Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keepan
Har nu köpt detta kort från datorbutiken och monterat ihop allt... Fick revision 1.1 om någon är intresserad.

Några frågor: Finns det någon som lyckats starta datorn genom dubbelklick? Min verkar iaf inte funka. Vore liksom praktiskt när burken står under bordet..

Sen så piper den till under startup, först ett långt pip följt av ett kort. Läste i manualen men kunde inte hitta något fel på min installation.

Bara en vild gissning, jag hade något liknande och de va CPU fan fail warning som va enabled. Och den fläkten startar inte fören något minut efter start av datorn (hos mig iaf).

Pröva stäng av den.

Permalänk
Medlem

Nytt bios till P35 DS4!
GA-P35-DS4 - BIOS Version F7
1. Fix ADATA PC1066 o.ä.
2. Fix PCI device option ROM compatibility issues

Finnes här: http://www.jzelectronic.de/jz2/index.php

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

Har hört någonstans att det lätt kan få fel när man flashar om Bios om moderkort och att saker och ting går till helvete. Har därför dragit mig för att uppgradera bios ö.h.t än så länge. För det första, om jag inte har några problem med mitt nuvarande bios, har jag då något att vinna på att flasha om det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flobo
Nytt bios till P35 DS4!
GA-P35-DS4 - BIOS Version F7
1. Fix ADATA PC1066 o.ä.
2. Fix PCI device option ROM compatibility issues

Finnes här: http://www.jzelectronic.de/jz2/index.php

Redan postat på förra sidan. Finns på den officiella gigabyte-sidan.

Den första fixen listades dock inte i change-loggen på officiella sidan.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Nu har jag börjat klocka men har lite problem med minnena, så fort jag går över 3.0 ghz så går minnena upp över 800 hz och det vill jag inte... Kör redan System Memory Multiplier på 1.5 och CPU multipliern på 9. Förstår liksom inte, folk kör högre på FSB och memory multipliern på 2 men fortfarande har dem lägre hz?

Edit: Är det någon som vet vad man kan göra för att få igång ljudet, läst att många haft problem men inte orkat läsa igenom precis hela tråden. Skulle ogärna vilja börja formatera om nu när man äntligen börjat få in det man behöver.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk

Har en fråga kring min snart införskaffade Gigabyte P35 DS4..
köpte även två stickor á 1GB ram (Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048), och kommer att vilja att köpa ytterligare 2BG senare..

spelar det någon roll om jag köper en uppsättning till, dvs 4ggr 1GB Corsair-6400, eller helt enkelt köper två 2gb-stickor? förlorar jag någon prestanda med att köra 4 stickor?

hoppas jag inte var för otydlig, tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jailbreak85
Har en fråga kring min snart införskaffade Gigabyte P35 DS4..
köpte även två stickor á 1GB ram (Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048), och kommer att vilja att köpa ytterligare 2BG senare..

spelar det någon roll om jag köper en uppsättning till, dvs 4ggr 1GB Corsair-6400, eller helt enkelt köper två 2gb-stickor? förlorar jag någon prestanda med att köra 4 stickor?

hoppas jag inte var för otydlig, tacksam för svar!

Har jag inte helt fel så vinner du snarare prestanda med flera stickor... Hade själv tänkt göra samma sak när jag börjar med vista.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk

nice, då är det ju lungt. bara av intresse, hur/varför blir det snabbare med fler stickor?
tack för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jailbreak85
nice, då är det ju lungt. bara av intresse, hur/varför blir det snabbare med fler stickor?
tack för svar!

Det undrar jag med.
När du har 2 stickor i dualchannel så har du redan full minnesbandbredd, den enda prestanda ökning du får är mer internminne, som modekortet måste hålla koll på eller ?
Många som har problem med överklockning med 4gb minne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu har jag börjat klocka men har lite problem med minnena, så fort jag går över 3.0 ghz så går minnena upp över 800 hz och det vill jag inte... Kör redan System Memory Multiplier på 1.5 och CPU multipliern på 9. Förstår liksom inte, folk kör högre på FSB och memory multipliern på 2 men fortfarande har dem lägre hz?

Edit: Är det någon som vet vad man kan göra för att få igång ljudet, läst att många haft problem men inte orkat läsa igenom precis hela tråden. Skulle ogärna vilja börja formatera om nu när man äntligen börjat få in det man behöver.

Jag har lite samma bekymmer. Får ingen ordning på min överklocking.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Har hört någonstans att det lätt kan få fel när man flashar om Bios om moderkort och att saker och ting går till helvete. Har därför dragit mig för att uppgradera bios ö.h.t än så länge. För det första, om jag inte har några problem med mitt nuvarande bios, har jag då något att vinna på att flasha om det?

Du får läsa changelogen (ändringlistan) och se om det är något som är bra i nyare bios. Står det bara att det fixar problem med dittan och dattan som du inte alls har problem med så behöver du inte uppgradera.

Ja du måste ta exakt rätt BIOS, alltså rätt revision av moderkortet också. Flashar du med fel bios så kan det som bäst funka ändå (kan tänka mig revisionerna är rätt lika), tar du helt fel så dör moderkortet när du startar om datorn.
Jag har inte koll på vad för typ av flashminne det är på ds4:an (hade det något dual bios med?). Går det att plocka bort flashkretsen så kan man flasha om det med rätt in någon annan dator/programmeringskort och sätta tillbaka.

