Permalänk
Medlem

Samla ihop 10 tunger från Drowned deads och ge till Siegfried
Sammla ihop 3 Ghoul blood och ge till Kalkstein
osv...

En sak dock är att du måste ha läst en bok om monstret ifråga för att kunna loota diverse kroppsdelar ur det. Har du inte läst någon book kan det droppa random om du har lite tur...

Permalänk
Medlem

aha okej tack. Får köpa böcker av drärgen i staden då Fattade inte riktigt hur man skulle göra för att hitta sakerna först.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx
varför inte göra ett image av org dvdn å sedan mounta med DT pro ?. då slipper du allt bök å stök å fippl amellan skivor när du ska spela olika spel ?
så gör jag på mina flesta spel
dock behöver man en virtuell IDE för the witcher.

Jo, det var något i den stilen jag först hade tänkt mig. Tyvärr fick jag inte IDE-adaptern till att starta ordentligt, men det har inget att göra med The Witcher.

En intressant sak med systemkraven som jag upptäckt är att även på min dator (Athlon 64 3200+, 6800 Ultra, 1GB RAM) fungerar det mesta på högsta inställningarna i 1280x1024.

Det blir ingen större skillnad om man ändrar på inställningarna, med undantag för AF över 4x och någon form av AA, samt intressant nog gräset. Särskillt där det finns mycket av det (tex i träsket) märker man hur allting saktar ner om man har gräset på high eller medium. För tillfället kör jag på näst lägsta då inget gräs alls tar bort mycket av stämningen, särskilt i träsket (kolla hur mycket som försvinner där om du inte redan vet).

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-- Kristian Wilson, Nintendo, Inc, 1989

Permalänk
Inaktiv

Helt klart bästa RPG spelet till pc på vääääldigt länge. Spelat väldigt mycket nu senaste dagarna och har kommit till akt 4 precis, sjukt underhållande. På jakt efter Varulvar nu ska bli skojj.

Permalänk
Medlem

fan efter nytt gfx inköp kan jag spela på totalt maxxad grafik med 16af och allting.. Fan va snyggt det vart :).

Detta spel verkar helt galet stort med!

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Några tips på hur jag kan samla ihop 5000 orens? Vill köpa armorn av dvärgen. Kör dice då och då men ligger på runt 1200orens.

Permalänk
Medlem

Var hittar man alla sephirot? Har hittat åtta stycken och hittar dom andra två

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Vilka har du fått?
Finns i den där Golem om du fixar lightning rod.
I statyn om du skänker frukt typ.
Vaska har en.
Finns i på ett lik i the Sewers.
Den där köpmannen har också en.
Kommer inte riktigt ihåg var jag fick de andra.

Sitter fast i Salamndra Base Hur många ska man behöva döda?

Permalänk
Medlem

Vilken staty menar du? Den inne på sjukhuset, för den har jag skänkt frukt till. Kvittar det vilken frukt man ger? Vad ska man göra för att få stenen av Vaska?

Visa signatur

Permalänk

Man gör ett uppdrag, typ döda drowners. Fick du någon sten på sjukhuset, har för mig att jag fick det.

Permalänk
Medlem

Kan man kolla vilka stenar det är man fattas? Eller vilka man hittat? För isfl kan jag skriva upp dom här så kanske ni ser vilka jag inte har

Visa signatur

Permalänk

Ingen aning, kunde själv inte hålla reda på dem.
Den här sidan kanske kan vara till hjälp:
http://www.gamespot.com/pc/rpg/thewitcher/show_msgs.php?topic...

Permalänk
Medlem

Sjukt bra RPG, det bästa jag testat på länge

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Otroligt bra spel, jag gillar iofs den något större frihetsgraden i Obilivion men storyn i det här spelet är klart outsstanding ! Helt klart det mest intressanta spelet jag spelat dom senaste 2-3 åren. (spelar inte så mycket förutom RPG's)

Permalänk
Medlem

Håller med er 2.. Hur stor är världen egentligen? Får en känsla av att den inte är alls stor. act är precis utanför stan, act 2 är i stan, act 3, som jag nyss kommit till men inte spelat på verkar vara en annan del vid staden. Är det alltid samma folk o sånt hela spelet eller? inget nytt?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moranic
Några tips på hur jag kan samla ihop 5000 orens? Vill köpa armorn av dvärgen. Kör dice då och då men ligger på runt 1200orens.

