Permalänk
Medlem

Har varvat spelet nu, det var ett riktigt bra spel faktiskt, jag gillar det, kanske en aning för linjärt dock, men så går det när dom följer en bok. Valen man gjorde spelade inte mycket roll i spelet, påminner om fable en aning. Var förvånad över att det flöt så bra på min dator, maxade det mesta utom hur långt man kunde se på min gammla dator. Dock var laddningstiderna väldigt störande, flyttade spelet till min snabbaste hårdisk, då var det uthärdligt iallafall. Klart en av mina favorit rpg:s, inte lika bra som Gothic 1-2 men lika bra som 3:an kanske, inte riktigt samma stämmning, men det är ett steg i rätt rikting igen, jämförbart med Two Worlds kanske det var ungefär lika bra.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

haha , jag tror jag har låst in mig i nån typ av moment22 situation.

Man ska förhöra en fånge , för o göra det måste man muta en vakt med droger , drogerna får man av salamandra som man tar kål på.
Så långt tänkte inte jag utan jag sålde drogerna till smeden som är lojal mot människorna , problemet är att lite senare så körde jag ett uppdrag där jag sänkte min status mot dem så nu vägrar den smeden sälja till mig o han sitter på mitt lager med droger , hittar inga nya salamandra att fixa drogen från.

Doh! - jag tror jag låt nån vital plot på det , jag har alla stenarna aktiverade utom 1 som jag tror har med just det uppdraget att göra.
(den som e kvar e stenen hos druiderna)

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag undrar också över hur man gör swallow. Jag verkar ha alla ingredienser men kan ändå inte göra dem. In fact, jag kan inte göra några som helst pots med 4 ingredienser

Som någon skrev ovan behöver du minst high quality alcohol (med 4 slots) för att brygga den. Skaffa högvis med "vanlig" sprit och ingridienser för att göra 20 eller så White Gull (om jag minns rätt). Den är en potionbase i sig själv och funkar till alla potions i spelet. Gör en hel massa såna så kan du skita helt i att samla sprit i resten av spelet

Witcher var riktigt skoj att spela igenom, länge sedan jag lirade ett rpg med så bra story. Körde på the Order hela vägen och förtryckte alver mm Ska nog köra om och supporta Scoia t'el nästa gång.

Synd bara att svåraste bossen hela spelet är den första.. The beast var den enda lite luriga, sen kan man bara hacka på så mycket man orkar. Synd också att man bara använde Aard och Igni. De andra signen var ju helt kassa i jämförelse.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Nån som tycker spelet blir sjukt segt och buggigt i act 5? Har sänkt grafiken till low för det laggade så mycket. E6600 och 8800gt..

Sen när jag ska anfall fienderna på uppdraget the fire that cleanses så kan jag inte komma förbi barrikaden, så jag installerade patch 1.1a en gång till och nu kommer jag förbi, men jag kan inte spara :S Nån som vet vad man ska göra?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Ja det ble vi princip ospelbart för mig där men jag har sämre dator än dig. Ja tänkte ta upp spelet igen när nästa patch kommer tänkte jag

Permalänk
Medlem

Är jag en sjuk person om det första som jag gör är att få alla tjejerna i säng i varje act? =/

Permalänk
Medlem

nej

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Fråga! Varför står det "Uppdatering gäller inte datorn" när jag skall ladda ner hotfixen för Visa 32b? Spelet slutar funger efter ett tag. Sjukt störande när man kommer in i spelet!!!

Visa signatur

wiggan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiggan
Fråga! Varför står det "Uppdatering gäller inte datorn" när jag skall ladda ner hotfixen för Visa 32b? Spelet slutar funger efter ett tag. Sjukt störande när man kommer in i spelet!!!

Spelet gillar inte alls Vista, dom flesta spel gör inte det men the witcher gör verkligen inte det.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Spelet gillar inte alls Vista, dom flesta spel gör inte det men the witcher gör verkligen inte det.

Jasså, Fungerar klockrent på mitt Vista 64. Aldrig crashat. 60+fps.
3-20 sec laddtider

MVH Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gronbek
Jasså, Fungerar klockrent på mitt Vista 64. Aldrig crashat. 60+fps.
3-20 sec laddtider

MVH Anders

Samma här, allt max, flyter och fungerar lika bra som alla andra spelen jag spelar under Vista64.

Permalänk
Medlem

Nu har ja letat runt överallt och kan inte tyckas hitta någon som haft samma problem som mig,. jag har starka funderingar på att gå tillbaka med spelet,.

Men iaf, mitt problem är som sådant att det låser sig på samma ställe hela tiden, precis efter den allra första introductions fighten, när gubben frågar hur man mår. Där står den still hur länge man än väntar,. har jag missat något ? för hur jag än gör tycks jag inte hitta något sätt att svara på, har lagt in 1.1 patchen utan någon förändring,. någon som har funderingar på någon lösning ? eller är jag helt enkelt för dum för spelet ? lol

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
Nu har ja letat runt överallt och kan inte tyckas hitta någon som haft samma problem som mig,. jag har starka funderingar på att gå tillbaka med spelet,.

Men iaf, mitt problem är som sådant att det låser sig på samma ställe hela tiden, precis efter den allra första introductions fighten, när gubben frågar hur man mår. Där står den still hur länge man än väntar,. har jag missat något ? för hur jag än gör tycks jag inte hitta något sätt att svara på, har lagt in 1.1 patchen utan någon förändring,. någon som har funderingar på någon lösning ? eller är jag helt enkelt för dum för spelet ? lol

Prova att installera om spelet. Förmodligen är ju det någon fil som är korrupt. Annars kanske rentav installera om datorn. Det är ju uppenbarligen något som krockar elller är oläsligt som gör att spelet kraschar.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Prova att installera om spelet. Förmodligen är ju det någon fil som är korrupt. Annars kanske rentav installera om datorn. Det är ju uppenbarligen något som krockar elller är oläsligt som gör att spelet kraschar.

