Permalänk
Inaktiv

Är det värt att köpa elite?
Kommer man att kunna nyttja video marketplace på premium eller är hårddisken förliten?
Hur räcker hårddisken i allmänhet?

Permalänk
Inaktiv

Jag tänkte skaffa en box med uppdaterad firmware, om jag inte använder marketplace eller vill lira live så har jag inget att förlora?

Jag menar om man är ute en vända på live så leder väll det inte till att boxen blir ubrukbar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hazlewood
Jag tänkte skaffa en box med uppdaterad firmware, om jag inte använder marketplace eller vill lira live så har jag inget att förlora?

Jag menar om man är ute en vända på live så leder väll det inte till att boxen blir ubrukbar?

Nja, det beror på. Har du en jävla tur, så nä. Annars ja, men det tar ett tag. Dom spara ihop vad du göra under en längre tid.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Nja, det beror på. Har du en jävla tur, så nä. Annars ja, men det tar ett tag. Dom spara ihop vad du göra under en längre tid.

ok så att inte ha live är synonymt med obrukbar för dig eller ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hazlewood
ok så att inte ha live är synonymt med obrukbar för dig eller ?

Om fu frågar fall jag skulle kasta xboxen åt helvet om jag blev bannad, så ja.

Permalänk

Hur kommer det sig att vi har hört så lite från Project Gotham Racing 4... jag anser det vara en stortitel som bara är drygt en månad bort (2/10)...

Jag har letat men inte hittat några in-game bilder utan bara massa trailers som är för-renderade och inte visar hur spelet egentligen upplevs.

Någon som vet om en lista på bilar/mc har offentliggjorts ??

Väldigt tacksam för länkar till bilder/filmer/info om detta spel, som för övrigt ser ut att bli Toppen med det nya vädersystemet!

Permalänk
Medlem

På deras hemsida hittar du det mesta. Men BC brukar inte visa mycket.

Permalänk
Medlem

Gah fan, nu beställde jag en 360 Elite från USA plus Bioshock. Men skickade raskt iväg ett mejl nyss om att avboka. Fan jag har sån beslutsångest! Tänk om skiten skulle sabbas och jag måste skicka tillbaka den heeeela vägen? =/ Och jag vägrar köpa en PAL konsoll för jag var på Game idag och kolla på spel och Bioshock kosta fan 699kr! Det är ju vansinnigt. Inte konstigt att folk piratkopierar. Fattar dom inte att det är lättare att sälja 100 kakor för 1kr än en stor kaka för 100kr? Jävla stollar.

EDIT: Ursäkta mitt språk, men jag står fast vid allt jag skrev!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Gah fan, nu beställde jag en 360 Elite från USA plus Bioshock. Men skickade raskt iväg ett mejl nyss om att avboka. Fan jag har sån beslutsångest! Tänk om skiten skulle sabbas och jag måste skicka tillbaka den heeeela vägen? =/ Och jag vägrar köpa en PAL konsoll för jag var på Game idag och kolla på spel och Bioshock kosta fan 699kr! Det är ju vansinnigt. Inte konstigt att folk piratkopierar. Fattar dom inte att det är lättare att sälja 100 kakor för 1kr än en stor kaka för 100kr? Jävla stollar.

EDIT: Ursäkta mitt språk, men jag står fast vid allt jag skrev!

Bioshock kostar 499kr på Elgiganten såg jag i reklamen idag. Tycker för övrigt att elgiganten brukar ha bra priser på releasespel till 360.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Gah fan, nu beställde jag en 360 Elite från USA plus Bioshock. Men skickade raskt iväg ett mejl nyss om att avboka. Fan jag har sån beslutsångest! Tänk om skiten skulle sabbas och jag måste skicka tillbaka den heeeela vägen? =/ Och jag vägrar köpa en PAL konsoll för jag var på Game idag och kolla på spel och Bioshock kosta fan 699kr! Det är ju vansinnigt. Inte konstigt att folk piratkopierar. Fattar dom inte att det är lättare att sälja 100 kakor för 1kr än en stor kaka för 100kr? Jävla stollar.

EDIT: Ursäkta mitt språk, men jag står fast vid allt jag skrev!

Ett tips köp aldrig spel på Game, de är nog dyraste tv spels affären som finns...

Siba tar annars 498kr för Bioshock

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag har en kompis som köpte en 360 för ett bra tag sedan och undrar om det finns någon nackdel att uppgradera firmware på maskinen eller bör han göra det illa kvickt?

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Inaktiv

eftersom de flesta verka blir väldigt olyckliga över live-ban så kan jag köpa boxen efersom jag ändå bara vill lira offline :=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hazlewood
eftersom de flesta verka blir väldigt olyckliga över live-ban så kan jag köpa boxen efersom jag ändå bara vill lira offline :=)

Efter att ha spelat live en gång kommer du älska det. Och aldrig någosin tänka på att göra nått så du blir bannad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Efter att ha spelat live en gång kommer du älska det. Och aldrig någosin tänka på att göra nått så du blir bannad.

