HP PAVILION M8191 C2Q 2.4 3GB/820 8600 VHP (12.000kr)

Permalänk
Medlem

HP PAVILION M8191 C2Q 2.4 3GB/820 8600 VHP (12.000kr)

Hejsan

Jag tänkte för första gången köpa en färdig dator och jag har kollat runt lite på datorer runt 10.000.

Jag såg denna skönhet och undrar om någon skulle kunna säga om den är någorlunda prisvärd.

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010113837

Jag har inte hållit mig själv uppdaterad på marknaden och jag undrar lite över denna Intel Core™2 Quad-processor. Är den värd att satsa på nu? Kommer ihåg när AMD släppte sina första 64processorer och de var uråldriga redan innan de släppts.

Vore skönt med lite feedback om denna alternativt om ni har några andra förslag. Har inga direkta kriterier förutom att jag inte orkar bygga den själv.

*Såg just att det ingick skärm i det här erbjudandet så jag kommer nog inte köpa just detta erbjudande då jag vill ha en lite bättre skärm. Men det är datorn jag undar över så tacksam för feedback.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet i den datorn är skräp, så om du vill kunna spela på datorn ska du nog inte köpa den. Den verkar inte särskilt prisvärd heller, den kostar nästan 14000 med moms (11000 var utan moms). Du kan bygga ihop en dator som fullständigt krossar den där för betydligt mindre, men någon annan får nog tipsa om bra färdigbyggda datorer.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret perost, jag tänkte invänta något mer svar men det luktar onekligen som att man får rycka sig i kragen och läsa på lite. Känns ovärt att kasta bort 5.000 på att vara slö.

Vet någon om kompletts "paketdatorer" som man slänger ihop själv är något att ha?