Permalänk
Medlem

Vista/Ad-aware

Hej..

Mitt problem ligger med alla program som söker efter adware/spyware etc..

den program som jag litar mest på är ju ad-aware men när jag har installerat vista så då fick jag problem med detta program. Den går inte söka.. Den stannar vid "Preparing Gaid scanning" och det är registry.. Så har jag registry med så den verkar scanna men den står stilla ändå.. Stänger man registry så söker den till 100% och allt är som det ska vara.. Så är det med de flesta program förutom uniblue spyeraser och adsgone eller va heter den program.. som jag laddade ner igår..

Som sagt det är problem bara med vista..hoppas att ni kan hjälpa mig

Visa signatur

AMD Athlon XP2800+ Sempron, Aspire X-Dreamer II Miditower black 400W ATX,Maxtor 120Gb 7200rpm,Radeon 9800Pro 128Mb DDR, Kingston 512 DDR, EPoX EP-8RDA3i nForce2 Ultra400 Audio LAN SocketA ATX

Permalänk

Det finns bara en. Spybot.

Permalänk
Medlem

jo jag vet ocskå om den.. men det svara inte på min fråga..

Visa signatur

AMD Athlon XP2800+ Sempron, Aspire X-Dreamer II Miditower black 400W ATX,Maxtor 120Gb 7200rpm,Radeon 9800Pro 128Mb DDR, Kingston 512 DDR, EPoX EP-8RDA3i nForce2 Ultra400 Audio LAN SocketA ATX

Permalänk
Medlem

Kör du Ad-Aware som administratör?

Permalänk
Medlem

japp det gör jag

Visa signatur

AMD Athlon XP2800+ Sempron, Aspire X-Dreamer II Miditower black 400W ATX,Maxtor 120Gb 7200rpm,Radeon 9800Pro 128Mb DDR, Kingston 512 DDR, EPoX EP-8RDA3i nForce2 Ultra400 Audio LAN SocketA ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semak
Hej..

Mitt problem ligger med alla program som söker efter adware/spyware etc..

den program som jag litar mest på är ju ad-aware men när jag har installerat vista så då fick jag problem med detta program. Den går inte söka.. Den stannar vid "Preparing Gaid scanning" och det är registry.. Så har jag registry med så den verkar scanna men den står stilla ändå.. Stänger man registry så söker den till 100% och allt är som det ska vara.. Så är det med de flesta program förutom uniblue spyeraser och adsgone eller va heter den program.. som jag laddade ner igår..

Som sagt det är problem bara med vista..hoppas att ni kan hjälpa mig

Låter som du har version 1.06 eller vad den hette i slutet där. Ladda ner nya Adaware 2007 (gratis om du inte vill ha Pro versionen). Gå sen in på Webupdate (i programmet) och se till att du har senaste senaste programmet och definitionerna. Sen fungerarar det bra i Vista

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

ja trodde först också det var det att jag hade äldre version.. men det är samma sak med 2007 faktiskt.. ska försöka installera om windows kanske bli bättre.. vem vet.. hoppas att det löser sig..

Visa signatur

AMD Athlon XP2800+ Sempron, Aspire X-Dreamer II Miditower black 400W ATX,Maxtor 120Gb 7200rpm,Radeon 9800Pro 128Mb DDR, Kingston 512 DDR, EPoX EP-8RDA3i nForce2 Ultra400 Audio LAN SocketA ATX