Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Mythic/EB har även sagt att det skall finnas möjlighet till guildbeskattning, så att en (av GM satt) procent av alla cash som alla guildies tjänar på quests, sälja, loot etc går till guildbanken. Kanon tycker jag. Det känns som de har satsat hård på att få till en bra guilmekanik.

Det där har funnits i DAOC ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Argh, längtar som satan nu. Letat efter ett MMORPG att lägga några år på ett tag nu, men det ända som kännts det minsta intressant har varit WoW, och det har jag inte pallat börja spela så här sent så -.-

Visa signatur

[Intel Dual Core E6750 @ 3.6ghz][OCZ Gold 3GB] [PNY Geforce 8800GTX 768mb] [Gigabyte P35-DS4 iP35 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket775 ATX ][Corsair HX Series Modular Power Supply 520W][Samsung HD160HJ] [Thermaltake Watercooling System] [Windows Vista Ultimate x64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Om ni lyckas få någon bannad får ni hans/hennes konto Så det är bara att leta efter folk som bryter NDA'n. (Sånna som mig haha)

Den typen av McCartyism är ingenting man ska uppmuntra, dessutom är det där bara ett rykte så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem

Fasiken, jag vill ha WAR nu! Jag har inte haft kvällsjobb på flera veckor, bor mitt ute i skogen utan något att göra med vänner utom att supa vilket börjar bli tråkigt och jag har inget spel som kan ta upp en tredjedel av min vakna tid... *cry*

Hmm... blir nog Orc här. Vilken klass beror på vad mina vänner ska spela. En ska i alla fall spela Witch Elf... och en Orc Choppa. Och en Chaos Magus. Så det lutar väl mot tank i form av Black Orc

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Permalänk

Säg att dom skämtar...
är relativt dedikerad till WAR här, men när det kommer till deras hemsida och speciellt deras registreringsdel, INGEN ANNAN ÄN JAG som fått SPEL på deras säkerhet?

jag måste ha 2st olika användarnamn? + mitt riktiga namn
ett lösenord med 2st stora bokstäver, 3st små och sen 2st siffor? och som grädden på moset får det bara vara mellan 8 och 16 långt?

visste att när jag registrerade skulle jag glömma mina uppgifter inom 1 veckas tid, och självklart har man gjort det,

då kommer vi till deras "lost password" del

där jag måste svara på någon fråga för att sedan få ett mail som jag snabbt måste klicka på en länk på innan det blir "session invalid" vilket jag tydligen aldrig hinner med.

och då är det mailet ogiltigt och måste därefter tillbaka till hemsidan för att skriva in min lilla säkerhetskod för att kunna skicka ett mail till min mailadress igen med en liknande länk för att återigen kunna skriva in ett nytt lösenord, som trots detta bara ger svaret "invalid session"

summan av kardemumman, det går inte att få tillbaka mitt account, och jag kan inte registrera ett nytt heller för mitt account är skrivet på min gammla email, som jag inte kan ta bort för jag inte kan logga in på den, och inte få tillbaka mitt lösenord..

INGEN annan som har haft detta problem?!

förlåt att jag skrev en så onödig post, men var tvungen att skriva av mig för att inte skärmen skulle flaxa ut ur fönsterutan här.

Permalänk
Medlem

Usch, senaste nyhetsbrevet bekräftade att WAR blir uppskjutet till Q2 2008

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Hmm... Här kommer några bra sidor med riktigt bra WAR filmer ingen har länkat till dem än så jag kände på mig att det var min uppgift...

http://www.warhammeronline.com/english/media/podcast/

Alla podcasts som kommit (kommer 1 per månad)

http://www.warhammeronline.com/english/media/video/

Alla Videos of the month kommer också 1 gång per månad.

http://war.curse.com/videos/browse/

curse videorna är enormt bra och det finns miljontals jippie!!:)

//Jonas

Permalänk
Medlem

Det senaste nyhetsbrevet var lite märkligt och jag kan bara tolka det som att der är lite kris hos Mythic nu. Annars går man inte ut och säger som han gör med uppsägningar och försening och fortsatt "vi ska göra det bästa spelet, inget har ändrats etc etc".

Vi får se vart det slutar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Det senaste nyhetsbrevet var lite märkligt och jag kan bara tolka det som att der är lite kris hos Mythic nu. Annars går man inte ut och säger som han gör med uppsägningar och försening och fortsatt "vi ska göra det bästa spelet, inget har ändrats etc etc".

Vi får se vart det slutar.

