Permalänk
Medlem

okej det låter bra Tror jag börjat gilla det mer nu faktiskt.

EDIT: Söp till lite hos Edo eller vad han heter, hur gör man så man inte är full? Sover?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Surt att man sitter på fel version av win xp.. Går inte emulera IDE med pro i x64 :/

Permalänk
Medlem

Blir nog en favorit det här. Måste säga att grafiken är väldigt imponerande för att kräva så lite. Kör allting på max 1280 x 1024 utan några problem med ett 8600gt.

Inte överrens med fightingsystemet än men det vänjer man sig nog vid.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Kul spel, svårt.
Blir galen på styrningen.

Blir tokig på ostabil framerate.

Har 1650x1050 8xAF, 4xAA ALLT på högsta.

När jag spelar 40-140fps.

I sekvenser och när man snackar med folk: BOOM ner till 2-5 fps..kasst som fan.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Noxxer, har du installerat patch 1.1? Den hjälper väldigt mycket under cutscenes, så det kanske blir bättre under dialoger? För mig är de dock fortfarande lite sega, men inte med så stort glapp som du beskriver. För min del skulle det kunna handla om att jag bara har 1 Gb RAM.

Förresten, det hjälpte inte med att bara avinstallera Daemon-Tools (eller rättare sagt, det gjorde det, tills nästa gång jag slog på burken) utan Tages copy protection tycker antagligen inte om Alcohol heller. Nu startar det helt utan problem dock.

Det är bara två saker jag stört mig på hittils (förutom kopieringsskyddet). Det ena är att dialogerna ibland ger något att önska då de ofta låter lite krystade, fast det kanske bara är jag som tycker det.

Det andra är loading times. Då man ofta hoppar in i olika hus många gånger bara för att byta några enstaka ord så blir det lite drygt att sitta och vänta 1-2 min varje gång man byter area.

Men i det stora hela gillar jag spelet.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-- Kristian Wilson, Nintendo, Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Jag har också märkt att fps droppar rejält. Trodde det var min dator men då är jag inte ensam.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Det droppar kanske lite men det flyter hur bra som helst på htpc i sign

skit kul men sega loading times

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Nån som vet vem man skall möta i dice-poker efter gardener?

Permalänk
Medlem

Har du mött dom på Hairy Bear inn?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Väldigt intressant spel det här. Storylinen är unik och rolig, och det flyter bra med allt på högsta. Men när man är utomhus så kan det droppa rejält, iallafall så att det hamnar under 60, och jag som spelar många FPS-spel känner av det direkt i OTS. Kanske är att jag har Vista.

Sen, är det bara jag som finner alla laddningstider extremt irriterande? Särskilt när dem lägger på auto-save bara man ska in i det lokala värdshuset i den andra staden man befinner sig i (efter tutorialen, antar att det är det). Gäller inte bara där heller, gäller i stort sett varenda hus. Precis som "kroax" nämner ovan.

Annars är det väll ett snyggt spel, inte många buggar kvar i och med 1.1a-patchen, men sen så är ju spelet relativt nytt, så dem har ju inte hunnit testa allt än.

Nej, nu bär det av till att se vilka inställningar jag kan stänga av tills dem optimerar utsidan bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Har du mött dom på Hairy Bear inn?

Har mött gamblern men den andra nissen vill inte spela med mig förrns jag blir pro.
I journal står det nåt i stil med "spöat gardener, leta efter nån annan att spela mot".
Samma sak som fist fighter tjosan, har spöat butter joe eller vad han heter men antar att man möter nån tuffare i något senare inn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
Har mött gamblern men den andra nissen vill inte spela med mig förrns jag blir pro.
I journal står det nåt i stil med "spöat gardener, leta efter nån annan att spela mot".
Samma sak som fist fighter tjosan, har spöat butter joe eller vad han heter men antar att man möter nån tuffare i något senare inn.

Har i princip samma problem som du där gällande slagsmålen. Har slagits med alla, inkl. Fat Joe, bara den där "Tough Fist Fighter" kvar nu, men han vägrar ju.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Har i princip samma problem som du där gällande slagsmålen. Har slagits med alla, inkl. Fat Joe, bara den där "Tough Fist Fighter" kvar nu, men han vägrar ju.

Kommer nog tuffare i senare inns, finns en tough fist fighter du kan slåss emot, den lilla utav de två. kan trycka upp insatsen rätt bra på honom också.

Permalänk
Medlem

Mycket bra spel, körde 8 timmar igår och har precis påbörjat chapter II

Permalänk

Detta verkar ju vara ett grymt bra spel. Ska beställas innom kort.

Men vet någon om man kan köra detta på lan eller som multiplayer?

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Detta verkar ju vara ett grymt bra spel. Ska beställas innom kort.

Men vet någon om man kan köra detta på lan eller som multiplayer?