Men välj bara rätt så går det bra. Dessutom flashar jag som princip i DOS eller numera i BIOS egna flashning. Att göra i windows känns för riskabelt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosley
Jag har lite samma bekymmer. Får ingen ordning på min överklocking.

Jag har startat en tråd om mitt bekymmer i Kylning och Överklockning's avdelningen, du kan se om du hittar nån lösning i den hjälpen. De gör inte jag iaf :/

Är det någon som har någon idée man kan testa på så posta den gärna i denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena var och kollade i trådar för ett tag sen och såg en tråd DS4 vilka kylare som passar till den kan någon länka mig den tråden hittar inte den!

Tack så mycket

Visa signatur

|Antec P182 | Raptor 150GB System | Maxtor 250GB Lagring | Gigabyte X38-DQ6 |
Corsair 2gb 800mhz | Intel Quad-Core 2,4 Q6600 | Leadtek 8800GTX |Corsair HX620W | Asus DVD brännare (SATA kabel)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malleboy
Tjena var och kollade i trådar för ett tag sen och såg en tråd DS4 vilka kylare som passar till den kan någon länka mig den tråden hittar inte den!

Tack så mycket

Haha, det var nog denna tråd
Kolla första sidan. Dock så passar nog dem flesta kylare om man får någon av dem nya revisionerna som har mindre kylning. Jag tror dem syftar på revision 1.0 för jag hade absolut inga bekymmer med att få plats med min Ultra 120 eXtreme på 1.1, centimeter till godo!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar version F7 av BIOS till rev1.0, har kört @BIOS och enligt den så finns det inga uppdateringar till mitt BIOS v. F4, någon som testat att köra F7 på ett 1.0?

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Funkar version F7 av BIOS till rev1.0, har kört @BIOS och enligt den så finns det inga uppdateringar till mitt BIOS v. F4, någon som testat att köra F7 på ett 1.0?

Undrar det samma.

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krakis
Undrar det samma.

Hittar den inte ens F6? Har 1.0 själv tror F6 var nyaste @bios hittade för mig när jag uppdaterade förra veckan.

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk

Hoppas ni kan ursäkta denna frågan, kan tänka mig att jag inte är den första som frågar men tråden är 26(!) sidor lång och jag är lat.
Vilken revision bör man leta efter och vilken ÅF ska man vända sig till?
För närvarande verkar komplett som det billigaste alternativet jämfört mot dh och db, men är nog villig att betala ett högre pris om revisionen spelar stor roll.

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Medlem

Jag har F7 på mitt 1.0 moderkort. Inga problem. Uppdaterade med @bios i Windows Vista 64

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlgustav
Hoppas ni kan ursäkta denna frågan, kan tänka mig att jag inte är den första som frågar men tråden är 26(!) sidor lång och jag är lat.
För närvarande verkar komplett som det billigaste alternativet jämfört mot dh och db, men är nog villig att betala ett högre pris om revisionen spelar stor roll.

Rev.1.0
- Massive SilentPipe heatsink making installation of some CPU coolers impossible.
- The above also obstructing first PCI-e x1 slot (hence why abandoned in all next revisions)

Rev.1.1
- Smaller heatsink

Rev.1.2
- Same as Rev.1.1 plus the "Crazy Cool" (coper plate at the back of M/B)

Rev.2.0
- Removed LPT and COM ports at the back I/O panel (still available via pins on M/B)
- Above replaced with additional USB / Firewire ports (only two internal USB pins ports left)
- Also noticed different colours on the capacitor caps (not sure if they differ in parameters)
- No mention about "Crazy Cool" anymore (?).

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlgustav

Det är revision 1.1 som säljs, ingen har rapporterat in att de fått tag i 2.0.
DustinHome som är (vad jag vet) den enda butik som specifikationerna antyder 2.0 (8 USB-portar och 4 interna samt bilden) säljer 1.1. I varje fall det jag fick

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner

Jag kör F7 sedan några dagar och det verkar funka bra. Jag överklockar dock ganska mycket (74% högre än original) och har lite problem med stabiliteten i Orthos (har en känsla av att det var lite bättre med F5f som jag hade förut).
Detta kan dock bero på helt andra saker än bios F7.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

Fick upp kortet i 500fsb utan några större problem, känns som det har mer å ge! Dock strejkar prollen/minnen vid hastigheter över 3.8ghz!

Validaten på 500 FSB

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Medlem

Ingen som har några råd om hur man ska få igång ljudet??

Kör windows Xp, tankat drivers och kollat så den där codecen är aktiverad i bios..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen som har några råd om hur man ska få igång ljudet??

Kör windows Xp, tankat drivers och kollat så den där codecen är aktiverad i bios..

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=747...

Funka för mig och min kompis. Viktigt att du har ny XP skiva med nya drivisar.

Permalänk

Beställde från Dustin i mitten av förra veckan, DS4'an stod då som "Ej i lager". Leveransdatum var satt till 2 oktober. Fick trots detta paketet idag (18/9) och Revisionen var 1.1.

Permalänk
Medlem

Om jag köper en P35-DS4 idag. Är det säkert att man får en rev 2.0 då?
Kan man specificera att man vill ha en 2.0:a?

Visa signatur

K#

Permalänk
Medlem

troliga är att du får 1.1

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Inaktiv

fiock ett DS4 idag från datorbutiken och det står rev 2.0 på det, betyder det att det är 2.0? för det har legat i min beställning rätt så länge.

Permalänk

Jag kan tillägga att jag också fick rev 2.0 på DS4 idag från db.

Visa signatur

Datorlös