BEror på uppkopplingen, har BBB 2mbit, och jag får röd hastighet alltid i Rainbow Six vegas. Att lira med kass uppkoppling är INTE kul över live.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
BEror på uppkopplingen, har BBB 2mbit, och jag får röd hastighet alltid i Rainbow Six vegas. Att lira med kass uppkoppling är INTE kul över live.

Då kan jag lova dig att det är nått fel, hadde 0,5 teila till slutet av förra sommaren då jag skaffa 100/100. Jag fick _aldrig_ röd i något spel någonsin.

Permalänk

Fast det är väl inte låg hastighet utan hög latens som den röda färgen indikerar?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga, kommer en xbox360 funka på min vanliga tv med bara ett scart utag eller måste man köpa en ny då?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Har en liten fråga, kommer en xbox360 funka på min vanliga tv med bara ett scart utag eller måste man köpa en ny då?

Ja det kommer att fungera.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Nån här då som har/kommer beställa halo3?!
Sägs ju vara höstens hetaste släpp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uptjackmalo
Nån här då som har/kommer beställa halo3?!
Sägs ju vara höstens hetaste släpp.

Kommer helt klart köpa det, men det kommer inte bli legendary edition, för dyrt för mig just nu som en relativt fattig studerande.
Annars så har Halo 3 gått GULD!!!!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Bioshock är guld!

Ett måste för alla!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Nice fick tillbaka min 360 igår från reperation, frågan är bara hur länge den kommer hålla med produktions datum på 2006-11, sen tycker jag det är konstigt att UPS eller MS inte hör av sig, hade tur som kom hem från jobbet igår och mötes utav UPS killen som var på väg att dra igen

Permalänk

Bioshock har bara försökt satsa på ett långdetaljerat spel. Deras fysik/translok motor suger. Grafiken är inte den bästa som dom själv säger.

I senaste mättningarna har då Bioshock legat lågt hela tiden.

Men det är ett bra spel och krävande. Good luck!

Halo 3 har redan gått guld! :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
Nice fick tillbaka min 360 igår från reperation, frågan är bara hur länge den kommer hålla med produktions datum på 2006-11, sen tycker jag det är konstigt att UPS eller MS inte hör av sig, hade tur som kom hem från jobbet igår och mötes utav UPS killen som var på väg att dra igen

Det är exakt en månad sen UPS plockade upp min nu. Har försökt höra med MS supporten hur det går men fick ett copy+paste svar tillbaka att om det gått mer än 20-25 arbetsdagar sedan de tagit emot konsollen så ska jag höra av mig... Skulle vara roligt med nån form av information som du säger.

Börjar få abstinens snart...

Permalänk

Hur göra för att lira co-op GRAW 2 via Live:en , får inte rätt på det...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk

spelade 2minuter ikväll spelet hängde sig startade om 360´n då hängde den sig igen sedan bara red light of death ja röda tjosan

så frågan är hur säker är nya ELITE jämfört med de äldre "vita" 360´n

så frågan är kommer den nya ELITE hålla längre än 1 1/2 år det så längae jag haft min köpte den via blocket funkat klockrent nu bara dog den skit skumt

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
spelade 2minuter ikväll spelet hängde sig startade om 360´n då hängde den sig igen sedan bara red light of death ja röda tjosan

så frågan är hur säker är nya ELITE jämfört med de äldre "vita" 360´n

så frågan är kommer den nya ELITE hålla längre än 1 1/2 år det så längae jag haft min köpte den via blocket funkat klockrent nu bara dog den skit skumt

Använd garantin!!!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Machman
Det är exakt en månad sen UPS plockade upp min nu. Har försökt höra med MS supporten hur det går men fick ett copy+paste svar tillbaka att om det gått mer än 20-25 arbetsdagar sedan de tagit emot konsollen så ska jag höra av mig... Skulle vara roligt med nån form av information som du säger.

Börjar få abstinens snart...

heh jo ^^ dock så var det bara 2 veckor sen dom var och hämta min så man vart ju paff när man såg UPS stå utanför med xboxen så snabbt men som sagt, tycker MS/UPS borde kunna informera bättre än vad dom gör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Är det värt att köpa elite?
Kommer man att kunna nyttja video marketplace på premium eller är hårddisken förliten?
Hur räcker hårddisken i allmänhet?

undrar samma sak

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Alltså ni kan ju köpa ett premium och sen när hårddisken börjar bli för full så är det bara att handla 120gbajtarn löst, själv så kommer jag hålla mig till min 20gb så länge det bara går.

UPS plockade upp min 360 i förrgår, får hoppas det inte tar allt för länge att få tillbaka den fast jag läste just på maxconsole att folk som väntar 4-5 veckor på sin konsol brukar få med 1 månad gratis live / gratis spel

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598