Eh? Förklara hur man installerar om en dator...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Eh? Förklara hur man installerar om en dator...

Men mupp du fattar nog att jag menade att han skulle formatera om hårddisken. Var lite trött men du behöver inte låtsas vara ett mongo^^

Och installera om en dator är ju inte så svårt heller. Plocka ur delarna och sätt tillbaka dem igen. Eller klarar du inte det?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Nu finns patch 1,2 ute till spelet som bl a ska fixa så man får kortare laddningstider.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

har suttit o sneglat lite på det här spelet, det verkar lite roligt ändå. Jag var en stygg pojke o försökte "skaffa" det, i hopp om att tomten inte skulle komma ihåg det till nästa jul, men ödet ville annat. Så nu undrar jag om jag ska ta vagnen ner till stan o vifta med plastpengarna?

Känner att jag behöver ett rollspel som inte är överdrivet svårt (Wizardry8), men som är lite mörkt o styggt.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Mitt save försvann efter ca 30 timmars speltid Var i act 3. Är ledig imon så får tillbringa hela natten, om jag orkar.

Var tack vare att spelet stängs ner lite då och då, efter att jag har spelat länge i sträck. "The Witcher har stött på ett problem och måste avslutas"

Permalänk
Medlem

Edit:

inne i grottan där man möter berengar så hittade jag en kista med osynliga saker i och när jag försöker ta upp en utav de så står det att min inventory är full men det är den itne vet ngn hur man kan lösa det?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Sådär ja. Nu har jag köpt det. Fråga bara: Vad ska man med Cd-keyn till? ingen har frågat efter den än

Visa signatur

Permalänk
Medlem

troligen om man vill regga spelet online eller ngt..

har en fråga till hos de små tomtarnas "totempåle" fick jag ett katt hallsband tror jag det var som jag sedan sätte på en annan liknande påle och fick en fyrklöver ngn som vet vad den är tillför?

Visa signatur

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

du ska ge den till en snubbe som håller på att reparera bron i närhetern har jag för mig, kolla quest loggen annars.

Permalänk
Medlem

Jag har kommit så långt att jag hittat tre vapen nu. Svärdet mot männskor, o yxan mot bestar. Men vad har man kniven till?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Largoplz
Jag har kommit så långt att jag hittat tre vapen nu. Svärdet mot männskor, o yxan mot bestar. Men vad har man kniven till?

man behöver bara 2 svärd alldrig fattat vad man skulle ha de andra till..

man har det vanliga svärdet mot folk sedan får man ett silver svärd mot monster

vad jag tyckte var kasst var att man inte kunde använda 2 vapen samtidigt tex en dagger och ett svärd

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En liten issue för mig här.

Jag varit runt i Swamp/träsk området och har funnit en del stenbumlingar med hål i sig och varje sådan har spell i sig - eller ska bli. Man ska fylla dessa bumlingar med vissa stenar som representerar tex. vishet, styrka etc etc. Problemet är att jag tydligen inte hittat alla och inte heller kommer jag ihåg vart man hittade dom tidigare som jag redan har placerat.

Vart finner man dessa "mystiska" stenarna som placerar i bumlingarna?

Edit:

Dessa "stenbumlingar" har jag hitills inga eller hittat stenar till:

Tippareth
Keth'aar
Choccmah

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
man behöver bara 2 svärd alldrig fattat vad man skulle ha de andra till..

man har det vanliga svärdet mot folk sedan får man ett silver svärd mot monster

vad jag tyckte var kasst var att man inte kunde använda 2 vapen samtidigt tex en dagger och ett svärd

För svärden är two handed?

Tycker att The Witcher är ganska lik fable när det gäller vapen och armors, finns inte mycket av det. Har ju samma armor och svärd från act 1-3. Sen om man går till en smed så har de samma saker som man redan har. Skulle ha varit mycket större utbud av vapen och armors. Mycket roligare på det viset.

Visst, på medeltiden i verkligheten så gav de ju inte svärden en viss attack damage utan alla svärd hade samma "damage". Men det är ju endå ett fantasy spel.

Permalänk

037180: Snacka med Kalkstein så får du en lista på var du hittar alla stenarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Walker
037180: Snacka med Kalkstein så får du en lista på var du hittar alla stenarna

Tackar för hjälpen, jag har dessutom kommit till dom två sista som verkar vara mycket svåra att komma över. Keeth'aar och Neht'za varav Neht'za får man genom att besegra "Tower Of Sentry" som är tydligen en Golem MEN som är "frysdöd" och kan endast få liv i honom på något sätt - vet ej hur eller vad som krävs för att få denne levande.

Och angående Keeth'aar, hur i fasen ska man få tag på den?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

MÖJLIG SPOILER

Snälla kan någon säga var jag ska hitta dvärg likören(eller vad det nu är) för att få den döda kroppen.
och också hur man ska döda golem-grabben. Ömöjligt ju!

Edit: löste båda

Visa signatur

Apevia X-Plorer + Apevia 450W | Asus M2N-E | AMD Athlon 64 x2 4200+ 2.21GHz | 2x1024 mb PC4300 667MHz | Sparkle 8800GT 512mb |

Permalänk
Medlem

Hur f*n ska man få död på banditerna utan att sjäv dö? (i Trade Quarter, bankrånet). Siegfried räcker inte och dör sjäv ganska snabbt, strong stye med steel sword hjälper inte och det är 4 av 10 gånger man kan få in en träff på alverna med fast och group style.

Visa signatur