen när jag orkar. Men idag så kom det hem en avi där det stod att jag hade ett paket att hämta från powermill. Så då åkte jag ner och hämtade ut paketet och nu ser det ut såhär på mitt skrivbord:

Tyvärr måste jag skicka in den gamla skärmen =P, men det ska bli skönt att kunnda ha skärmen så som man vill ha den. Frågan är bara hur länge lederna i den här skärmen håller.

Fick inga döda pixlar på den här skärmen heller, hur stor är den chansen?

Permalänk
Medlem

Hmm, vad ska jag göra?
Min skärm håller sig inte uppe och den går inte att få upp halvvägs så mycket som den högra skärmen på bilden och kan inte häller få den så den vilar sådär på foten som på den vänstra skärmen.. grymt irriterande när skärmen kostat mig flera månaders nudel-ätning..

Permalänk
Medlem

Kontakta Powermill, dom fixar en ny skärm till dig!

Permalänk
Medlem

Måste göra samma sak, skärmen är i princip i bordet nu så att det knappt går att stänga av den. Jag köpte min från webhallen och nu gäller det bara att hitta kvittot, blir galen om jag slarvat bort det. Eller går det på något annat sätt genom Powermill att få reklamation utan kvitto?

Edit: Hittade mot alla tvivel kvittot, haha bra koll

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

Dags igen då. Fan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okai, så vart ska jag höra av mig om jag vill lämna in den, känner att jag inte vill vänta längre med det.
Beställde den från webbhallen.com men är det nån idé att vända sig till dem?
Vill att detta ska gå så fort och smärtfritt som möjligt.
Och om jag hör av mig till powermill behövs kvitto då? för är inte riktigt säker på att jag har kvittot från webbhallen, men har massa andra papper Bl.a ett papper där det står att jag hämtat ur paketet på posten och ett litet häfte som det står "Warranty Card" på .

EDIT: äh, jag tar och mailar powermill verkar vettigast så.7
EDIT2: hur vet jag vilket serienummer jag har på skärmen, står det nånstans eller?

EDIT3: hmm har nu även märkt att skärmen som trycker tillbaka om man försöker sänka den nedersta armen, som om det vore en fjäder som trycker upp den och så ska det ju absolut inte vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
EDIT3: hmm har nu även märkt att skärmen som trycker tillbaka om man försöker sänka den nedersta armen, som om det vore en fjäder som trycker upp den och så ska det ju absolut inte vara. [/B]

Sp är det för mig också, får skicka in den nån gång när jag orkar:)

Permalänk
Medlem

har nu fått hem låneskärmen osv, känns som om det är skarpare bild på den? kan det stämma, tappar skärmen skärpa efter ett tag eller inbillar jag mig bara ?

Permalänk
Inaktiv

min skärm ligger och vilar på foten, jag kan dra upp den 7-10 cm kanske. Jag har köpt den på inet och jeg vet inte riktigt vart jag har lagt mitt kvitto, kan man få den lagad iallafall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pärkka
min skärm ligger och vilar på foten, jag kan dra upp den 7-10 cm kanske. Jag har köpt den på inet och jeg vet inte riktigt vart jag har lagt mitt kvitto, kan man få den lagad iallafall?

maila powermill, mitt kvitto ligger på bordet, vet inte om det behövs kvitto?
nån som vet säkert ifall det behövs?

Permalänk
Medlem

Jag har lämnat in min skärm två gånger pga av det här felet, har aldrig behövt uppvisa kvitto. Men jag tror man va tvungen att skriva inköpsdatum men är inte helt hundra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Medlem

Är väl snart dags att byta en andra gång... men fan va sur jag blir... varför kan dom inte fixa till det här? Kommer ju ske igen efter 6 månader på den nya skärmen jag får också.

Jag lyckades faktiskt att ta isär foten lite, efter lite pillande lossnade den övre vita brickan från den undre som har dom där silver ränderna. Det sitter några små svarta skruv-liknande saker i gängorna men det är inget man kan skruva åt på egen hand

Permalänk
Medlem

Min skärm kan inte heller hålla dig uppe längre, så jag tänkte skicka in den till powermill efter att nu ha snackat med samsung supporten, tänkte fråga två saker först:

1: När man ska välja modellnummer i dropdownen hittar jag inget om 970P utan en faslig massa konstiga nummer som slutar på /EDC, vad valde ni för något?

2: Var hittar man serie-numret till skärmen?

Visa signatur

Desktop: Q6600@3.2Ghz 1.6GHz FSB | GA-P35-DS4 | XMS2 6400 4096MB | 8800GT | Samsung F1 | Sonata III
HTPC: Asus AT3IonT-I Deluxe | Corsair XMS3 DDR3 2048MB | Corsair Extreme Series X32 32GB | Samsung EcoGreen F2 1.5TB | Fractal Design Array

Permalänk

Jag har sett många 970p skärmar och nästan alla dessa har problem med
Upphängningen som säckar i hop såpass att skärmen nästan står på bordet.

Detta borde gå att reklamera som ett konstruktionsfel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraMarine
Jag har sett många 970p skärmar och nästan alla dessa har problem med
Upphängningen som säckar i hop såpass att skärmen nästan står på bordet.

Detta borde gå att reklamera som ett konstruktionsfel.

Ja det ska det göra, folk tidigare i tråden har lyckats, dessutom är det tre års garanti

Visa signatur

Desktop: Q6600@3.2Ghz 1.6GHz FSB | GA-P35-DS4 | XMS2 6400 4096MB | 8800GT | Samsung F1 | Sonata III
HTPC: Asus AT3IonT-I Deluxe | Corsair XMS3 DDR3 2048MB | Corsair Extreme Series X32 32GB | Samsung EcoGreen F2 1.5TB | Fractal Design Array

Permalänk
Medlem

hmm är det meningen att man ska få tebax sin gamla skärm eller?
som ni ser har det gått ett tag sedan jag fick hem låneskärmen
2007-05-24 15:56 skrev jag inlägget att jag fått hem låneskärmen
Men har inte hört av dem, inget mail eller något, ska det vara så?