Kris skulle jag inte säga. Det var ju en massa info som vanligt.. en ny career presenterades, bilder på nya npc:s, podcast om när musiken spelades in i Prag och så vidare...

Att WAR skulle bli försenat har nog varit klart rätt länge. Och uppsägningarna gäller främst PR personal om jag inte har fel.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det jag menar är, man går inte ut och försöker lugna folk om det inte är allvarligt. Bättre isåfall att ha locket på och folk som jag hade aldrig märkt något. Men det är ju såklart en tolkningsfråga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Det jag menar är, man går inte ut och försöker lugna folk om det inte är allvarligt. Bättre isåfall att ha locket på och folk som jag hade aldrig märkt något. Men det är ju såklart en tolkningsfråga.

Skulle inte tro att det är något större problem, att förlänga utvecklingstiden kostar RUSKIGT mycket pengar. Var de i någon kris på något vis skulle de snarare släppa spelet så snart som möjligt.
Sen kan det ju vara personalproblem men det är ju sånt som händer på alla företag, ska nog ordna sig ändå..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Det jag menar är, man går inte ut och försöker lugna folk om det inte är allvarligt. Bättre isåfall att ha locket på och folk som jag hade aldrig märkt något. Men det är ju såklart en tolkningsfråga.

Du tror inte att det skulle skapa mer oro att skjuta fram releasen utan en förklaring? Sen så var det ju EA som gick ut och sa att de skulle skära ner på vissa avdelningar, samtidigt som de sa att Mythic var säkert och inte var en del av den här nedskärningen, eller? Att EA går ut med det är väl inte konstigt öht, det är sånt företag måste gå ut med så att folk som har investerat i företaget får veta vad som händer.

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem

Vilket kommer vara best?

-Age of Conan
-Warhammer
-Darkfall

Jag tror jag kommer köpa Age of Conan, det verkar riktigt kul, hoppas att man kan komma undan småbarnen lite mer också iochmed att det är 18 +
Småbarnsmammorna lär ju inte gilla att deras barn sitter å hugger av huvuden...
Men Warhammer verkar ju också skoj. :/

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Inaktiv

Dahren glöm inte Aion

Permalänk
Medlem

Darkfalle måste ju ha en framtida release för att kunna anses, vilket det aldrig kommer ha

Nä AoC all the way, WAR är ju mer å mer WoW, samt att man blir så jävla trött på han Paul efter en vecka...

Nä WAR är carebear PvP medan AoC visar potential till att bli lite mer hardcore.

Permalänk
Medlem

instämmer, Warhammer verkar använda WoW dåliga "fightingteknik", först markerar man en gubbe sen trycker man på en knapp och låter gubben göra resten.

Aion hade jag inte hört talas om, men ska googla lite på det^^

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Eh.. WAR liknar WoW? På vilket sätt? Spelen är ju totalt olika förutom vissa mechanics som 90% av alla MMOn har.

Och Paul Barnett är ju hur kul som helst För att quota honom (från en podcast): "WoW is like the Beatles. If you try to be like the Beatles you'll just be one of the bands that aren't the Beatles. We're Led Zeppelin!"

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Mythic och GW har ingen brådska att släppa spelet med en total avsaknad på kommande next-gen mmo's i nuläget. Tror Mythic var smarta som sköt upp releasen, en för tidig release kan ha förödande effekter som kan vara svåra att åtgärda. Kollat lite på Vanguard vilket verkar vara ett helt okej spel, synd att dess för tidiga release orsakade en våg av whine och cancellade subbar. Det är mycket svårare att promota ett släppt spel än ett nytt.

Jag tror också att hårdvaran de flesta sitter på inte är redo än för en grafikmotor som är mer krävande än WoWs, WoW flyter bra på de flesta datorer vilket är en av anledningarna till dess framgång (samt WoW var det första MMO'et med lätt tillgänliga gametime cards, exempelvis EQ's gametime cards var mycket svårare att få tag på och släpptes ganska sent). Tyvärr blev det också stort på grund av sin softcore approach som passar massorna, ett smart drag som kmr ha förödande effekter när developers för andra spel känner tryck på sig ifrån investerarna.

- GW lär ha samma inställning till WAR som de har till sitt figurspel där de aldrig har tvekat på att sätta profit framför spelbarhet och veteraner. Så från WAR förväntar jag mig ett softcore spel med de ovan nämda detaljerna, för att inte uppfattas som WoW 2 så antar jag att de lägger mycket energi på utveckla lite nya spelidéer vid sidan om och pusha det starka warhammer-namnet.

Tyvärr.. men WAR lär bli MMOs nya BigMac, en lättsåld och stark produkt som inte är särskilt spännande eller speciellt god.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Senaste nytt: Keeps!! WAR kommer onekligen att bli nästa stora PvP/RvR MMO

http://war-europe.com/#/releasenotes/?note=week5

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Lol. vad grundar du det på?. En upptrimmad WOW kopia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Lol. vad grundar du det på?. En upptrimmad WOW kopia

och vad grundar du det på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Lol. vad grundar du det på?. En upptrimmad WOW kopia

Att du börjar ditt inlägg med "Lol" tar ju direkt bort att trovärdighet, om du nu inte upptäckt det själv?

WAR är helt annorlunda än WoW. Det finns inget som inte delas av egentligen alla MMO:n som båda har. Spelen är ju uppbyggda på helt olika sätt och med olika fokus.

Säg mig vad som gör WAR till en WoW-kopia?

Dessutom, Warcraft är en Warhammer-kopia egentligen. Blizzard gjorde ett strategispel grundat på Warhammer-världen, men Games Workshop ville inte köpa det och gjorde ett eget istället (Dark Omen). Så Blizzard ändrade det lite och sålde det med ett eget namn. Och så kom Warcraft: Orcs and Humans till.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

He He... Var lite trött i går och tänkte att alltid retar det någon. Om det blir nästa stora MMO får vi nog se. De som hittils jublat mest är WOW spelare av någon konstig anledning:-). Har själv funderat på Warhammer men inser att jag lika gärna kan starta upp mitt gamla WOW konto i så fall. Visst är det lite annorlunda men det är inte så jätte revolutionerande. Något som verkligen är dåligt är huvud trailer som ser precis ut som WOWs. Det kan nog bli lite problem att locka över folk från WOW, som jag (personligen) tror är de som är mest lockade av Warhammer. Av dem jag känner så är det 2 av ca 30 som bokat Warhammer. Resten ska köra WOW tills Blizzards nästa MMORPG blir aktuellt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
He He... Var lite trött i går och tänkte att alltid retar det någon. Om det blir nästa stora MMO får vi nog se. De som hittils jublat mest är WOW spelare av någon konstig anledning:-). Har själv funderat på Warhammer men inser att jag lika gärna kan starta upp mitt gamla WOW konto i så fall. Visst är det lite annorlunda men det är inte så jätte revolutionerande. Något som verkligen är dåligt är huvud trailer som ser precis ut som WOWs. Det kan nog bli lite problem att locka över folk från WOW, som jag (personligen) tror är de som är mest lockade av Warhammer. Av dem jag känner så är det 2 av ca 30 som bokat Warhammer. Resten ska köra WOW tills Blizzards nästa MMORPG blir aktuellt.

Ja, jag klarar mig gott utan WoW-folket i alla fall. 90% av dem är omogna ungar ändå.

Och som sagt, det är egentligen WoW som liknar WAR, fast det gör ju ingen skillnad från en kommersiell synvinkel.

Fast, det finns inget som är lika i WAR som i WoW och som inte delas av egentligen alla MMO:n.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Som jag ser är det det väll gamla DAoC spelare som ser fram emot detta mest? Jag själv är en gammal DAoC räv och hoppas detta blir lika kul.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

- Tror att hela WoW ghettot håller ögat på WAR online då det håller samma grafiska stil och har många likheter med varandra, bland annat att själva fantasy världen är populär och importerad ifrån ett utomstående spel.

Att det e faction PvP är väl enda som skulle tilltala speciellt för DAoC gänget men det finns redan ett flertal spel med den typen av PvP. För övrigt tycks WAR bli väldigt softcore i stil med WoW, samma typ av investerare också som hellre ser en extra 2% direkt avkastning än att spelet håller långsiktigt.

Jag gillar personligen inte faction PvP'n rent lore-mässigt, Dark Elves och Goblins som e buddies? Shuuure...

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Man kan ju bara hoppas på att war inte kommer köra med äckliga "game cards" så man per automatik blir av med 90% av all små ungar som skall spela.

Permalänk
Medlem

Tror inte du kan komma undan dom, kidsen letar alltid nya spel och warhammer har en hel hord med äckliga små barn som kan se WAR som deras första MMO (om de inte redan har levlat upp paladiner och hunters i WoW). WAR e nog det närmaste WoW2 man kan komma, ska blir intressant hur stort det slår, tror mer på det än age of conan iaf.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Det ultimata borde ändå vara en "over 18 realm" eller nått där man inte kan spela om man är under 18 eller betalar med game cards