Trevlig musikpelare som jag nyss upptäckte

Permalänk

windows media player

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag på 1by1.. Liten och snabb spelare med listview. Den är nog en av de som drar minst minne/cpu iallfall i förhållande till alla funktioner.
http://en.wikipedia.org/wiki/1by1

Knapparna kan bytas ut: Rekommenderar Gnome-knapparna.
http://mpesch3.de1.cc/1by1buttons.zip

Permalänk

Quintessential Player kört med den sen 2005

Visa signatur

Låda Chieftec LCX-01SL-SL-B + Nätagg bluestorm 500W P4: 2.90 Ghz Minne: 3 GB DDR Dual Moderkort: Abit IC7-G Graffe: Saphire 1950 Pro AGP Ljudkort: AC97 6-Kanals Högtalarsystem: Cambridge Soundworks FPS 1600

Permalänk
Medlem

Körde mest Winamp förut men sedan jag skaffade Vista har jag fastnat för Media Player 11.

Permalänk

Har alltid använt winamp sen jag började använda datorer i princip (så långt tillbaka jag minns), har testat foobar och det sög

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Detta var en spelare som passade mig perfekt men jag kan inte använda den för den orsakar "input lag" i både spel och Windows.
Gillade utseendet och sökfunktionen samt hur låtarna var klart avgränsade efter skiva osv... men nu använder jag Foobar2000 vilken jag inte gillar så mycket. Men vad kan man göra =/

EDIT: Ah, såg ju att det fanns en äldre icke beta, den kanske funkar... Men den har inte den klara indeliningen av skivor.

Jag lider med dig broder! Irriterande problem det där, kanske är olika beroende på ljudkort? Får hoppas att det är något de fixar längre fram, har märkt att den uppdateras ruskigt ofta. Utvecklingstakten är nästan övermänsklig, detta med avgränsade album kom först i senaste versionen tex. (för några dagar sedan)

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Jag har genom åren testat så många olika mediaspelare, men faller alltid tillbaka till winamp. Jag tycker att winamps gränsnitt är oslagbart . På linuxdatorn är det xmms som gäller (en winamp klon som ser ut och fungerar likadant som winamp)

of topic:
Kommer inom en snar framtid uppgradera laptopen från Windows xp till Windows vista, men hur är det då med winamp, är den kompatibel med vista?

Permalänk
Medlem

Winamp funkar klockrent i vista xmms har aldrig fallit mig i smaken dock...

Permalänk

Re: Trevlig musikpelare som jag nyss upptäckte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Körde med songbird i windows tidigare i brist på annat, men nu har jag hittat en spelare som jag tycker är riktigt trevlig.

http://www.aimp.ru/

Har ni några andra favoriter?

Drog ner spelaren bara för att testa.Den var bra men saknar Global support för media tangentbord som finns i Quintessential Player som jag kör nu.

Visa signatur

Låda Chieftec LCX-01SL-SL-B + Nätagg bluestorm 500W P4: 2.90 Ghz Minne: 3 GB DDR Dual Moderkort: Abit IC7-G Graffe: Saphire 1950 Pro AGP Ljudkort: AC97 6-Kanals Högtalarsystem: Cambridge Soundworks FPS 1600

Permalänk
Medlem

Letar själv efter en smidig och resurssnål musikspelare. Är inte nöjd med synkning av musik till min MP3 i WMP11. Bland annat så döper WMP om filer, ändrar mappstrukturen och tar bort låtnummer.

Vid synkning vill jag ha möjlighet att:
* Själv välja var musik ska hamna
* Om/hur omdöpning av filer/mappar ska ske
* Kriterier för synkning (baserat på exempelvis betyg, mest spelade, osv)
* Helst ha separata listor för synkning och uppspelning

Något program som uppfyller dessa kriterier?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
VILKEN spelare drar minst ram minne??

Testat "billy"? endast basic: låtlista och sökfunktion är ungifär vad som finns. vet inte nån som är mer snål iallefall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Letar själv efter en smidig och resurssnål musikspelare. Är inte nöjd med synkning av musik till min MP3 i WMP11. Bland annat så döper WMP om filer, ändrar mappstrukturen och tar bort låtnummer.

Vid synkning vill jag ha möjlighet att:
* Själv välja var musik ska hamna
* Om/hur omdöpning av filer/mappar ska ske
* Kriterier för synkning (baserat på exempelvis betyg, mest spelade, osv)
* Helst ha separata listor för synkning och uppspelning

Något program som uppfyller dessa kriterier?

Kolla in MediaMonkey! Det har fruktansvärt bra sync-funktioner för mp3spelare. MediaMonkey 3 finns som beta-version nu och har även stöd för den nya generationen ipods.

www.mediamonkey.com

Permalänk
Medlem

Sorry att jag drar upp den här tråden igen, en kort fråga bara: Kan man anväda Foobar2000 för att synka en iPod Nano?

EDIT: Såg just att det går... Men vilket plugin ska jag använda eg? Finns ju flera stycken vad det verkar, "iPod manager", "Foo-Pod" och något mer jag hittade men inte minns vad det hette.

Av någon outgrundlig anledning så fungerar inte min sökfunktion i iexplore idag, så jag har jättesvårt att kolla igenom trådar... Så finns det redan svar på detta i någon befintlig tråd, exempelvis i "FAQ Foobar" så länka gärna direkt, eller berätta vilken sida det finns på!

Tack för svar
/joar

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr00f
http://www.sheepfriends.com/?page=billy

samma här, klockrent. det gör det den ska. utan problem eller annat skit.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Evilplayer är lika simpel och enkel som billy. Har använt den i flera år
och är helnöjd.

http://www.hakeem.gigahost.dk/

Lasse

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk

Gillar minimalistiska och lättdrivna spelare. Träd-funktionen i 1by1 verkar bekväm, men hur pass krångligt är det att få igång stöd för Ogg? (Winamp-plugin?)
Evil player verkar lovande. I stort sett som Billy men med stöd för internetradio dessutom. Det är väl bara att börja prova då.

Klängde själv kvar vid winamp länge. Kör nu med Foobar ist, men har lagt filassociationerna till Billy. Fördelen med det är att spellistan inte sabbas om man skulle starta en ljudfil ifrån explorer. Dessutom är Billy mer snabbstartad.

Visa signatur

ws: Opteron 165 @ 1.8 GHz Zalman CNPS7700-AlCu | Asus A8N-E Zalman ZM-NB47J | 2*512 Corsair Value Select | Asus EN6600GT Silent| 2x Hitachi Deskstar T7K250 | 2x Hitachi Deskstar T7K500 | FSP 400W | Cheiftec Dragon | Ubuntu 9.10

Netbook: Asus EeePC 901 | Ubuntu 9.10 Netbook Remix