Finns tyvärr endast single player. Vem vet, kanske kommer något nytt senare med någon patch.

Permalänk
Medlem

Nån som har hunnit testa det på Linux än?

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Har fastnat lite. Kommit till stället där jag sätter en metalrod i en golem och sen vaknar han. Problemet är att det är omöjligt att få död på honom. Hamrar på med mitt silversvärd men en halvtimme senare har jag knappt skadat honom. Några tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunto
Har fastnat lite. Kommit till stället där jag sätter en metalrod i en golem och sen vaknar han. Problemet är att det är omöjligt att få död på honom. Hamrar på med mitt silversvärd men en halvtimme senare har jag knappt skadat honom. Några tips?

kolla pm

Permalänk
Medlem

vad är systemkraven på spelet? blev lite intresserad, men somvanligt med min underbara dator känner jag mig begränsad. spelar på 1280*1024...

kanske drar upp prollen till 3ghz för att få lite fina stillbilder iaf...

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kroax
Noxxer, har du installerat patch 1.1? Den hjälper väldigt mycket under cutscenes, så det kanske blir bättre under dialoger? För mig är de dock fortfarande lite sega, men inte med så stort glapp som du beskriver. För min del skulle det kunna handla om att jag bara har 1 Gb RAM.

Förresten, det hjälpte inte med att bara avinstallera Daemon-Tools (eller rättare sagt, det gjorde det, tills nästa gång jag slog på burken) utan Tages copy protection tycker antagligen inte om Alcohol heller. Nu startar det helt utan problem dock.

varför inte göra ett image av org dvdn å sedan mounta med DT pro ?. då slipper du allt bök å stök å fippl amellan skivor när du ska spela olika spel ?
så gör jag på mina flesta spel
dock behöver man en virtuell IDE för the witcher.

Edit: systemkraven kan inte vara höga. jag kan spela på high i allt aniso på 1x aa2x 1024x768 men blir så udda fås drops så jag kör hellre medium. du ser specs i sig

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk

Använd strong attack på golem blandat med eld kraften. Det tar lång tid att döda honom speciellt om du inte har utvecklat strength i spelet. Gå upp lite till i lvl och kör på .
Hoppas att det hjälper

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Kör inte silversword på golem, kör vanliga. Silver gör sämmre skada märkte jag.

Sen är det bara hammra på, när du går lågt på liv skifta till agility mode och kutar runt tills livet går upp igen sen in igen. Annväd Swallow Potion.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

För er som kommit en bit i spelet, hur nogran bör jag vara när jag utvecklar min karaktär? Finns massvis av olika talanvägar att gå och jag vill inte märka att jag efter halva spelet har skapat en mes. Kan jag rätt lugnt sätta ut poäng lite hursomhelst på det som ser intressant ut eller bör jag planera nogrannare?

Permalänk
Medlem

Får man bättre dogde chanser om man har agility sword style på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Kör inte silversword på golem, kör vanliga. Silver gör sämmre skada märkte jag.

Sen är det bara hammra på, när du går lågt på liv skifta till agility mode och kutar runt tills livet går upp igen sen in igen. Annväd Swallow Potion.

Det går säkert att göra så, Om ni läser om golem så står det faktiskt tom att siliver inte hjälper mot dem, därimot lightning gör. Enkel lösning finner ni nedanför

Det ni gör är, enkelt, gör en blizzard potion "allt gå sakta" väck honom genom att starta pylonens, lura in honom mellan de 3st pylons sen springer ni runt honom i circlar och sätter igång pylonerna en och en, när ni satt igång alla 3 så får han en blixt på sig. Detta kan ni fortsätta med tills han dör, krävs 3-4 blixtrar. Ni förlorar inte en hp. Blizzard potion hjälper att springa snabbt medans han stannar kvar i mitten o blir träffad av blixtrarna.

Dold text
Permalänk

Jag har kommit till Salamandra Base i kapitel 3 och jag har fastnat lite, de tar ju typ aldrig slut och jag har inga potions utan bara en scroll som jag inte vet hur man använder. Min fråga är ska man bara döda till de tar slut eller ska man göra något annat för att komma förbi ridån av blixtar?

Permalänk
Medlem

Hur fixar man alla kontrakt uppdragen? Dom flesta är att man ska döda något monster och ta något från dom. Tex drowned dead, deras tunger, hur får man tungorna? :S

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Tungor? Jag tror bara att man ska ta deras hjärnor som man sen lämnar till någon (Reverend tror jag) tror inte att man kan ta deras tungor.

Permalänk
Medlem

Jag har 45 brain tissue om det är det du menar? Nej.. Det står: I need to collect ten drowned dead tongues for siegfried..

Sen har jag: Ghoul contract, blood of three ghouls fort kalkstein..

the wolf contract: i should collect ten wolf pets for jean pierre

Och en massa liknande..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB