Logitech lanserar Dinovo Edge

Permalänk
Medlem

Meh. Som jag har sagt tidigare, mitt G15 duger fint. kthxbai

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Själv efterlyser jag en uppdatering avUltraX Flat. Har svårt för att skriva på vanliga tangentbord numera. Komforten och den ökade hastigheten som kommer med låga tangenter är avgörande, dessutom är det snyggt...
Jag tänker mig ett UltraX Flat med chassi i aluminium och ett antal väl valda funktionsknappar. Skulle kunna tänka mig ett scrollhjul till vänster på skrivbordet, detta eftersom jag ofta skriver i forum etc. Det kan vara skönt att slippa flytta handen till musen när man vill scrolla upp och kolla någon detalj om vad någon skrivit, exempelvis. Ett annat tillfälle då det vore smidigt är om man hanterar Excel-dokument. I övrigt vill jag ha volymkontroll av både mastervolume och ett konfigurerbart volymvred till exempelvis winamp. Detta skulle hyfsat snyggt kunna lösas genom att man brukar någon typ av "shift"-funktion/knapp tillsammans med scrollhjulet. Man skulle exempelvis kunna luta hjulet åt endera hållet för att ställa in volymen. Det händer att jag exempelvis vill sänka volymen i winamp utan att alt-tabba ut ur spelet jag spelar för tillfället. Detta har jag själv löst med hotbuttons etc, men det vore fint att ha inbyggda och smidiga funktioner för detta. I övrigt vill jag att skrivborder skall ha samma multiknappstöd och konfigurerbarhet som G15, inom moderation givetvis, så länge stilrenhet och en någorlunda minimalism kan samsas i denna design. Själv föredrar jag möss/tangentbord med sladd, har mycket svårt för den opålitlighet som kommer med att använda trådlösa produkter. Detta gäller både risken för att krämen tar slut, men även den fördröjning och den ibland bristfälliga anslutningen som hör samman med trådlösa produkter. Ovanstående är en produkt jag gärna skulle designa/bygga/köpa.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk

De flesta verkar klaga på priset men orginalet gick också loss i 200€-trakten när det lanserades 2003. Men visst, de flesta av de som klagar var inte ens registrerade här då...

Visst är det dyrt för ett tangentbord, annat säger jag inte. Men varför gnälla? Folk som vill ha det köper det, folk som har pengar köper det. Jag hade gärna köpt det till en HTPC-setup, men nu har jag inget sånt system ännu, så jag slipper bry mig en stund till.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

såg en sak när jag klickade på bilden swec lagt up. Är designen en specialare med dolda dioder under plasten eller? Då blev den lite läckrare men fortfarande för dyr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Jag vet inte, var ganska snyggt. Men till det priset så ska de fan ingå en kaffekokare o lite annat..

ja o lite keffebröd som man kan tröst äta när man kommer hem och inser hur mycket pengar man spenderat.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

har nuvarande dinovo och jag är ganska nöjd, finns buggar men det är så übersoft att sitta i min soffa och surfa/kolla film på min plasma..
stort habegär på nya dinovo, får väl skrota nuvarande efter endast 1 år..

Visa signatur

E6600, P5W DH, 2gb 800 mhz corsair etc etc. Minhembio.com/forum

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var snyggt, skönt att slippa de numeriska knapparna. Använder aldrig dom ändå. Och den kommer passa bra med min MX Revolution, som jag (hör och häpna) är väldigt nöjd med!

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simon_m
...den kommer passa bra med min MX Revolution, som jag (hör och häpna) är väldigt nöjd med!

Samma här, jag har hört många som klagar men jag förstår inte varför? Visst det är ingen gamingmus men vad jag vet har logitech aldrig påstått det heller? Batteriet räcker otroligt länge, musen ligger perfekt i min hand och uppgraderar man mjukvaran blir alla knappar riktigt användbara. Jag kan inte tänka mig en bättre laptopmus.

