Crytek släpper demoversion av pc-spelet Crysis

Permalänk
Medlem

Ganska skoj. Körde på allt high och 1280x1024 snitta runt 30 fps. Känns som Far Cry med bättre grafik och utan den löjliga dialogen ungefär, vilket är bra.

Permalänk
Medlem

hoppas att det blir bättre med dom nya drivrutinerna. Kan kappt köra på lägsta i 1024x768 som det är nu =(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
hoppas att det blir bättre med dom nya drivrutinerna. Kan kappt köra på lägsta i 1024x768 som det är nu =(

Hehe för mig funkade det inte särskilt bra. Kom jag inte in i spelet ens längre när jag installerade de senaste drivrutinerna till grafikkortet :P.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Satan, nu blev min print bara svart, men det var ospelbart för mig nästan, så jag tänkte att något var fel, och kollade i konsollen och det var en jävla massa errors där memory leak bl.a

E6600 2.4 ghz, 8800 GTX, 2 gb ram 6400, 1680x1050

Testade först very high och 16x Q, gick åt helvete
sänkte till 8Q blev lite bättre, men fortf åt helvete
Sänkte till 4, sedan till 2.. då gick det iaf att röra sig, men kallar det knappast spelbart

Sänkte även till high på alla detaljer, fortf kasst, sedan sänkte jag upplösningen till 1280x768 och det stämde fortf inte bra, så något är definitivt fel

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Samma för mig, såg skit ut. Dock har ju jag inte den bästa datorn men ändå. När tom introfilmen som kommer efter man har startat ett nytt spel hackar som fan så är något fel.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Fungerar bara Very High inställningen på Vista ? Kör XP och kan bara välja High som max.

Permalänk
Medlem

ALLTSÅ! Så snyggt var det INTE!
Jag har sett bättre.
Däremot är fysiken bra och totalt onödig...
Varför kan jag skjuta ned ett träd med stridsbåtens vapen som är 2 km bort?
Lite onödigt kanske.
Sen är det lite linjärt i alla fall i demot.
Far Cry hade en nästan total öppenhet.
Här avgränsas man med klippor och berg.

Dock lite häftigt att det flöt på utan hack utan fps drops med allt i very high och 4xaa och 8xAF

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Satan, nu blev min print bara svart, men det var ospelbart för mig nästan, så jag tänkte att något var fel, och kollade i konsollen och det var en jävla massa errors där memory leak bl.a

E6600 2.4 ghz, 8800 GTX, 2 gb ram 6400, 1680x1050

Testade först very high och 16x Q, gick åt helvete
sänkte till 8Q blev lite bättre, men fortf åt helvete
Sänkte till 4, sedan till 2.. då gick det iaf att röra sig, men kallar det knappast spelbart

Sänkte även till high på alla detaljer, fortf kasst, sedan sänkte jag upplösningen till 1280x768 och det stämde fortf inte bra, så något är definitivt fel

Har exakt samma problem som dig. Verkar som något är riktigt galet ju.
Ända skillnaden är att jag har 4GB RAM.
Riktigt löjligt ifall det är så här på fullversionen.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Hmm, ospelbart i 1024x768 medium. flyter på fint i 800x400 ungefär med allt på low :D.

Triple-sli kanske inte är en så dum idé ändå ^^

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Avstängd

hehe. Men asså jag körde allt på High men bara 1024X7xx Ingen AA eller nått sånt. Runt 10-25fps har jag, Men satan spelet är snyggt ändå utan allt sånt :P.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Men vafaaaaan, kommer ju bara till "Pre-release demo" och texten sen händer ju inget mer vad jävla irriterad jag blir!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sm90caen
Men vafaaaaan, kommer ju bara till "Pre-release demo" och texten sen händer ju inget mer vad jävla irriterad jag blir!

Har du installerat de senaste drivrutinerna ?
Isåfall, byt tillbaka till dina gamla !
Löste de problemet för mig iallafall, men det är fortfarande inte frid och fröjd för mig när jag väl är inne i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Samma problem för mig...

