Vad begära för detta arbete (webshop, funktioner, design)

Permalänk
Medlem

Vad begära för detta arbete (webshop, funktioner, design)

Hejsan!.

Har sedan en tid tillbaka hjälpt en kille jag fick kontakt med via internet att sätta upp en webshop som ska ge sig in på en relativt ny marknad i Sverige (vill inte avslöja för mycket) och allting pekar åt att det kommer bli ett företag som går med vinst (liknande företag i norden går det bra för och han är en bland de första i Sverige, samt har en toppendomän).

Har från grunden satt upp en OsCommerce-webshop, lagt till/ändrat/tagit bort en hel del moduler och sedan designat om hela butiken så att den ser inte ser ut som en standard OsCommerce-butik.

Nu börjar projektet närma sig slutskedet och vi ska göra upp om betalning, jag själv har ingen aning om vad man kan begära för ett sådant här arbete (ska vara skälig betalning, och ett pris som inte ruinerar honom).

Jag har lagt ner kanske 10 timmar på installation samt modifiering av butiken (funktionsmässiga saker, söka upp och installera, samt modifiera moduler). Och efter det lagt ner kanske 15-20 timmar på själva designen.

Totalt handlar det alltså om ett arbete som tagit mig mellan 25-30 arbetstimmar, och då har jag ända varit relativt snäll i min bedömning av tiden jag lagt ner. Har under tiden även varit väldigt hjälpsam via mail/msn-messenger och svarat på många frågor om själva butiken samt bidragit med mina åsikter om andra projekt han har på gång.

Vad hade ni begärt för detta arbete?, i svenska kronor (endast seriösa svar tack!).

Mvh // Janols.

Permalänk

Vitt eller svart? Jag vet inte hur gammal du är, om du går i skolan / ej jobbar slipper du skatta iallafall..

Nu vet jag inte hur duktig du är eller vad du har för bakgrund inom ämnet, men 200 - 300kr / tim tycker jag är rimligt att du ska få ut. Vill du vara snäll, gå med på 150kr / tim.

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Jag är 19 år, läser sista året på gymnasiet.
Detta är ett svartjobb, jobbar iofs heltid bredvid skolan men det är svart och är inte något som har med webbdesign överhuvudtaget.

Hur duktig jag är är svårt att svara på, kan designa, kan flytande PHP och HTML och lite annat, men det viktigaste är väl att kunden är nöjd och i detta fall är han nöjd till 100%.

150kr/timme om jag vill vara snäll ?.
Vad säger ni andra?, vore bra om man kunde komma fram till något "medelpris" baserat på flera olika utlåtanden.

Permalänk
Inaktiv

200 - 250 / tim skulle du kunna ta.

Permalänk
Medlem

Ett tips till nästa gång: Gör upp sånt här i förväg så det inte blir några problem i efterhand, så båda vet vad man jobbar efter.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Jag är 19 år, läser sista året på gymnasiet.
Detta är ett svartjobb, jobbar iofs heltid bredvid skolan men det är svart och är inte något som har med webbdesign överhuvudtaget.

Hur duktig jag är är svårt att svara på, kan designa, kan flytande PHP och HTML och lite annat, men det viktigaste är väl att kunden är nöjd och i detta fall är han nöjd till 100%.

150kr/timme om jag vill vara snäll ?.
Vad säger ni andra?, vore bra om man kunde komma fram till något "medelpris" baserat på flera olika utlåtanden.

Att jag la till "om du vill vara snäll" var för att jag hade följande i åtanke:

Citat:

(ska vara skälig betalning, och ett pris som inte ruinerar honom).

Jag vet inte hur mycket han tjänar etc. .. rimligt tycker jag är mellan 200 och 300 ...

Visa signatur

/Mvh Stefan