Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hehe, sån tur att man inte måste köpa den då :D:D att man inte är tvingad så att säga

dyker den inte upp som flyttbar disk, så som alla andra ipodar? vart hittar du info om att den inte gör det?

antekningar hade väll varit trevligt, men äre pda eller mp3/video spelare?

itouch föresten, vilken är det? ipod touch menar du va? hehe, sorry kunde inte låta bli :D:D

Jag och många andra skriver iTouch vilket är betydligt enklare än att skriva iPod Touch.

Ansluter du den till datorn så dyker den inte alls upp i utforskaren utan den är enbart synlig i iTunes. Det är väldigt tråkigt eftersom jag gillar att ta full nytta av mina musik-spelare genom att använda dom som flyttbara hårddiskar..

iPod Classic, Nano, iPhone och även de äldre iPods har anteckningar vilket gör det korkat att iTouch inte har det, speciellt när Apple har gått så långt att de har begåvat prylen med WiFi och Safari.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Skriv bara Touch då! Många säger ju bara Shuffle eller Nano...

Permalänk
Medlem

Alla här runt omkring säger "Nya iPod"...

Permalänk
Medlem

De enda besvikelserna för mej är batteritiden och utrymmet. Annars är den väl bättre än den första generationens ipod video........lr?

Vore schysst om en vänlig själ kunde svara på min fråga!

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Alla här runt omkring säger "Nya iPod"...

Vilket är helt fel och förvirrande om du frågar mig.

iPod shuffle
nano
classic
touch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Annars är den väl bättre än den första generationens ipod video........lr?

Vore schysst om en vänlig själ kunde svara på min fråga!

Det är debatterbart. iTouch har större skärm men iPod Video har utrymmet. Så det hela är ett moment 22, det är antingen mycket utrymme eller en stor skärm. Å andra sidan kommer iTouch att begåvas med 32GB minne nästa år och 64GB 6-12 månader där efter, så det hela kommer att lösa sig med tiden.

Därför bör man vänta lite med att köpa den om man vill ha en video-spelare som både har skärmen och utrymmet.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Vilket är helt fel och förvirrande om du frågar mig.

iPod shuffle
nano
classic
touch

Å andra sidan är ju touch den enda nya av dom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Å andra sidan kommer iTouch att begåvas med 32GB minne nästa år och 64GB 6-12 månader där efter, så det hela kommer att lösa sig med tiden.

källa?

För övrigt blir man mindre sugen på att köpa en Touch när herr Jobs säger

Citat:

Well, one's a phone, and one's not. The iPod touch is training wheels for the iPhone.

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Det är debatterbart. iTouch har större skärm men iPod Video har utrymmet. Så det hela är ett moment 22, det är antingen mycket utrymme eller en stor skärm. Å andra sidan kommer iTouch att begåvas med 32GB minne nästa år och 64GB 6-12 månader där efter, så det hela kommer att lösa sig med tiden.

Därför bör man vänta lite med att köpa den om man vill ha en video-spelare som både har skärmen och utrymmet.

Jag tänkter mest på batteritiden som ilounge klagade på. Videon har typ 3timmars speltid.

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabil
källa?

Kapaciteten på flash baserade mp3-spelare dubblas varje år. Förra året hade de senaste prylarna 8Gb, iår 16GB och nästa år är det 32GB som gäller. Utvecklingen går framåt i rask takt.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Å andra sidan är ju touch den enda nya av dom...

iPod har alltid för mig varit den vita iPoden, orginalet. Så när nån säger "Den nya iPoden" tänker iaf jag dirket på classic...

Permalänk
Medlem

Någon som vet när man kan köpa i butikerna ?

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Någon som vet när man kan köpa i butikerna ?

Fredag nästa vecka. Möjligtvis en eller två dagar tidigare om Apple är snälla.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

enligt apple butiken i skatteskrapgallerian så skulle dom få in dom i mitten av oktober :S

Permalänk
Medlem

Apple-Butiken i Norrköping sa att den skulle komma i början av Oktober, men man kan alltid ha otur...

Permalänk
Medlem

Tycker den ser så stor ut. Får man ner den i jeansfickan utan problem?

Permalänk
Medlem

Nano om du har för smala byxor...

Permalänk
Medlem

Första inlägget från touchen, riktigt nice !:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
Första inlägget från touchen, riktigt nice !:D

Ge oss bilder FFS!

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

hmm, hur fullfjädrad ar weblasaren egentligen. Kommer man kunna surfa pa vilka sidor man vill? Skriva i SweCs forum, titta pa flash-beserade sidor, lasa och skicka mail?

Ar det mojligt att installera tredjepartsmjukvara som IM-klienter gjorda for touch?

Kommer ngn hackare ocksa gora det mojligt att installera program for att lasa word-dokument och PDFer?

Kommer man kunna ansluta till WEP/WPA/WPA2 krypterade natverk?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
hmm, hur fullfjädrad ar weblasaren egentligen. Kommer man kunna surfa pa vilka sidor man vill? Skriva i SweCs forum, titta pa flash-beserade sidor, lasa och skicka mail?

Ar det mojligt att installera tredjepartsmjukvara som IM-klienter gjorda for touch?

Kommer ngn hackare ocksa gora det mojligt att installera program for att lasa word-dokument och PDFer?

Kommer man kunna ansluta till WEP/WPA/WPA2 krypterade natverk?

Itouchen är redan hackad, finns MASSOR med program och saker och ännu mer kommer med tiden

WEP / WPA fungerar iaf.

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

WPA2 fungerar också.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HackeR_54
Itouchen är redan hackad, finns MASSOR med program och saker och ännu mer kommer med tiden

WEP / WPA fungerar iaf.

YAY, har du ngn bra sida elelr ngt att tipsa om dar man kan hitta bra saker?

Permalänk
Medlem

Ska man skaffa en sån här eller en iPhone?
På tal om det, när kommer iPhone till Sverige?

Permalänk
Medlem

Bild från min (liggandes på en upp-och-ner-vänd musmatta).

Bra skiva som jag spelar förövrigt. ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Skillnaden är att Walkman-programvaran suger jämfört med den version av iTunes som finns i Touch. Detta baserar jag på av användningen av Walkman 2.0 så det kanske inte stämmer helt med 3.0.

Dock så låser inte W960i dig till itunes Vilket är mycket värt.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_nkpg
Dock så låser inte W960i dig till itunes Vilket är mycket värt.

Eller så är det precis tvärt om, iTunes är Mycket värt.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Eller så är det precis tvärt om, iTunes är Mycket värt.

Tycker man om att bli fastlåst och är lagd åt det hållet så är det ju fritt at välja det

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Medlem

Fastlås? Finns ju alternativ om man nu hatar iTunes.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att iTunes gör det så mycket smidigare, speciellt om man använder itunes som primärspelare till datorn. Hellre iTunes som synkar med mitt bibliotek automatiskt än icke. Blir så smidigt med till exempel podcasts där man slipper föra över dem manuellt.