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State

jag har laddat ner november utgåvan av DX10 nu, ska vi se om det blir någon skillnad, om inte det hjälper ska jag testa använda mig av 3/1 switchen m.m som vissa behöver göra på Supreme commander och stalker för att få det att funka

Skriver sen vad resultatet blir

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Samma problem för mig också men jag testade att köra på 32-bitars versionen och då funkade det

Permalänk

Någon som vet om det funkar/ hur bra det funkar i Wine? xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sapiens
Samma problem för mig också men jag testade att köra på 32-bitars versionen och då funkade det

Fast då funkar inte dx10? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard
Stabila 75(säkerligen fler utan VSYNC) fps med mitt system, dock på defaultsettings xD

Ändå rätt bra jobbat tycker jag

Vad kör du för inställningar då? Vi har ganska lika system, dock kör jag min 3700+ i 3,2GHz och jag har ett 7900GTO i högre frekvenser men jag kommer inte upp i din fps.

Permalänk
Medlem

flöt på helt okej med min burk, senate beta drivrutinerna från nvidia och med allt på low förutom textures och ljudet som jag satte på medium/high. Var helt klart spelbart. Häftigaste var ju hur man kunde anpassa suiten, undra ifall man får nya grejer till den senare i spelet. Såg faktiskt inte ut som skit heller, trodde det skulle vara jättepixligt med allt på low men det var det icke.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
jag har laddat ner november utgåvan av DX10 nu, ska vi se om det blir någon skillnad, om inte det hjälper ska jag testa använda mig av 3/1 switchen m.m som vissa behöver göra på Supreme commander och stalker för att få det att funka

Skriver sen vad resultatet blir

Gör så.
Vad är 3/1 switchen ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

såå fett! Måste provas ikväll

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

Spielbarhet och Grafik är ohlala OKey.Jag är rustat till Max men hos very hight ruckla detta -hight is Okey.Drivrutiner är kass true jag,so enkelt är detta.Alla Fall Spielbar och snyggt till och med.Mvh........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klaus
Spielbarhet och Grafik är ohlala OKey.Jag är rustat till Max men hos very hight ruckla detta -hight is Okey.Drivrutiner är kass true jag,so enkelt är detta.Alla Fall Spielbar och snyggt till och med.Mvh........Klaus

Kan du ta om det där igen ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelmässigt så är det imo Far Cry rakt av, fast lite bekvämare. Och när det dök upp monster så blev jag besviken på Cryteks bristfälliga fantasi.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Medlem

Försökte få igång Crysis med datorn i sign. Spelet gick igång men de såg lite lustigt ut. Bara ögonviterna som syns....

http://static.pici.se/pictures/MgibEosIC.jpg

Visa signatur

AM3 FX-8350, Noctua NH-D15 ● 4x8 GB Corsair Vengeance pro 1600MHz DDR3 ● Asus M5A97 Pro ● GeForce RTX 3060 ● Seasonic Focus GX-850 ● Lian Li PC-V2100B plus II

Permalänk
Medlem
Citat:

Om man har ett grafikkort med mer än 512MB minne så krävs en hotfix som man laddar ned från microsoft hotfix support sida.
Spelet länkar tom till det när man installerat klart och den varnar för det problemet.
Windows6.0-KB940105

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
>=( "Some files are cuprrupted"
Jag laddade ner från fz, någon mer som har samma prob?

Prova att ladda ner från http://www.speltorrents.se/details.php?id=693
Gick stabilt i runt 2Mb/s för mig och inga problem med filen.

Permalänk
Medlem

Spelet flyter riktigt fint för mig med allt på Medium och 1024*768 med datorn i sign. Så tycker inte det var så hopplöst krävande.

Jävligt nice spel btw.

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smackman
Hejsan , hur får jag fram fps i demot ??
tack på förhand .

Skriv r_displayinfo 1 i consolen. Du öppnar consolen genom att trycka på § alternativt ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Gör så.
Vad är 3/1 switchen ?

November uppdateringen av DirectX fixade problemet

man ställer om så vista tillåter att minnet övergår 2 gb, sedan ställer man om så att spelet också får "lov" att använda mer än 2 gb, men det behövdes inte nu iaf

Visa signatur