Permalänk

14,1" bärbar till student?

Är på jakt efter en bärbar till min flickvänn som ska börja på högskolan, runt 8k är hon beredd att lägga.

Har kollat lite på denna http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=LGR400-MC...
hittar inga uppgifter när det gälle batteri tid?

Finns det någon som har en sådan i sin ägo nöjd eller ej?

Andra förslag mottages...

Visa signatur

Barton 2500+@3700+ radeon 9600 bravo 1.8Tb
Toshiba M70 1,5Gb minne

Permalänk
Medlem

Kollat på Vostro 1400? Någon Zepto burk?

EDIT: Ditt eget förslag verkar även väldigt prisvärt.. vet inget riktigt om grafikkortet, men det verkar ju uppenbarligen vara dedikerat.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Den där datorn ser väldigt prisvärd ut, processorn kanske kan upplevas som klen men till studier kommer du inte märka något. Kör till på den!

Permalänk
Medlem

Det värsta med dessa LG är att tangentbordet blir så snabbt skitigt när det är en ljus färg som vit. Var och kollade på dessa på computer city och alla var rätt skitiga.

Permalänk
Medlem

I gengäld ser man bättre var knapparna sitter om man är i ett dunkelt rum, en fördel för många. Är man van tittar man förstås aldrig på knapparna.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
I gengäld ser man bättre var knapparna sitter om man är i ett dunkelt rum, en fördel för många. Är man van tittar man förstås aldrig på knapparna.

Sen ser ju utställningsex. på Siba/OnOff, ganska mkt mer skitigare än vad dom kommer att bli i verkligheten.. hur rena fingarna/händer tror ni besökarna har? Och hur pass rädd är dom om grejorna? Klart att dom kommer bli skitigare efterhand.. hur länge är dock frågan, beronde på hur rädd du är om grejorna.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Sen ser ju utställningsex. på Siba/OnOff, ganska mkt mer skitigare än vad dom kommer att bli i verkligheten.. hur rena fingarna/händer tror ni besökarna har? Och hur pass rädd är dom om grejorna? Klart att dom kommer bli skitigare efterhand.. hur länge är dock frågan, beronde på hur rädd du är om grejorna.

Men hur ofta sitter du o knappar på utställningsex i butikerna? Jag rör KANSKE en gång knapparna om inte alls. Tvättar du händerna varje gång du ska använda datorn, det räcker med att tänka efter när man hade vita tangentbord hemma, blev rätt snabbt skitiga.

NO to white, thats IT!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Sen ser ju utställningsex. på Siba/OnOff, ganska mkt mer skitigare än vad dom kommer att bli i verkligheten.. hur rena fingarna/händer tror ni besökarna har? Och hur pass rädd är dom om grejorna? Klart att dom kommer bli skitigare efterhand.. hur länge är dock frågan, beronde på hur rädd du är om grejorna.

Lol, jag har ju iaf inte MAT på fingrarna när jag känner på ett tangentbord i en butik ;D

Men så har ju min dator en tangentbordskondom aka iskin ;D