EDIT: om jag får samma fel igen, kan jag då skicka in den och få pengarna tebax eller dylikt, vill inte ha en jättedyr skärm som inte fungerar som den ska..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
hmm är det meningen att man ska få tebax sin gamla skärm eller?
som ni ser har det gått ett tag sedan jag fick hem låneskärmen
2007-05-24 15:56 skrev jag inlägget att jag fått hem låneskärmen
Men har inte hört av dem, inget mail eller något, ska det vara så?

Som det är nu (i vilket fall) så finns det inget val som inkluderar en låneskärm hos powermill utan antingen D.o.A (Dead on arrival), Utbytesservice (byter ut skärmen, dvs. du får en ny och skickar sen in din och allt är klart) eller Inskicksservice (du skickar in din skärm sitter hemma utan skärm tills du får tillbaka den gamla reparerad)

Visa signatur

Desktop: Q6600@3.2Ghz 1.6GHz FSB | GA-P35-DS4 | XMS2 6400 4096MB | 8800GT | Samsung F1 | Sonata III
HTPC: Asus AT3IonT-I Deluxe | Corsair XMS3 DDR3 2048MB | Corsair Extreme Series X32 32GB | Samsung EcoGreen F2 1.5TB | Fractal Design Array

Permalänk
Avstängd

gör som vi med 10 år gamla CRT skärmar annars 2 lexikon + 2 stålmanen böcker räcker inte det? 2 lexikon till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
hmm är det meningen att man ska få tebax sin gamla skärm eller?
som ni ser har det gått ett tag sedan jag fick hem låneskärmen
2007-05-24 15:56 skrev jag inlägget att jag fått hem låneskärmen
Men har inte hört av dem, inget mail eller något, ska det vara så?

EDIT: om jag får samma fel igen, kan jag då skicka in den och få pengarna tebax eller dylikt, vill inte ha en jättedyr skärm som inte fungerar som den ska..

Nje, jag tror inte det går att få tillbaka pengar.. Jag tänkte prova inskicks-service den här gången, då skärm #2 börjar hänga den med... Någon som testat detta och fått sin skärm lagad så den verkligen funkar?

Permalänk
Medlem

Skall lämna in min skärm för tredje! gången nu, dom två första blev foten slapp på, nu på den tredje så har jag fått en vertikal röd rand, väldigt irriterande. Mailade dock powermill och frågade om jag fick byta till en annan modell, vilket tydligen skulle gå. Får se vad man får dock ^_^

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rikke
Skall lämna in min skärm för tredje! gången nu, dom två första blev foten slapp på, nu på den tredje så har jag fått en vertikal röd rand, väldigt irriterande. Mailade dock powermill och frågade om jag fick byta till en annan modell, vilket tydligen skulle gå. Får se vad man får dock ^_^

Soft =). Skriv sen vad du får för nån.

Edit: Mailade du via Sevice-formuläret eller någon mailadress?

Permalänk
Medlem

Jag skickade först ett mail till deras vanliga mail address, info@powermill.se typ, där fick jag svar att jag skulle göra en felanmälan och skriva i felrapporten att jag ville ha en annan modell. Skall bli spännande och se vad dom erbjuder.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rikke
Jag skickade först ett mail till deras vanliga mail address, info@powermill.se typ, där fick jag svar att jag skulle göra en felanmälan och skriva i felrapporten att jag ville ha en annan modell. Skall bli spännande och se vad dom erbjuder.

Ska också lämna in min 970p, och en annan modell vore inte fel. Är så trött på den här skärmen som trots allt var byggd och marknadsfördes som att vara en flexibel skärm alltid säckar ihop.

Skriv gärna vad du får för svar!

Permalänk
Medlem

tjoaaaaah..

hittade en sida där det står hur nån jävel har kommit på en bra ide hur man ska fixa problemet, samt bild på hur det ser ut innuti armen.

länk - http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1094547

bild hur det ser ut

http://img83.imageshack.us/img83/2825/pa270004zt1.jpg

Citat:

Here's the cure....almost!
I had the same problem but have now partly fixed it.
To clear some misunderstandings: There are no screw that need tightening inside the stand! Inside the 2 "arms" of the stand there are a spring which initially had the correct specs to balance the screen. As it is often the case with springs under load, they become "tired" and can no longer carry as much load. Unfortunately Samsung did not design the stand in a way where it would be possible to adjust the springforce by prolonging it slightly (would be very easy to desgn).
Here's what I did:
Removed the top cover of the arm attached to the screen using a small flatheaded screwdriver and as little force as possible. Next I put a plastic cable strip (the one that clicks) through and around the spring. Tightened it as much as possible in order to preload the spring.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Ska också lämna in min 970p, och en annan modell vore inte fel. Är så trött på den här skärmen som trots allt var byggd och marknadsfördes som att vara en flexibel skärm alltid säckar ihop.

Skriv gärna vad du får för svar!

Nu har jag fått svar från Powermill!

Inbytes-modellen för 970p är 971p

http://www.samsung.com/se/products/monitors/tft19/971p.asp?pa...

Jag vet inte vilken färg det är man får, men jag gissar på vit. Återkommer så fort jag får hem skärmen. Verkar helt klart riktigt fin, med 1500 i konstrast. Kostar just nu 4000:- på webhallen, medan 970p kostar 3500:-. Så prova göra en service-anmälan ni också om ni har problem med lederna.