Kör mkt mera dice, satsa alltid högt. Sen i akt 3/4 så rullar pengarna in mkt fortare och du behöver inte armorn förns då, så tare lugnt och spara bara. mitt tips jag köpte den i akt 3 det som var skönt me den var den extra potion slotten

Permalänk
Medlem

vann 7000 orens av en snubbe i slutet av spelet, vill inte säga vem eller något, ni hittar han själv antar jag ^^

Permalänk

Visst, The Witcher är ett väldigt intressant spel, bra utvecklat, intressant storyline, och det har en hel del saker som man fastnar vid, till exempel jag fastnade direkt i OTS-stilen.

Men bästa RPG-spelet på länge? Ta inte i nu. Oblivion är fortvarande en klassiker, och dem verkar inte ha använt den bästa motorn till spelet, eller är det bara jag som högst kan välja 2X AA? Verkar lite old-fashion.

Men visst, helt spelbart. Flyter finfint på min dator, iallafall inne i staden. Utomhus kan det vara bra att t. ex. sänka synfältet ett snäpp samt att stänga av gräset helt. Burken i sign, som ni ser så är det Vista. Flyter säkert på bättre i XP, men men.

Permalänk

stora grafiska bekymmer med the witcher

Hej alla.

Har en bärbar Dell XPS M1710, 2,13 ghz core2duo, 2gb ram, Nvidia 7900 gtx och vista x32. Har precis installerat spelet, installerat patchen 1.1 och har även de nyaste drivisarna till grafikkortet, och jag skojar inte... spelet är som en jävla slideshow i nästan alla upplösningar - med eller utan AA osv. Utom 800x600 då, men kom igen. Det är helt makalöst - vi pratar 4-6 fps i normala upplösningar.
Är det någon som stött på detta problem? Så knackig är väl inte min dator heller? Har även hört om någon hotfix till vista som ska rätta till problem med virtuellt minne (som witcher tydligen läcker.). Men det hjälper inte heller...

Någon som ge mig nåt tips?

Permalänk

Har du testat att sänka texturer och annat liknande?

Permalänk

Yes. Har dragit ner till low osv... men det blir inte mer än en marginell förbättring. Och jag menar, min dator ska klara det spelet i hög upplösning med mediumdetaljläget på...
Märkligt.

Permalänk
Medlem

Well.. oblivion har ingenting att komma med jämnfört med Witcher.

Jag hatar oblivion , skit tråkigt.

The witcher därimot är något helt annat

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Ja Oblivion är torrt skräp mot detta

Någon som har en lösning på mitt lilla problem? Har hivat nyckeln till Ramsmeats hus av misstag och nu kommer jag inte åt honom längre att "utreda" honom vidare i act 2. Han vägrar dyka upp i innet också vilken tidpunkt jag än besöker det.

Permalänk
Medlem

Du snackar ju med vakterna till hans hus och mutar dom så kommer du in.

EDIT: Nu när jag kom till act 3 så slutar spelet svara hela tiden när jag är ute i stan har patch 1.1. Nån annan som har detta problemet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Du snackar ju med vakterna till hans hus och mutar dom så kommer du in.

EDIT: Nu när jag kom till act 3 så slutar spelet svara hela tiden när jag är ute i stan har patch 1.1. Nån annan som har detta problemet?

Jag dödade vakterna, tog deras nyckel och slank mig in men nu har jag som sagt dumt nog kastat den nyckeln och vakterna respawnar inte det är bara en låst dörr där som jag inte tar mig igenom...

Permalänk
Medlem

aha okej då vet jag faktiskt inte Har dödat dom 1 gång och tagit nyckeln men dom kommer ändå tillbaka för mig

Visa signatur

Permalänk

Oblivion har en fördel som väger extremt mycket i jämförelse. Du kan i stort sett göra vad du vill, springa vart du vill, ta quests av alla i stort sett, du kan helt och hållet ignorera huvudstoryn men ändå göra ett sjuhelvetes spel av det.

Permalänk
Medlem

Men istället så är varken huvudstoryn eller alla randomquests i närheten av lika intressanta som de i The Witcher...

Det känns som det är lite kvalitet före kvantitet i The Witcher jämfört mot Oblivion.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Men istället så är varken huvudstoryn eller alla randomquests i närheten av lika intressanta som de i The Witcher...

Det känns som det är lite kvalitet före kvantitet i The Witcher jämfört mot Oblivion.

Men sen är det mycket mer intressant att ha så många val som Oblivion har, så många möjligheter. Sen är utrustningsarsenalen mycket mycket större.

Permalänk
Medlem

Ja.. Man får intemånga vapen o rustningar tycker jag? typ 2 olika svärd till act 3..

Visa signatur