Permalänk
Medlem

mmmm jag känner att en present till mig själv är på gång.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGEnT_eBOLa
Tycker personligen att det var riktigt snyggt! Visste ni inte att det är inne att gå tillbaka till oldschool färgsättningar..

Beige?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Vilken skönhet, den passar in på en konstutställning

Permalänk
Medlem

För dyrt för mig, max 400 kr

Permalänk

Ser rätt skönt ut och gillar det här med volymknappen... Men 2000 spänn för ett tangentbord? Skulle inte tro det.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Avstängd

räckvidd ?

Permalänk
Medlem

Tänk om man kunde köpa ett sådant tbord UTAN MUS samt UTAN BLUETOOTH. Det är skit som man får betala för, jag hade lätt get 700 kr för den utan det andra tramset. Skulle aldrig överge en razer mus! Deras T bord kommer tyvärr bli för tjockt, pallar inte höga tangenter.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexei
Tänk om man kunde köpa ett sådant tbord UTAN MUS samt UTAN BLUETOOTH. Det är skit som man får betala för, jag hade lätt get 700 kr för den utan det andra tramset. Skulle aldrig överge en razer mus! Deras T bord kommer tyvärr bli för tjockt, pallar inte höga tangenter.

Där är ju ingen mus med, bluetooth måste du ju ha för att använda det?!

Fick ett i förrgår för ett litet jobb jag gjorde.
"De e najs" säger jag bara.

Kan slänga upp en bild på hur DEN ser ut hemma hos mig:

http://www.minhembio.com/bild/120838.jpg

Jämförelse med mitt f.d G15

http://www.minhembio.com/bild/120843.jpg

Visa signatur

Vad kan man köpa idag?

Permalänk
Medlem

Kan ju vara det jag syftade på, dom har tatt bort musen, men har fortfarande enbart bluetooth. Tänk hur mkt billigare det skulle bli med en sladd istället? 90% av folket flyttar ändå inte sina tbord från datorn.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexei
Kan ju vara det jag syftade på, dom har tatt bort musen, men har fortfarande enbart bluetooth. Tänk hur mkt billigare det skulle bli med en sladd istället? 90% av folket flyttar ändå inte sina tbord från datorn.

Finns ju alternativ och jag personligen föredrar att inte ha någon ful sladd över bordet. Vill man inte lägga pengarna på denna så finns det ju andra, billigare alternativ, med sladd.

Hade ett logitech G15 innan, det var bra, men skönt att slippa fula sladden över hela bordet + att det är skönt om man ska flytta undan när man ska skriva för hand på skrivbordet!

Visa signatur

Vad kan man köpa idag?

Permalänk

Funkar den runda plattan ner till höger som touchpad, dvs man behöver inte någon mus?

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BMW Alpina
Funkar den runda plattan ner till höger som touchpad, dvs man behöver inte någon mus?

Stämmer bra det.

Visa signatur

Vad kan man köpa idag?

Permalänk
Medlem

Hade tangentbordet slutat där silverplattan börjar hade jag definitivt köpt det, eller om det hade varit avtagbart men det verkar den ju inte vara?
Otroligt synd, hade varit så mycket snyggare.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Läste inledningsvis här att det ska finnas en knapp som reglerar bakgrundsbelysningen men den har jag inte lyckats lista ut var den finns..
Någon som ve...t?

Visa signatur

rogge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HBGdaniel
Finns ju alternativ och jag personligen föredrar att inte ha någon ful sladd över bordet. Vill man inte lägga pengarna på denna så finns det ju andra, billigare alternativ, med sladd.

Hade ett logitech G15 innan, det var bra, men skönt att slippa fula sladden över hela bordet + att det är skönt om man ska flytta undan när man ska skriva för hand på skrivbordet!

Så stökigt som jag oftast har det ser man ingen skillnad Dock så blir det sjukt bra med sladdlös till en fullhdtv Jag saknar dock numpaden oerhört

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.