Cooler Master lanserar kylare för Geforce 8800 GTX

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar kylare för Geforce 8800 GTX

Cooler Master har lanserat en ny kylare ämnad för grafikkorten Geforce 8800 GTX och Ultra. Hydra 8800 som kylaren heter är både utrustad med en fläkt och nipplar för att ansluta vattenkylning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Too late, skulle ha kommit för 8800gt istället

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Dessa bör väl passa för 8800GT eller ?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Hoppas den är bra (och passar 8800GT o kommande) för den var både snygg och blåser ut varmluften där bak.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Discokungen

Jag tycker den var skitcool. Om man gillar ordvitsar och bling. Hybridkylare? Mjaeh.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk

!

mhm

Permalänk

smidigt

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Jag undrar om man kan jämföra kylningsprestanda mellan Hydra 8800 och thermalrights HR03 plus på en 8800gtx. Vem vinner?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj
Jag undrar om man kan jämföra kylningsprestanda mellan Hydra 8800 och thermalrights HR03 plus på en 8800gtx. Vem vinner?

Antagligen hydran, vattenkylning brukar prestera bättre än luft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semenra
Antagligen hydran, vattenkylning brukar prestera bättre än luft.

Där ser man

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Är det något den inte kommer att passa så är det 8800 GT, det är två helt så olika kort

Nja säg inte det, de flesta kylare är kompatibla med en mängd olika modeller av både nVidia och ATI, misstänker att fästhålen på 8800GT har samma area som GTS/GTX, bara för att GPUn är mindre behöver det ju inte betyda att fästannordningen är annorlunda, blir snarare billigare att köra på likvärdiga PCBs, men jag kan ha fel..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Nja säg inte det, de flesta kylare är kompatibla med en mängd olika modeller av både nVidia och ATI, misstänker att fästhålen på 8800GT har samma area som GTS/GTX, bara för att GPUn är mindre behöver det ju inte betyda att fästannordningen är annorlunda, blir snarare billigare att köra på likvärdiga PCBs, men jag kan ha fel..

Fästannordningen kanske är den samma men vet någon om minnena sitter på samma ställer för annars fungerar denna inte till GT iallafall.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB